Billeder af børn på nettet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2016

Anonym

marie_jon skriver:

Ved du hvad. Hvis der er noget jeg har lært igennem det sidste år, så er det følgende.....

"Et hvert menneske er født med retten til at passe på sig selv" dvs. Ønsker du og din mand IKKE at der bliver lagt billeder ud af jeres barn på nettet, så findes der heldigvis mange rigtig pæne og ordentlige måder at fortælle familien det på. Jeg synes det er helt ok, at forbeholde sig retten til, at stå fast på sin holdning til den slags☺️ Held og lykke med det����

Hvor er du sød

Det er sagt på alverdens måde til både mandens familie, og min fars kones familie, men ingen accepterer det. 

Nu er manden blevet sådan "og hvad så " ligeglad med det. 

Men det er jeg altså ikke, jeg står fast, jeg accepterer jo os hvad andre i familien siger at de ikke vil have.

Jeg kan ikke helt forklare det, men jeg syntes det er så forkert at billeder at børn skal på nettet, ihvertfald af mine børn 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2016

Anonym

Flere påpeger, at det handler om mobning eller at de ikke har noget i mod, at andre ser deres børn?

For vores vedkommende handler det slet ikke om det. Vi har fravalgt det, fordi man fødes med er privatliv. Et privatliv som barnet har ret til at råde og vælger over, og som man som voksen fratager dem ved at dele billeder. 

Og ja, forældre bestemmer. Men et billede vil foreviget flore på nettet. Så fra fødslen er man med til at lave et statement om, at deres privatliv ikke tilkommer dem 100%. - for børnene kan aldrig fjerne dem. Og der kan være andet en end mobning, som gør, at man ikke har et ønske om at ligge på nettet som baby. 

Personligt ville jeg føle mig krænket som voksen, hvis nogen havde gjort det og taget mit valg fra mig. Også selvom det var tilforladelige situationer. Jeg har en ekskæreste, som jeg ikke vil have skal have NOGET på mig. Og et indblik i MIN barndom - det er meget privat :-)

Anmeld Citér

25. maj 2016

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Flere påpeger, at det handler om mobning eller at de ikke har noget i mod, at andre ser deres børn?

For vores vedkommende handler det slet ikke om det. Vi har fravalgt det, fordi man fødes med er privatliv. Et privatliv som barnet har ret til at råde og vælger over, og som man som voksen fratager dem ved at dele billeder. 

Og ja, forældre bestemmer. Men et billede vil foreviget flore på nettet. Så fra fødslen er man med til at lave et statement om, at deres privatliv ikke tilkommer dem 100%. - for børnene kan aldrig fjerne dem. Og der kan være andet en end mobning, som gør, at man ikke har et ønske om at ligge på nettet som baby. 

Personligt ville jeg føle mig krænket som voksen, hvis nogen havde gjort det og taget mit valg fra mig. Også selvom det var tilforladelige situationer. Jeg har en ekskæreste, som jeg ikke vil have skal have NOGET på mig. Og et indblik i MIN barndom - det er meget privat :-)

Ville du også have noget imod, at de kom i avisen/på TV?

Anmeld Citér

25. maj 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Må indrømme at for snart 20 år siden fødte jeg en lille bebs i uge 25, nogle år senere blev min mand og jeg spurgt om vi ville være med i et indslag på tv2, ang for tidligt fødte og curosurf behandling ( på Holbæk sygehus), vi sagde ja, men jeg ved heldigvis at mit barn ikke er krænket over det i dag

Anmeld Citér

25. maj 2016

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Vi har masser af billeder af vores børn på Facebook.  Dog er vi super selektive omkring hvem vi er venner med og derudover er profilerne helt lukkede. 

Men jeg kan da forslå jer at lave en hemmelig gruppe på Facebook og så inviterer familie og tætte venner derind. Og så kan i dele billeder der, hvor i suverænt bestemmer hvem der kigger med 

Det lyder som en rigtig god ide, det med hemmelig gruppe. Dog er det ikke alle familiemedlemmer der far fb. Men så må de jo få nogle billeder privat.

Anmeld Citér

25. maj 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Her vil vi ikke have billeder af vores børn på nettet. 

Ligegyldigt om det er Facebook, blogs eller hvad det nu måtte være, fordi ligegyldigt om  billederne er i lukkede grupper/profiler, så vil de altid være på nettet. 

