Valg af skole, 7/7 ordning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2016

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Helt hul i hovedet at foreslå det, efter min mening. 

Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte statsforvaltningen. Jeg ved, at de aldrig anbefaler 7/7, hvis ikke forældrene bor i samme by. Det er altså venner, fritidsaktiviteter osv vi snakker om. 

Sikke en egoistisk eksmand og far! Han kunne tage at flytte, hvis han vil have sit barn. 

Ingen børn har gavn af 7/7, hvis det kommer til at gå udover dem pga forældres egoisme. 

Håber du får stoppet hans ide- og henviser ham til statsforvaltningen hvis han fortsat mener det er det bedste. De skal nok få lukket munden på ham 

Hvorfor er det faren der er den forfærdelige?? Hun kan vel lige så godt flytte?? hun skriver da ingen steder at hun synes 7/7 er en dårlig løsning så hun er vel lige så egoistisk ??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2016

Anonym

PernilleogLouis skriver:

Hvorfor er det faren der er den forfærdelige?? Hun kan vel lige så godt flytte?? hun skriver da ingen steder at hun synes 7/7 er en dårlig løsning så hun er vel lige så egoistisk ??

Hun skriver, at det er faderen der gerne vil have barnet til at gå i skole i en by imellem dem, fordi han er træt af at køre... Hun synes det skal være i en af de byer pigen bor i. Og ja, går ud fra moderen her helst vil, at pigen går i skole der hvor hun også går i bh nu. 

Så jeg synes det er faderen der er egoistisk- hvorfor skulle pigen til at gå i skole i en anden by? Hvorfor ikke gå i skole i den by hun har gået i bh i- og med de venner fra børnehaven... 

Jo, jeg synes godt nok det er egoistisk af faderen at foreslå det 

Anmeld Citér

8. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hun skriver, at det er faderen der gerne vil have barnet til at gå i skole i en by imellem dem, fordi han er træt af at køre... Hun synes det skal være i en af de byer pigen bor i. Og ja, går ud fra moderen her helst vil, at pigen går i skole der hvor hun også går i bh nu. 

Så jeg synes det er faderen der er egoistisk- hvorfor skulle pigen til at gå i skole i en anden by? Hvorfor ikke gå i skole i den by hun har gået i bh i- og med de venner fra børnehaven... 

Jo, jeg synes godt nok det er egoistisk af faderen at foreslå det 

Ja det er egoistisk at faren foreslår en skole i en 3. by. Men hvorfor blande7/7 ordningen ind i det som at det er ham der er galt på den. Hvorfor skal hun gå i statsforvaltningen for det. Hun har selv godkendt en 7/7 ordning til at starte med. 

Anmeld Citér

8. juni 2016

rytteriet

Rauw skriver:

Jeg synes 7/7 fungere fint. Hvis ens børn synes det fungere. Mine børn elsker det. Men. En af jer bliver nødt til at flytte. Det i laver er ikke fair for barnet. Hvordan skal barnet rende ud og lege med skolekammeraterne efter skole og i weekenderne hvis hun bor vildt langt væk og ingen af jer virker til at gide køre hende? Det er forældrenes behov i tænker på og ikke barnets. Og det er ikke ok. 

ELSKER dine børn jeres 7/7 ordning?

Anmeld Citér

8. juni 2016

Anonymor

Åh hvor kan jeg dog blive træt af at, at far altid pr definition er skurken! 

Anmeld Citér

8. juni 2016

Anonym

rytteriet skriver:

hvorfor er det så overraskende at nogle børn elsker en 7/7 ordning?

Sikke en fordømmende holdning 

Hvis man tænker på børnenes bedste så er ens egen holdning til en 7/7 ordning vel underordnet. Hvis børnene trives og forælderne kan finde ud af det sammen ser jeg ingen grund til at denne ordning ikke skulle kunne fungere for nogle børn... 

Men den fungerer jo ikke helt for TS og hendes børn da far ikke er villig til kørsel.. 

Men det har jo intet med 7/7 ordning i sig selv at gøre. 

I min verden kan alle samværsordninger fungere hvis man kigger på børnenes behov og ellers kan samarbejde. Så skal man nok finde den ordning der er bedst for netop ens barn. Personligt ville jeg aldrig kategorisk afvise en 7/7 ordning. Men der ville være en masse ting der skulle gå op i en højere enhed før den kunne fungere 

Anmeld Citér

8. juni 2016

Rauw

rytteriet skriver:

Ja det gør de. Vi har prøvet det der med at den ene har dem hver anden weekend og børnene bliver så ulykkelige og stressede af savn. Så nu bor vi tæt på hinanden og deler dem 7/7 og vi har glade velfungerende børn der glæder sig til at se den anden forælder, istedet for at ha ondt i maven over ikke at se den ene af os særlig meget. 

Anmeld Citér

8. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Ja det er egoistisk at faren foreslår en skole i en 3. by. Men hvorfor blande7/7 ordningen ind i det som at det er ham der er galt på den. Hvorfor skal hun gå i statsforvaltningen for det. Hun har selv godkendt en 7/7 ordning til at starte med. 

Fordi det er ham, der er træt af at køre 

Jeg siger bare, at hvis man er i tvivl omkring forskellige ting vedrørende barnet, er statsforvaltningen et rigtig godt sted at tage kontakt. Hvis faderen evt blev ved med at sige at han syntes det er en fantastisk ide, kunne hun jo henvise til dem. 

Jeg synes det lyder som om han er helt gal på den, bare det st foreslå det. 

Og så må han jo vurdere, om en 7/7 ordning er det rigtige for ham og deres datter, som jeg da virkelig ikke kan se hvorfor skulle gå i skole i en 3. By! Helt hen i vejret.

Jeg forstår slet ikke dine spørgsmål faktisk 

Anmeld Citér

8. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Fordi det er ham, der er træt af at køre 

Jeg siger bare, at hvis man er i tvivl omkring forskellige ting vedrørende barnet, er statsforvaltningen et rigtig godt sted at tage kontakt. Hvis faderen evt blev ved med at sige at han syntes det er en fantastisk ide, kunne hun jo henvise til dem. 

Jeg synes det lyder som om han er helt gal på den, bare det st foreslå det. 

Og så må han jo vurdere, om en 7/7 ordning er det rigtige for ham og deres datter, som jeg da virkelig ikke kan se hvorfor skulle gå i skole i en 3. By! Helt hen i vejret.

Jeg forstår slet ikke dine spørgsmål faktisk 

Men hvis han er telt af at køre så må barnet jo gå i skole i hans by også må hun køre. 

Min pointe er bare at manden ikke alene er bussemanden. Hun har ligeså meget skyld i ordningen 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Men hvis han er telt af at køre så må barnet jo gå i skole i hans by også må hun køre. 

Min pointe er bare at manden ikke alene er bussemanden. Hun har ligeså meget skyld i ordningen 

Du er ret irriterende. 

Ja, det er hun. Men det er faderen der er træt af det. Og barnet skal i min verden fortsætte i skole i den by hun har gået i børnehave i. Med de samme børn. 

Det er min mening. At din er en anden, der har brug for at forsvare faderen, må du selv om. 

Jeg synes, i det her tilfælde, at han er egoistisk. 

Hvad så hvis mor bliver træt af at køre? Så skal barnet flytte igen? Det er det mest håbløse jeg længe har hørt. De forældre må flytte efter deres barns skole, hvis den 7/7 ordning er så vigtig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.