Jeg kan ikke lide, at når dagplejemor er syg, så skal børnene til et andet sted. Og min veninde har haft en dårlig erfaring med DP: hvis hun ikke komme for eks. kl. 15.30 som aftalt, men måske kl 16.45 så har DP skynde sig allerede at ringe og høre, som hun var på vej. Og det skete nogle få gange og DP sagde, at hun skulle finde en barnepige!

Og der er nogle rigtige gode DP som er utrolige gode til børn, men der er nogle som.... oh well..... Så jeg mener at VS er mere "lidt af det hele" med fordele og ulempe, men generelt er børnene meget glade. Man kan komme når som helst og hente børn og der er flere pædagoger til at tage sig af børnene, også hvis der er nogle som er syge. Jeg har valgt en integreret VS. Hvis vi var glade for den så kunne min søn blive der længe ude at skulle skifte. Og indtil nu har vi været meget meget glade. Da han startede har en pædagog taget sig af ham, og hun var såååå sød med ham. Hun har givet ham så meget tryghed. Og så er han også glad for de andre pædagoger.
Min veninde har født en pige for tidligt. Det viser sig, at hun kan få plads hos "flere børns dagpleje" Jeg havde aldrig hørt om det før. Det viser sig, at der er tre DP som arbejder sammen med 9 børn. Det betyder, at børnene er altid i det samme sted med de samme mennesker. Hvis en af dem bliver syg, så er der to andre som børnene også kender. Jeg synes, at det er den optimale måde for DP. Men der er ikke så mange endu her i Kbh kommune. Min veninde siger, at det er sådan der bliver fremtiden for DP.
Anmeld