Min svigermor fatter det ikke, og bliver ved med at ligge billeder op på facebook af vores børn, og nægter at slette dem igen. 

Jeg syntes det er væmmeligt at andre ligegyldigt om jeg kender folk eller ikk, skal kunne se på mine børn på nettet. 

Og ja har det rundet bare et sted på nettet, forbliver de der jo desværre, os selvom de bliver slettet igen. 

Min fars kone, har to børn på 45 og  47 år de bliver os ved med at ligge billeder på Facebook at vores børn. 

Folk fatter simpelthen ikke det vi forklarer dem, og ingen accepter hvad vi siger omkring det. 

Jeg gik i mødre gruppe med en, hun tog billeder af alle børn og min lille pige blev tagget på Facebook og jeg kan ikke slette billedet igen, det skal den der tagger det Gøre, men kvinden nægter os her at slette det. 

Billeder af børn hører ikke til på nettet.

Hold da op det lyder irriterende at de ikke forstår at I ikke vil have at der er billeder af  jeres barn på nettet...

Anmeld Citér

25. maj 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Mike børn er mine modeller for min webshop, så der er masser af billeder af dem på især Instagram og Facebook.

Anmeld Citér

25. maj 2016

Anonym

Ville du også have noget imod, at de kom i avisen/på TV?

Måske. Det kan virkelig an på, hvad det var. 

Taler vi om en bedrift, for eksempel at de har indsamlet nogle penge eller sådan, så er det ikke privatliv - og de/jeg kan sige nej og ja til at få taget billedet. Men gør man noget så fremtrædende, så ved man også, at kommer der også opmærksomhed på det - på en anden måde, og det er IKkE i privatsfæren. Så gør man det for et samfund og et samfundsperspektiv. Et enkelt billede til en avis, fordi man har noget vigtigt at sige, er noget andet - det tjener et formål. Et formål som er anderledes end "her spiser vi blommer, god sommer - vi har det dejligt". 

Det er slet ikke det samme, som et billede eller 100 af mine børn, der er i en privat situation i min have, i skoven osv. Det er en privat situation. Og ja, jeg skelner meget hårdt. 

1. man stiller op for en avis. Man indgår aftaler omkring billede og tekst (så ved man måske også som voksen, at vinkling er en anden side af sagen. Derfor ville det komme an på, om det var en bedrift eller noget andet)

2. På private billeder er man på "slap"line. I hvertfald som barn. Man gør det børn er bedst til. Så det er et indblik i et privat øjeblik modsat en avisartikel. Jo mindre man er model - og det er opstillede billeder, og IKKE privatliv. 

Disclamier: nej, jeg siger ikke, at man er en dårlig forældre, fordi man sætter billeder af sit barn på Facebook, i avisen evt. Jeg siger bare, at jeg ikke gør det (og min mand) ud fra ovenstående rationale. 

Anmeld Citér

25. maj 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Hvor er du sød

Det er sagt på alverdens måde til både mandens familie, og min fars kones familie, men ingen accepterer det. 

Nu er manden blevet sådan "og hvad så " ligeglad med det. 

Men det er jeg altså ikke, jeg står fast, jeg accepterer jo os hvad andre i familien siger at de ikke vil have.

Jeg kan ikke helt forklare det, men jeg syntes det er så forkert at billeder at børn skal på nettet, ihvertfald af mine børn 

Jeg deler din holdning om folk ikke skal ligge billeder af mine børn på nettet - og uanset hvad finder jeg det direkte grænseoverskridende at jeres familie ikke respekterer det.

Jeg ville tale med ekstremt store bogstaver og så ville jeg faktisk i sidste ende anmelde det til Facebook og kræve billederne slettet af en administrator... selvom det jo er helt skørt hvis det er nødvendigt...

Anmeld Citér

25. maj 2016

ErDuHerIkkeSnart

Der er to grunde til at mine børn ikke ligger rundt omkring på de sociale medier:

1) Jeg kunne ikke drømme om at dele billeder af andre folks privatliv, uden at de gav mig lov... og mit barn er for lille til at forstå konsekvenserne af min adfærd på nettet (og for lille til at jeg kan spørge hende)...

2) Det er jo helt ærligt lidt uinteressant for resten af verden, at Lille Olfert har foretaget sig et eller andet som jeg selv finder nuttet. De få som er oprigtigt interesseret får billeder af andre og mere private kanaler...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.