er det dobbeltmoralsk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.134 visninger
34 svar
38 synes godt om
21. juni 2016

Anonym trådstarter

Vi var til fødselsdag her i eftermiddags, og på et tidspunkt kom snakken ind på uddannelser, studenter og deres huer.

Jeg blev spurgt om det ikke snart var min tur til at få huen på, og jeg svarede at den får jeg næste år, for der er jeg færdig med EUX. En af de andre gæster kaldte mig så dobbeltmoralsk, for jeg har før sagt at jeg synes det er synd at der er så mange uddannelser der nu har "studentethuer" - du bliver jo kun student på STX, HHX, HF og HTX. Jeg kan også godt acceptere HG da det også er et højere niveau, men når man kan få en efter 10 kl., så synes jeg det er for meget.

Men nu er jeg så blevet i tvivl; er det virkelig dobbeltmoralsk at jeg synes det er okay at HG of EUX også får huer, men ikke resten af de ikke-gymnasiale uddannelser?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2016

Ayasmor

Anonym skriver:

Vi var til fødselsdag her i eftermiddags, og på et tidspunkt kom snakken ind på uddannelser, studenter og deres huer.

Jeg blev spurgt om det ikke snart var min tur til at få huen på, og jeg svarede at den får jeg næste år, for der er jeg færdig med EUX. En af de andre gæster kaldte mig så dobbeltmoralsk, for jeg har før sagt at jeg synes det er synd at der er så mange uddannelser der nu har "studentethuer" - du bliver jo kun student på STX, HHX, HF og HTX. Jeg kan også godt acceptere HG da det også er et højere niveau, men når man kan få en efter 10 kl., så synes jeg det er for meget.

Men nu er jeg så blevet i tvivl; er det virkelig dobbeltmoralsk at jeg synes det er okay at HG of EUX også får huer, men ikke resten af de ikke-gymnasiale uddannelser?

Ja, det synes jeg

Anmeld Citér

21. juni 2016

Zelinasmor

Ja. Det synes jeg. Enten er det "den originale" eller også er det dem alle 

Anmeld Citér

21. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Hvis du tidligere har udtalt det sådan så ja. Så synes jeg du er dobbeltmoralsk 

Anmeld Citér

21. juni 2016

Tvillingemor80

21. juni 2016

gokkelok

21. juni 2016

Aristocats

21. juni 2016

Abracadabra

21. juni 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jep..

Anmeld Citér

21. juni 2016

ninibadini

I min optik er studenterhuer til folk der -sjovt nok- har taget en studentereksamen. Så STX, HTX, HHX, HF og EUX er fint med mig. Derfor synes jeg ikke, det er dobbeltmoralsk af dig. Men HG er ikke en studentereksamen, da det ikke giver adgang til universitetet, og derfor synes jeg ikke de bør have en studenterhue. I øvrigt tager de den på når de har færdiggjort skoledelen, men er jo ikke færdiguddannede her, da de mangler praktikdelen. Det er altså en erhvervsuddannelse og ikke en studentereksamen. Jeg synes det er forvirrende med alle de huer. Det er ikke folk på uddannelserne, der irriterer mig, men huefirmaerne der opfinder huerne og sælger dem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.