At undvære sit barn for første gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2016

rytteriet

Synes også det er alt for lang tid væk fra mor. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2016

Liv_86

Jeg synes virkelig det lyder længe for et barn på 2,5 

mit datter er 6,5 og har de sidste par år været en uge afsted med morfar og kusinen. Og en uge var faktisk lige lang nok første år de var væk. Sidste år gik det fint men hun savner mig stadig. 

Et barn på den alder forstår heller ikke at Skype, jeg synes det er meget lang tid. 

Men nu har I jo taget den beslutning og så må man få det bedste ud af det. Men du kan godt være forberedt på at der kommer en reaktion når han kommer hjem igen. For tror slet ikke han forstår at han skal på ferie og kommer hjem igen. 

Anmeld Citér

12. juni 2016

A-1995

Hold da op.. Jeg har en på 2 og her bor faren og jeg sammen men alligevel ville det ikke være en mulighed at de tog afsted i 4 uger alene. Syndet det er alt for længe væk fra mor!

min søn skal med sin far (som han bor sammen med) på kanotur i 3 dage i sommerferien- det har jeg det i forvejen stramt over ����

Anmeld Citér

12. juni 2016

Anonym

Så fedt !! 

Selvfølgelig vil han savne mor brug Skype !!

Sikke en oplevelse for ham og far

I bund og grund tror jeg de fleste ikke kan til sidesætte deres egne behov og pakker det ind omsorg for barnet  om at det er for længe osv. 

Han kender sin far og skal til familie. ... jeg er helt sikker på at han ikke tager skade. 

Anmeld Citér

12. juni 2016

Anonym trådstarter

Hold da op, havde slet ikke regnet med at folk ville reagere negativt. Tror også nogen af jer har misforstået mig. Far og søn har et FANTASTISK tæt forhold, ses flere gange i ugen, henter/bringer i institution indimellem osv. Han sover ofte her, på gæsteværelset, så de kender og elsker hinanden meget højt. Han har bare ikke rigtig mulighed for at have ham sovende der. De skal ned og bo hos min søns fars familie, som også har mødt min søn flere gange. 

Jeg kan sagtens følge jer og jeres bekymringer, men mener helt sikkert det er godt for dem og grunden til de (næsten) fire uger er jo netop pga den lange rejsetid og tidsforskellen. Min søns far er vant til flyveturen og ventetiden osv (som vi selvfølgelig har holdt på et minimum, de flyver nærmest hele tiden) men ja. Det er da længe og vi skal undvære hinanden. Men jeg under også far, nu han har en mulighed for at tilbringe så meget tid alene med hans søn.

hvis min søns far havde en almindelig to værelses lejlighed, ville han alligevel have vores søn enten 10/4 eller 7/7 hvis det kunne lade sig gøre, plus ferier osv. Er ked af nogen af jer direkte synes jeg er en dårlig mor, men jeg tror jeg gør det rigtige og jeg vil, som nogen foreslår, forsøge at nyde min tid, helt alene.

Anmeld Citér

12. juni 2016

alenemor42

Anonym skriver:

Hold da op, havde slet ikke regnet med at folk ville reagere negativt. Tror også nogen af jer har misforstået mig. Far og søn har et FANTASTISK tæt forhold, ses flere gange i ugen, henter/bringer i institution indimellem osv. Han sover ofte her, på gæsteværelset, så de kender og elsker hinanden meget højt. Han har bare ikke rigtig mulighed for at have ham sovende der. De skal ned og bo hos min søns fars familie, som også har mødt min søn flere gange. 

Jeg kan sagtens følge jer og jeres bekymringer, men mener helt sikkert det er godt for dem og grunden til de (næsten) fire uger er jo netop pga den lange rejsetid og tidsforskellen. Min søns far er vant til flyveturen og ventetiden osv (som vi selvfølgelig har holdt på et minimum, de flyver nærmest hele tiden) men ja. Det er da længe og vi skal undvære hinanden. Men jeg under også far, nu han har en mulighed for at tilbringe så meget tid alene med hans søn.

hvis min søns far havde en almindelig to værelses lejlighed, ville han alligevel have vores søn enten 10/4 eller 7/7 hvis det kunne lade sig gøre, plus ferier osv. Er ked af nogen af jer direkte synes jeg er en dårlig mor, men jeg tror jeg gør det rigtige og jeg vil, som nogen foreslår, forsøge at nyde min tid, helt alene.

