Anonym skriver:
min store dejlige dreng på 2,5 år skal ud at rejse med hans far i 4 uger her i sommerferien. De skal besøge fars familie i Australien. Jeg synes det er super fedt for dem og under især min søn oplevelsen. Men! Det er første gang jeg rigtig skal undvære ham. Far bor på kollegie agtig noget og derfor er samvær næsten altid herhjemme, han har maks haft ham 36 timer, og det kan tælles på én hånd hvor ofte det er sket.
Det her lyder latterligt, men jeg er helt bange for min søn glemmer mig mens han er væk
Kan slet ikke forestille mig ikke at se ham så længe og frygter virkelig det værste.
Ville vidst ikke rigtig andet end have lidt luft, er bare så nervøs
Din søn glemmer dig bestemt ikke
. Der er masser af børn, der må undvære en af deres forældre i længere tid uden, at de tager skade af det. Udsendte soldater, sømænd, langtidschauffører, sælgere osv. har også børn, som må undvære dem i kortere eller længere tid af gangen, og tror ikke, at alle de børn glemmer deres forældre hver gang de er væk (så tror jeg i hvert fald, at fok i disse erhverv ville skifte job, hvis de var glemt af deres børn hver gang, de kom hjem
).
Mange skriver, at de ikke ville gøre det, men jeg er sikker på, at I har truffet en beslutning ud fra, hvad I mener jeres søn kan klare og I kender ham trods alt bedst. Børn er forskellige og nogle vil kunne klare en sådan tur helt fint mens andre vil blive påvirket. Derfor går jeg heller ikke op i den med et år - en overnatning, men mener man må kigge individuelt på barnet. Vores datter er 3½, og jeg tror godt, at hun ville have kunnet klare en sådan tur med far for et år siden. At jeg så ville savne hende helt vildt er noget andet
.
I hendes korte liv har hun undværet en af os forældre af flere omgange, hvor det længste har været 2 gange 7 dage, hvor jeg har været væk. Det var godt nok noget mindre end 4 uger, men jeg var ikke glemt, og blev mødt af en glad pige, da jeg kom hjem.