Valg af skole, 7/7 ordning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2016

Michelle88

Glemte li at oplyse at hun går i børnehave i min by, fordi faren alligevel kører forbi byen når han skal på arbejde og jeg arbejder i modsatte retning af hvor han bor..

Det fungere rigtig godt med en 7/7 ordning nu hvor hun ikk er så gammel, men v godt at det ikk bliver v med at gå når vi bor så langt fra hinanden. Det er bare svært hvem der skal gi sig, for selvom jeg har bopælen har jeg jo ikk mere ret til at have hende end ham. 

Det jeg er mest ked af er at jeg ikk er så flytbar da min kæreste har to børn som går i skole her, så dem kan vi ikk bare rykke og min eks mand har hele tiden gerne ville flytte tættere på os, lige indtil nu hvor han har fundet en kæreste, som gør alt for at modarbejde vores aftaler..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Du er ret irriterende. 

Ja, det er hun. Men det er faderen der er træt af det. Og barnet skal i min verden fortsætte i skole i den by hun har gået i børnehave i. Med de samme børn. 

Det er min mening. At din er en anden, der har brug for at forsvare faderen, må du selv om. 

Jeg synes, i det her tilfælde, at han er egoistisk. 

Hvad så hvis mor bliver træt af at køre? Så skal barnet flytte igen? Det er det mest håbløse jeg længe har hørt. De forældre må flytte efter deres barns skole, hvis den 7/7 ordning er så vigtig 

Er jeg irriterende fordi jeg ikke vil give dig ret og har en anden mening om emnet?  

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Er jeg irriterende fordi jeg ikke vil give dig ret og har en anden mening om emnet?  

Du behøver ikke give mig ret. 

Men hvad er din holdning så? At den søde farmand, som har fået ny kæreste, pludselig ikke længere kan køre er helt ok. Så må barnet jo indfinde sig under fars ønske... Skal mor give sig? Hvad er det du mener så? Tænker du på barnet eller mest på far? 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Dorthe1986

Anonym skriver:

Du behøver ikke give mig ret. 

Men hvad er din holdning så? At den søde farmand, som har fået ny kæreste, pludselig ikke længere kan køre er helt ok. Så må barnet jo indfinde sig under fars ønske... Skal mor give sig? Hvad er det du mener så? Tænker du på barnet eller mest på far? 

Jeg tror bare hun opponerer mod den tendens at det altid er faderen, der udpeges som den egoistiske, dumme eller hvad nu. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Xolia

Pikku Myy skriver:

Jeg vil ikke forholde mig til om 7/7 er passende i hverken jeres eller andres situationer. Men det er altså ikke jordens undergang ikke at bo lige op og ned af alle sine klassekammerater. Vi er masser af mennesker, der har gået på privatskoler, hvor klassekammeraterne ofte er lidt længere væk, uden at det har været problematisk. Det vigtigste er vel bare at der er lige vilkår for alle. Dvs at barnet ikke er den eneste i klassen, som ikke bare lige kan smutte ud i kvarteret og lege med.

Det er måske ikke jordens undergang ikke at bo tæt, men mine 2 store bor med mig i socialt boligbyggeri og klassekammeraterne bor i hus/ejer dvs mindst 10 min væk men 2 min fra de andre = mine børn bliver ikke valgt først når der skal laves legeaftaler i weekenden. 

Derudover bor deres far nu langt væk = så godt som ingen kontakt til klassen når de er der.

Så til ts - kontakt evt Statsforvaltningen for et rådgivningsmøde og få råd fra dem som har forstand. Snak selvfølgelig med far om at det er det i gør og lægge klart at det ikke er for at skifte ordning eller få din vilje men for jeres barns skyld 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hun skriver, at det er faderen der gerne vil have barnet til at gå i skole i en by imellem dem, fordi han er træt af at køre... Hun synes det skal være i en af de byer pigen bor i. Og ja, går ud fra moderen her helst vil, at pigen går i skole der hvor hun også går i bh nu. 

Så jeg synes det er faderen der er egoistisk- hvorfor skulle pigen til at gå i skole i en anden by? Hvorfor ikke gå i skole i den by hun har gået i bh i- og med de venner fra børnehaven... 

Jo, jeg synes godt nok det er egoistisk af faderen at foreslå det 

Helt enig. Hvis et barn har det godt i børnehaven, og har mulighed for at fortsætte videre i skole med dem han/hun gik i børnehave med, så er det da klart at foretrække.

Så jo, faren er egoistisk.

Jeg vil endda påstå at ikke bare er han egoistisk. Han påbegynder også en konflikt, der slet ikke behøver at være der. Trådstarter skriver jo at han alligevel kører den vej hver dag pga arbejde. Så hvis han er træt af at køre kan han heller ikke komme på arbejde=det er slet ikke kørslen det handler om.

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

Dorthe1986 skriver:

Jeg tror bare hun opponerer mod den tendens at det altid er faderen, der udpeges som den egoistiske, dumme eller hvad nu. 

Okay. Men det er jo så i virkeligheden ikke min skyld, kan man sige, hvad tendensen er. Det er så ikke det jeg oplever. Jeg forholder mig til hvad jeg læser. Og så er jeg ligeglad med om man er mand eller kvinde

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Men hvis han er telt af at køre så må barnet jo gå i skole i hans by også må hun køre. 

Min pointe er bare at manden ikke alene er bussemanden. Hun har ligeså meget skyld i ordningen 

Mener du helt seriøst at barnet skal flytte by, venner osv. Fordi far er træt af at køre? 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Pikku Myy

Xolia skriver:

Det er måske ikke jordens undergang ikke at bo tæt, men mine 2 store bor med mig i socialt boligbyggeri og klassekammeraterne bor i hus/ejer dvs mindst 10 min væk men 2 min fra de andre = mine børn bliver ikke valgt først når der skal laves legeaftaler i weekenden. 

Derudover bor deres far nu langt væk = så godt som ingen kontakt til klassen når de er der.

Så til ts - kontakt evt Statsforvaltningen for et rådgivningsmøde og få råd fra dem som har forstand. Snak selvfølgelig med far om at det er det i gør og lægge klart at det ikke er for at skifte ordning eller få din vilje men for jeres barns skyld 

Dvs at det er bo tæt på skolen ikke en gang er en garanti for at blive en del af weekend-fællesskabet. Der er mange faktorer der spiller ind. Min pointe var bare at hvis man vælger en privatskole, er det ikke givet at ens klassekammerater bor tæt på, og så finder man en løsning. Så er der nok ikke så mange legeaftaler i weekenden fx, men fællesskabet med legeaftaler og lignende bliver stadig prioriteret højt. Så må forældrene bare mere på banen.

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

Dorthe1986 skriver:

Præcis.

Gider ikk engang bruge tid på at diskuterer med hende. 

Hun har allerede stemplet faderen som The bad guy og blander endda fars nye kæreste ind i det hvilket ikk har noget med sagen at gøre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.