Billeder af børn på nettet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2016

Anonym

Jeg har ingen billeder af mit barn på nettet, og andre bliver også informeret om, at det ønsker jeg ikke - både familie og institution. 

Af den simple årsag, at fx Facebook har ret til at videregive billedet, dvs. fx tillade 3. part at bruge billedet til reklamer eller annoncer. Så er der jo ikke meget privat over et billede - heller ikke i en lukket gruppe.

Tænker I slet ikke over det? At I risikerer, at jeres barn pludselig optræder i en reklame uden I har noget at skulle have sagt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2016

lineog4

Jeg har masser af billeder - vores familie og venner i Italien kan på den måde bedre følge med i børnenes liv. Børnenes ved det og de synes det er sjovt, og siger de nej så er det respekteret. 

Jeg glemmer måske at tænke, eller jeg er for gammel til at forstå, men jeg synes ikke det virker forkert, ubehageligt eller andet at tænke på andre kan se mine børn. Jeg selv som barn var i avisen af flere omgange, der kunne billederne jo også misbruges. Mine børns billeder er blevet brugt til kampagner om den nye skolereform, de har lige lavet en video som protest mod omprioriteringer, min datter spiller teater, har været statist osv. (Helt hendes eget valg). Så ude i offentligheden er de 

Anmeld Citér

25. maj 2016

lineog4

Anonym skriver:

Jeg har ingen billeder af mit barn på nettet, og andre bliver også informeret om, at det ønsker jeg ikke - både familie og institution. 

Af den simple årsag, at fx Facebook har ret til at videregive billedet, dvs. fx tillade 3. part at bruge billedet til reklamer eller annoncer. Så er der jo ikke meget privat over et billede - heller ikke i en lukket gruppe.

Tænker I slet ikke over det? At I risikerer, at jeres barn pludselig optræder i en reklame uden I har noget at skulle have sagt?

Nej eller jo. Men sandsynligheden er....? Jeg tror jeg i mit liv er vokset til at blive lidt en jubelidiot, for mig er glasset ikke bare halvt fyldt men potentielt snart helt fyldt. Jeg nægter at lade frygten for det som kan ske styre og bestemme. 

Anmeld Citér

25. maj 2016

marie_jon

Anonym skriver:

Her vil vi ikke have billeder af vores børn på nettet. 

Ligegyldigt om det er Facebook, blogs eller hvad det nu måtte være, fordi ligegyldigt om  billederne er i lukkede grupper/profiler, så vil de altid være på nettet. 

Min svigermor fatter det ikke, og bliver ved med at ligge billeder op på facebook af vores børn, og nægter at slette dem igen. 

Jeg syntes det er væmmeligt at andre ligegyldigt om jeg kender folk eller ikk, skal kunne se på mine børn på nettet. 

Og ja har det rundet bare et sted på nettet, forbliver de der jo desværre, os selvom de bliver slettet igen. 

Min fars kone, har to børn på 45 og  47 år de bliver os ved med at ligge billeder på Facebook at vores børn. 

Folk fatter simpelthen ikke det vi forklarer dem, og ingen accepter hvad vi siger omkring det. 

Jeg gik i mødre gruppe med en, hun tog billeder af alle børn og min lille pige blev tagget på Facebook og jeg kan ikke slette billedet igen, det skal den der tagger det Gøre, men kvinden nægter os her at slette det. 

Billeder af børn hører ikke til på nettet.

Ved du hvad. Hvis der er noget jeg har lært igennem det sidste år, så er det følgende.....

"Et hvert menneske er født med retten til at passe på sig selv" dvs. Ønsker du og din mand IKKE at der bliver lagt billeder ud af jeres barn på nettet, så findes der heldigvis mange rigtig pæne og ordentlige måder at fortælle familien det på. Jeg synes det er helt ok, at forbeholde sig retten til, at stå fast på sin holdning til den slags☺️ Held og lykke med det����

Anmeld Citér

25. maj 2016

Anonym

lineog4 skriver:

Nej eller jo. Men sandsynligheden er....? Jeg tror jeg i mit liv er vokset til at blive lidt en jubelidiot, for mig er glasset ikke bare halvt fyldt men potentielt snart helt fyldt. Jeg nægter at lade frygten for det som kan ske styre og bestemme. 

Tja, sandsynligheden er ikke stor. Men det kommer også an på, hvordan man bruger FB. Hvis man fx deltager i quizzer eller spil, så er chancen stor. 

http://www.altomdata.dk/lusket-facebook-quiz-bruger-dit-billede-annoncer

Anmeld Citér

25. maj 2016

Anonym

Ingen billeder af baby her. Kun billeder bagfra - så ansigtet er aldrig på. Det har vi meldt ud - i øvrigt har vi sagt, at til vores omgangskreds, at vi sætter pris på, hvis de respekterer vores ønske, da vi ser det som en del af vores barns privatliv. 

Kan ærligt ikke forstå dem, som poster af deres børn. Jo måske hvis børnene selv beder om det. 

Billederne - uanset om det er en lukket profil - tilhører Facebook, det kan man læse i deres brugerbetingelser. De har faktisk ret til at anvende dem i eks annoncer osv. Om de gør det, er lige meget. For så har man principielt givet andre rettigheder over børnenes billeder - for altid! Nej tak herfra :-) Mine børn skal selv bestemme 

Anmeld Citér

25. maj 2016

Ciss

Vi lagde et babyportræt på fb samme dag de var født - men ud over det lægger vi stort set ikke billeder af dem på nettet.

