Bisættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2016

modesty

Ølgaard skriver:

Hej allesammen

jeg sidder her med meget blandede følelser, håber nogle kan hjælpe mig lidt.

min svigerfar og børns farfar døde D. 5/5

vi har bisættelse på torsdag, men min mand og jeg kan simpelthen ikke finde ud af om vi skal tage vores store pige med som bliver 5 til oktober 

vi har leget det ind i hende at farfar sidder i himlen. Det går også fint med det.

hvad havde i gjort???

Jeg havde helt bestemt taget hende med. Nu har min søn på 4,5 et meget tæt forhold til sine bedsteforældre, jeg ved ikke om det er tilfældet med jeres pige også. Men jo. Det havde jeg.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2016

Diosa85

Pikku Myy skriver:

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad det er de ikke forstår og ikke skal udsættes for. Mine oplevelser af begravelser/bisættelser er ikke forfærdelige.

Du virker ikke som du har har lyst til at snakke med mig, så jeg stopper her ...

vil da gerne snakke med dig. Men kan ikke se hvorfor jeg skal stå skoleret fordi jeg har en anden holdning. ?

det jeg mener er at sådan et lille barn ikke forstår den sorg folk sidder med. Han/hun sidder bare og ser en kiste og sine tætteste tryghedsrammer græde og have det dårligt. Og det ville jeg ikke udsætte mit eget barn for. 

Anmeld Citér

10. maj 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Ølgaard skriver:

Hej allesammen

vi har bisættelse på torsdag, men min mand og jeg kan simpelthen ikke finde ud af om vi skal tage vores store pige med som bliver 5 til oktober 

vi har leget det ind i hende at farfar sidder i himlen. Det går også fint med det.

hvad havde i gjort???

Jeg ville helt klart tage hende med.

Forklar hende enden hvad det skal ske.

At i skal til begravelse i kirken for at sige farvel til farfar. Og det i kirken er mange mennesker som græder og det er okay at være med af det. Også selv om kan ervoksen.

Anmeld Citér

10. maj 2016

Skouboe

Diosa85 skriver:

vil da gerne snakke med dig. Men kan ikke se hvorfor jeg skal stå skoleret fordi jeg har en anden holdning. ?

det jeg mener er at sådan et lille barn ikke forstår den sorg folk sidder med. Han/hun sidder bare og ser en kiste og sine tætteste tryghedsrammer græde og have det dårligt. Og det ville jeg ikke udsætte mit eget barn for. 

Men en begravelse er jo ikke bare en masse mennesker, der græder og har det dårligt. Det er også en masse mennesker, der kommer sammen om at sige farvel til et elsket menneske, og som taler om vedkommende og husker vedkommende for det gode. Det er en fin afslutning og en måde at sige farvel på.

Sådan har de begravelser, jeg har deltaget ihvertfald været.

Anmeld Citér

10. maj 2016

Diosa85

Skouboe skriver:

Men en begravelse er jo ikke bare en masse mennesker, der græder og har det dårligt. Det er også en masse mennesker, der kommer sammen om at sige farvel til et elsket menneske, og som taler om vedkommende og husker vedkommende for det gode. Det er en fin afslutning og en måde at sige farvel på.

Sådan har de begravelser, jeg har deltaget ihvertfald været.

Det er også helt fint at du oplever begravelser/bosættelser på den måde. Sådan oplever jeg dem ikke selv. Har været til en del i mit liv efterhånden og ingen af dem har været noget jeg ville tage et lille barn med til. 

Men ser på ingen måde ned på jer der gerne vil tage jeres børn med. Så vil da sætte pris på hvis i heller ikke så ned på min holdning 

Anmeld Citér

10. maj 2016

TNBC

Ølgaard skriver:

Hun elskede sin farfar, hun kunne bare ikk li når han var syg..

saa ville jeg tage hende med

Anmeld Citér

10. maj 2016

serinasmor

Ølgaard skriver:

Hej allesammen

hvad havde i gjort???

Hvor gammel blev han og døde han pludseligt eller efter lang tids sygdom ? 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Panther

Profilbillede for Panther
Diosa85 skriver:

Det er også helt fint at du oplever begravelser/bosættelser på den måde. Sådan oplever jeg dem ikke selv. Har været til en del i mit liv efterhånden og ingen af dem har været noget jeg ville tage et lille barn med til. 

Men ser på ingen måde ned på jer der gerne vil tage jeres børn med. Så vil da sætte pris på hvis i heller ikke så ned på min holdning 

Der er da ikke nogen, der ser ned på din holdning. Men de udfordrer den - ligesom du udfordrer deres. Det er da en dejlig ting, når folk gør det (på en pæn måde) - så kan man (begge parter) risikere at blive klogere og reflektere lidt over sine egne holdninger.

Anmeld Citér

10. maj 2016

Diosa85

PUHK skriver:

Der er da ikke nogen, der ser ned på din holdning. Men de udfordrer den - ligesom du udfordrer deres. Det er da en dejlig ting, når folk gør det (på en pæn måde) - så kan man (begge parter) risikere at blive klogere og reflektere lidt over sine egne holdninger.

Føler nu mere der bliver set ned på den. Udfordre ikke jeres holdninger. Det havde jeg gjort hvis jeg spurgte ind til dem og stillede spørgsmålstegn ved jeres valg. Men det gør jeg ikke for det er jeres valg og jeres holdning og den har jeg respekt for. 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Bshizzle

Kondolere...

Jeg ville ta barnet med 

Har selv haft min store dreng med til hans Oldefars begravelse (han var dengang 4,5 år) og han tog det meget pænt. 

Han fik en masse gode ting af vide om himlen, og at det er ok at være ked af det samt trykheden blandt resten af familien. 

Selv den dag idag kan han da sige at han savner hans Oldefar, men han siger at han har det godt. 

Ja, faktisk fortæller han gode minder og oplevelser til hans lillebror (som ikke nåede at møde ham).. Men ingen tvivl om at min store dreng husker alt selvom han var ret lille. 

For mit eget vedkommende, så syntes jeg det er vigtigt at børn oplever dette (hvis det nu sker) og hvis barnet var tæt med personen. 

Jeg fortryder ikke ét sekundt at sønnen var med, for efter sådan en begravelse mødes vi alle og kigger gamle billeder og bare hygger med kaffe og kage. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.