Billeder af børn på nettet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.666 visninger
34 svar
63 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. maj 2016

Anonym trådstarter

For lidt over en uge siden blev min kæreste og jeg forældre til en lille pige. Min mand og jeg var lidt uenige om hvornår den lille pige skulle på facebook og instagram osv. Min kæreste ville gerne lægge et billede op af hende relativt hurtigt hvor jeg gerne ville vente til at vores familier havde set hende. Vi gik på kompromis og lagde et billede op af hende i profil da den nærmeste familie havde set hende.

Jeg er blevet lidt i tvivl om hvor mange billeder der egentlig skal være af hende på nettet når hun ikke selv kan bestemme det.

Hvordan har I det med det? Er der masser af billeder af jeres børn på nettet, eller er der kun et par stykker?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

For lidt over en uge siden blev min kæreste og jeg forældre til en lille pige. Min mand og jeg var lidt uenige om hvornår den lille pige skulle på facebook og instagram osv. Min kæreste ville gerne lægge et billede op af hende relativt hurtigt hvor jeg gerne ville vente til at vores familier havde set hende. Vi gik på kompromis og lagde et billede op af hende i profil da den nærmeste familie havde set hende.

Jeg er blevet lidt i tvivl om hvor mange billeder der egentlig skal være af hende på nettet når hun ikke selv kan bestemme det.

Hvordan har I det med det? Er der masser af billeder af jeres børn på nettet, eller er der kun et par stykker?

Vi har masser af billeder af vores børn på Facebook.  Dog er vi super selektive omkring hvem vi er venner med og derudover er profilerne helt lukkede. 

Men jeg kan da forslå jer at lave en hemmelig gruppe på Facebook og så inviterer familie og tætte venner derind. Og så kan i dele billeder der, hvor i suverænt bestemmer hvem der kigger med 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Anonym

Her vil vi ikke have billeder af vores børn på nettet. 

Ligegyldigt om det er Facebook, blogs eller hvad det nu måtte være, fordi ligegyldigt om  billederne er i lukkede grupper/profiler, så vil de altid være på nettet. 

Min svigermor fatter det ikke, og bliver ved med at ligge billeder op på facebook af vores børn, og nægter at slette dem igen. 

Jeg syntes det er væmmeligt at andre ligegyldigt om jeg kender folk eller ikk, skal kunne se på mine børn på nettet. 

Og ja har det rundet bare et sted på nettet, forbliver de der jo desværre, os selvom de bliver slettet igen. 

Min fars kone, har to børn på 45 og  47 år de bliver os ved med at ligge billeder på Facebook at vores børn. 

Folk fatter simpelthen ikke det vi forklarer dem, og ingen accepter hvad vi siger omkring det. 

Jeg gik i mødre gruppe med en, hun tog billeder af alle børn og min lille pige blev tagget på Facebook og jeg kan ikke slette billedet igen, det skal den der tagger det Gøre, men kvinden nægter os her at slette det. 

Billeder af børn hører ikke til på nettet.

Anmeld Citér

24. maj 2016

Charlotte N

Jeg ville personligt ikke smide billeder af ens baby/barn op på nettet osv. Jo måske uden ansigt De billeder man smider op, vil altid være på nettet. 

De skal have mulighed for selv at vælge! 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Loa

Jeg tager det lidt afslappet omkring det. Så længe det er anstændige billeder og ikke i bar figur eller lign, så tænker jeg lidt, hvorfor skulle barnet en dag om 15-20 år gide at blive sur over det. Det er jo ikke ligefrem unormalt at folk lægger billeder på, så barnet/den voksne om 15-20 år - ville jo ikke skille sig helt vildt ud. 

Og igen, skal man så også nægte at barnet må komme på billeder på hjemmesider fra deres vuggestue/børnehave/skole? 

Ej jeg tænker der er andre ting jeg kunne blive mere hys over....

Anmeld Citér

24. maj 2016

Anonym

Der ligger mange billeder af min datter på Facebook og dermed også nettet. Det har jeg ikke et problem med men kan godt forstå dem som ikke synes at det er så fedt. Min datter som snart er 7 år, siger nogen gange at hun ikke vil have et billede på og det accepterer jeg, lige så vel som jeg altid spørger andre om det er ok jeg lægger et billede ind af deres børn og de så siger nej. Synes alt andet er respektløst. 

Anmeld Citér

25. maj 2016

Anonym

Jeg har billeder af min datter på Facebook. Dog er jeg ultra selektiv omkring hvilke billeder der bliver lagt op. Ikke billeder uden tøj, ikke billeder hvor barnet er ked( kan ikke udstå forældre der tager billeder af barnet der græder FØR de tager sig af barnet) osv.. Har også givet tilladelse til billeder på inst. Hjemmeside. 

Og har lige født vores søn og så snart den nærmeste fam havde set ham blev der lagt et billede op.

er ret afslappet omkring det og tænker at det vil om 15 år være normalt for de fleste at der ligger billeder. 

Min mands datter er 9 år og hun bestemmer helt selv hvilke billeder der må ligger op og det har hun gjort længe. 

Anmeld Citér

25. maj 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Lægger billeder op af min dreng flere gange om ugen. 

Har lukket profil. Så udefra kommende kan ikk gå ind og se dem og de kan heller ikke Googles 

har dog en regel der hedder af tissemanden altid skal være tildækket eller carmoufleret med en smiley. 

Anmeld Citér

25. maj 2016

Anonym

Vi ligger også indimellem billeder om af vores og det har jeg det ok med, så længe at det ikke er billeder hvor de står uden tøj på.

MEN jeg vil så også sige at jeg er altså ved at få fnidder af dem der smider billeder og videoer op af deres unger konstant.... Det er efterhånden meget få der gør det på min venneliste, men jeg har en og hun smider op hver dag og nogle gange flere gange om dagen... Og jeg har overvejet at fjerne hende fra mit nyheds-feed... Det bliver altså for meget og jeg forstår ikke meningen med det, da det jo ikke er fordi at der er noget nyt i det hun smider op, det er det samme hver dag. Hmm så lige der bliver jeg en små-sur gamle tante 

Anmeld Citér

25. maj 2016

FN

Anonym skriver:

Vi har er meget minimalt antal billeder (3-4 stk) på nettet, og de der er, er nogle min mand fik lov at lægge op på kompromis  Familie og venner har fået besked om at vores barn ikke skal på Facebook, instagram og lign. og det respekterer de. Et par enkelte gange har nogle venner lagt billeder ud og det kan jeg faktisk godt blive lidt mobset over, synes man skal bede om godkendelse først. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.