Slet ikke på fb.

Vi har bedt besteforældrene respektere vort ønske, og det gør de.

Vi deler så billeder os i mellem på andre måder.

Nogle gange sker det, at andre lægger billeder ud, hvor vores børn er med på, men de fleste ved, at vi ikke ønsker det.

I andre sammenhænge ligger der billeder. F eks har de været i avisen og de billeder ligger der selvfølgelig. Der er også enkelte billeder på andre netsteder, men så længe det ikke er mærket med deres navn og ellers er billeder, som ikke skulle kunne gøre dem flov senere, er det ok.

Jeg må indrømme, at jeg får lidt pip af de veninder, som konstant lægger billeder ud af sine børn. Det er lidt, som folk, som altid skal snakke om sine børn. Lidt er ok, men alle andre er ikke nødvendigvis lige interesseret i, om det lille snusk nu sov et kvarter længere, end det plejede i går. Der er enkelte, som ikke har nogen hæmninger på hverken antal billeder eller indhold. Jeg blander mig ikke, og lader dem gøre, som de selv vil - men jeg tænker, der er ting der, som børnene ikke bliver glade for, at deres venner googler, når de bliver lidt ældre.

Anmeld Citér

25. maj 2016

modesty

Anonym skriver:

For lidt over en uge siden blev min kæreste og jeg forældre til en lille pige. Min mand og jeg var lidt uenige om hvornår den lille pige skulle på facebook og instagram osv. Min kæreste ville gerne lægge et billede op af hende relativt hurtigt hvor jeg gerne ville vente til at vores familier havde set hende. Vi gik på kompromis og lagde et billede op af hende i profil da den nærmeste familie havde set hende.

Jeg er blevet lidt i tvivl om hvor mange billeder der egentlig skal være af hende på nettet når hun ikke selv kan bestemme det.

Hvordan har I det med det? Er der masser af billeder af jeres børn på nettet, eller er der kun et par stykker?

Både min mand og jeg har masser af billeder af vores søn på fb. Jeg har tænkt en del over det, og jeg kan vitterligt ikke se hvad problemet skulle være. Jeg har ingen kvaler med at folk kan se fotos af min søn.

Men jeg tænker over hvilke billeder jeg lægger op. Billeder hvor han bliver udstillet i følelsesmæssigt svære situationer eller situationer der kunne blive pinlige for ham etc. lægger jeg ikke op.

Anmeld Citér

25. maj 2016

Loa

Vi lagde et babyportræt på fb samme dag de var født - men ud over det lægger vi stort set ikke billeder af dem på nettet.

Slet ikke på fb.

Vi har bedt besteforældrene respektere vort ønske, og det gør de.

Vi deler så billeder os i mellem på andre måder.

Nogle gange sker det, at andre lægger billeder ud, hvor vores børn er med på, men de fleste ved, at vi ikke ønsker det.

I andre sammenhænge ligger der billeder. F eks har de været i avisen og de billeder ligger der selvfølgelig. Der er også enkelte billeder på andre netsteder, men så længe det ikke er mærket med deres navn og ellers er billeder, som ikke skulle kunne gøre dem flov senere, er det ok.

Jeg må indrømme, at jeg får lidt pip af de veninder, som konstant lægger billeder ud af sine børn. Det er lidt, som folk, som altid skal snakke om sine børn. Lidt er ok, men alle andre er ikke nødvendigvis lige interesseret i, om det lille snusk nu sov et kvarter længere, end det plejede i går. Der er enkelte, som ikke har nogen hæmninger på hverken antal billeder eller indhold. Jeg blander mig ikke, og lader dem gøre, som de selv vil - men jeg tænker, der er ting der, som børnene ikke bliver glade for, at deres venner googler, når de bliver lidt ældre.

Men tror du ikke de fleste på det tidspunkt, når vores små poder er voksne, er i samme båd?

Jeg tror vitterligt ikke at billeder, alm. børnebilleder på facebook, er grobund for mobning eller drilleri om 15-20 år. Slet ikke, når jeg har indtrykket af at det er ret så almindeligt at folk smider billeder på...

Jeg ved ikke hvorfor, men kan slet ikke se det store problem i billeder af børn på ens facebook. Om man vælger det til eller fra, styrer man selv, men at folk synes det er helt vildt forfærdeligt med billeder på nettet- det kan jeg godt nok ikke forstå....

Anmeld Citér

25. maj 2016

modesty

Loa skriver:

Men tror du ikke de fleste på det tidspunkt, når vores små poder er voksne, er i samme båd?

Jeg tror vitterligt ikke at billeder, alm. børnebilleder på facebook, er grobund for mobning eller drilleri om 15-20 år. Slet ikke, når jeg har indtrykket af at det er ret så almindeligt at folk smider billeder på...

Jeg ved ikke hvorfor, men kan slet ikke se det store problem i billeder af børn på ens facebook. Om man vælger det til eller fra, styrer man selv, men at folk synes det er helt vildt forfærdeligt - det kan jeg godt nok ikke forstå....

Helt enig. Det bliver i markant højere grad en del af deres virkelighed end det er af vores. For dem er det en del af hverdagen og ikke noget odiøst.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.