Jaaaaaa super beslutning og det bliver da fedt for både far og søn

Anmeld Citér

12. juni 2016

Newsence

Anonym skriver:

Jeg syntes du er SÅ sej.. Da min bonusdatter var 2,5 år havde vi hende med på ferie i 3 uger.. Det var bare så fedt for hende.. Hun spurgte ikke efter mor men nød bare sin ferie..  Da hun så var på ferie med mor i 3 uger spurgte hun heller ikke efter sin far men nød blot der hvor hun var.. Som en anden også skriver så virker det for mig som de voksnes behov ( læs mors behov) der pakkes ind i barnets behov.. Hvorfor skulle et barn ikke kunne være væk fra sin mor hvis barnet er sammen med nogle det er tryg ved.,

Jeg syntes det er så fedt du sætter barnet behov før dit og du er/ bør være en inspiration for mange (dele ) mødre.. 

Og ja det bliver hårdt for dig men mut råd er at du bruger ugerne til at forkæle dig selv.. Nyd din voksen tid kom lidt ud. Så får du ladet en masse energi op som også vil komme dit barn til gode..

Anmeld Citér

12. juni 2016

Loa

Anonym skriver:

Jeg synes det er en fuldstændig fantastisk mulighed for far og søn at knytte en rigtig godt bånd og få nogle helt unikke oplevelser.

Det bliver da pisse hårdt at undvære ham så længe er jeg sikker på, men hatten af for at du tilsidesætter dit eget behov 

Anmeld Citér

12. juni 2016

migxher

Anonym skriver:

Men det ændre altså stadig ikke på at jeres søn kun er 2,5 og 4 uger er længe for et lille menneske med så dårlig tidsfornemmelse som børn i den alder nu har. Det er jo en hel måned vi taler om her. Og det har intet at gøre med ikke at ville undvære sit barn. Det er altså bare længe for sådan et lille barn. 

Ærlig talt, så mener jeg ikke at det på nogen måde er et så lille barns behov at være så længe væk og undvære den ene forældre. Og så oven i købet den forældre som er der mest. Fordi faktum er jo bare at hans far ikke har ham alene på overnatning uden dig. Og det er altså en stor forskel at far overnatter hos dig, hvor han er i vandte omgivelser og du er der, og så pludselig være et helt andet sted, hvor mor ikke er.

Jeg håber da at det bliver en god oplevelse for jeres søn. Men jeg havde personligt aldrig gjort det. 

Og det er helt sikkert ikke hvad du vil høre. Men sådan er det nu engang når man vælger at smide noget op på en debatside. 

Anmeld Citér

12. juni 2016

Anonym

migxher skriver:

Men det ændre altså stadig ikke på at jeres søn kun er 2,5 og 4 uger er længe for et lille menneske med så dårlig tidsfornemmelse som børn i den alder nu har. Det er jo en hel måned vi taler om her. Og det har intet at gøre med ikke at ville undvære sit barn. Det er altså bare længe for sådan et lille barn. 

Ærlig talt, så mener jeg ikke at det på nogen måde er et så lille barns behov at være så længe væk og undvære den ene forældre. Og så oven i købet den forældre som er der mest. Fordi faktum er jo bare at hans far ikke har ham alene på overnatning uden dig. Og det er altså en stor forskel at far overnatter hos dig, hvor han er i vandte omgivelser og du er der, og så pludselig være et helt andet sted, hvor mor ikke er.

Jeg håber da at det bliver en god oplevelse for jeres søn. Men jeg havde personligt aldrig gjort det. 

Og det er helt sikkert ikke hvad du vil høre. Men sådan er det nu engang når man vælger at smide noget op på en debatside. 

Når tidsfornemmelse er så dårlig hos et lille barn så kan det jo være det kun virker som om de er væk i en uge.

Og ps. Det skinner tydeligt igennem at du sket slet ikke kan rumme sådan en tanke for dit eget barn 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.