JustMe123 skriver:
Kære Læsere.
Min mand og jeg havde en diskussion for nogen mdr siden, hvor vi fik sagt nogen lidt hårde men ærlige ting til hinanden. Under Graviditeten tog jeg 25 kg og mangler ( Nu her et år efter) at smide 12 kg.
Min mand sagde at han ikke fandt min krop tiltrækkende længere, specielt væmmes han ved min mave ( jeg har masser af løs, rynket hud
). Jeg har forsøgt at spise sundt samt motionere men det går altid i vasken, enten fordi jeg ikke har mere energi eller fordi vi er blevet ramt af sygdom. Lige nu forsøger jeg ikke at tabe de sidste 12 kg.. Jeg har lovet mig selv at begynde med motion og sundere livsstil, når mit barn starter i vuggestue om 2 mdr. Jeg var en str. 36-38 før graviditet ( vejede 55-56 kg) og er nu str. 40 ( vejer 67 kg).
Han lægger ikke op til sex, vi har det sjældent efterhånden og det er for det meste kun når jeg lægger op til det. Derfor har jeg bevidst valgt ikke at lægge op til det det sidste stykke tid, fordi jeg har brug for at han har lyst til mig. Men for hver dag der går, får jeg bare alle mulige triste tanker. / han kunne aldrig finde på at være utro.
Han har sovet indeni et andet værelse det sidste stykke tid, for ikk at vække min datter og jeg om morgenen når hans alarm ringer. Han siger også at han sover bedre der ( min datter sover i vores seng), da vores datter bevæger sig for meget om natten hvilket forstyrrer hans nattesøvn. Jeg er faktisk bare rigtig ked af det. Jeg savner ham hel vildt, savner at mærke hans glæde ved mig.
Når han kommer hjem fra arbejde, glemmer han tit at kysse mig goddag men kysser vores dejlige datter. Jeg i talesætter det, også får jeg oftest bare sådan et kindkys agtig.
Min mand har aldrig været god til at vise/tale om følelser, han siger sjældent at han elsker mig.
Vi har talt om tingene, også ændre han sig nogen dage men så er vi tilbage hvor vi startet. Jeg elsker ham hel vildt, og jeg finder ham hel vildt tiltrækkende men det knuser mig ikke at blive gengældt. Vi har været sammen 6,5 år. Vi er begge tæt på de 30 år.
Jeg har lyst til at rejse væk med min datter et stykke tid, for at han så skal savne mig. Men frygter han kun vil savner vores pige.
Kære ts
Jeg synes ikke, at du for at behage din mand skal tabe de 12 kg, du har for meget på sidebenene efter din graviditet. Jeg mener det er en ond spiral, hvis du skal begynde at ændre dig selv, for at behage din mand, og havde min mand sagt sådan til mig, så var jeg blevet så såret. Jeg har stadig 3 år efter 10 kg for meget på sidebenene efter min graviditet, og min mave er heller ikke flad, og det bliver den aldrig igen, da jeg også har lidt løst hud. Men det er altså sådan at kroppen ofte ændre sig, når man har båret et barn, dermed ikke sagt at man ikke kan tabe de kg man har for meget, men det kan blive svære. Mit stofskifte har ændret sig efter min graviditet, og nu skal jeg virkelig kæmpe for bare at tabe 5 kg.
Hvis din mand kun kan elske dig og elske med dig, hvis du er slank som en ål, men en flad stram mave, så ville jeg virkelig overveje forholdet. Dette plejer jeg aldrig at råde folk med børn til, da jeg mener det er rigtig vigtigt at kæmpe for at få et forhold til at fungere når man har børn sammen, men jeg ser det på den måde, at han kan bryde din selvtillid og dit selvværd ned med de ord han byder dig. Det har du ikke fortjent, og det skal du stå imod. Du er god som du er, og skal ikke ændre dig for andres skyld. Jeg kunne bedre forstå hvis du vejede 120 kg, og slet ikke var indstillet på at gøre noget ved det for din egen skyld. Men helt ærligt 67 kg? Det er jo ingenting. Vejede selv midt 60, inden jeg blev gravid og de sidste 3 år, er det 10 kg mere, og sådan er det bare. De kommer nok af en dag, men det er da ikke min mand der skal diktere det. Det skal komme indefra, og din mand burde elske dig for den du er.