Ville du også have noget imod, at de kom i avisen/på TV?
Måske. Det kan virkelig an på, hvad det var.
Taler vi om en bedrift, for eksempel at de har indsamlet nogle penge eller sådan, så er det ikke privatliv - og de/jeg kan sige nej og ja til at få taget billedet. Men gør man noget så fremtrædende, så ved man også, at kommer der også opmærksomhed på det - på en anden måde, og det er IKkE i privatsfæren. Så gør man det for et samfund og et samfundsperspektiv. Et enkelt billede til en avis, fordi man har noget vigtigt at sige, er noget andet - det tjener et formål. Et formål som er anderledes end "her spiser vi blommer, god sommer - vi har det dejligt".
Det er slet ikke det samme, som et billede eller 100 af mine børn, der er i en privat situation i min have, i skoven osv. Det er en privat situation. Og ja, jeg skelner meget hårdt.
1. man stiller op for en avis. Man indgår aftaler omkring billede og tekst (så ved man måske også som voksen, at vinkling er en anden side af sagen. Derfor ville det komme an på, om det var en bedrift eller noget andet)
2. På private billeder er man på "slap"line. I hvertfald som barn. Man gør det børn er bedst til. Så det er et indblik i et privat øjeblik modsat en avisartikel. Jo mindre man er model - og det er opstillede billeder, og IKKE privatliv.
Disclamier: nej, jeg siger ikke, at man er en dårlig forældre, fordi man sætter billeder af sit barn på Facebook, i avisen evt. Jeg siger bare, at jeg ikke gør det (og min mand) ud fra ovenstående rationale. 
Anmeld
Citér