Hvorfor har I valgt , som I har ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2009

Cris

Jeg kan ikke lide, at når dagplejemor er syg, så skal børnene til et andet sted. Og min veninde har haft en dårlig erfaring med DP: hvis hun ikke komme for eks. kl. 15.30 som aftalt, men måske kl 16.45 så har DP skynde sig allerede at ringe og høre, som hun var på vej. Og det skete nogle få gange og DP sagde, at hun skulle finde en barnepige!   Og der er nogle rigtige gode DP som er utrolige gode til børn, men der er nogle som.... oh well..... Så jeg mener at VS er mere "lidt af det hele" med fordele og ulempe, men generelt er børnene meget glade. Man kan komme når som helst og hente børn og der er flere pædagoger til at tage sig af børnene, også hvis der er nogle som er syge. Jeg har valgt en integreret VS. Hvis vi var glade for den så kunne min søn blive der længe ude at skulle skifte. Og indtil nu har vi været meget meget glade. Da han startede har en pædagog taget sig af ham, og hun var såååå sød med ham. Hun har givet ham så meget tryghed. Og så er han også glad for de andre pædagoger.

Min veninde har født en pige for tidligt. Det viser sig, at hun kan få plads hos "flere børns dagpleje" Jeg havde aldrig hørt om det før. Det viser sig, at der er tre DP som arbejder sammen med 9 børn. Det betyder, at børnene er altid i det samme sted med de samme mennesker. Hvis en af dem bliver syg, så er der to andre som børnene også kender. Jeg synes, at det er den optimale måde for DP. Men der er ikke så mange endu her i Kbh kommune. Min veninde siger, at det er sådan der bliver fremtiden for DP.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2009

Nadi

Harfeletten skriver:

Jeg er lidt nysgerrig efter at vide hvorfor dem der har valgt dagpleje, og hvor dem der har valgt vuggestue, har valgt som de har ?
Altså hvad er jeres fordele og ulemper, ved de forskellige ting ?

Knus Mette ..
..Som snart skal tage en beslutning om hvad Emil skal .. suk ! 

Jeg har valgt dagpleje til min søn,det har jeg fordi jeg godt kan lide ideén om at det er hjemmelige rammer han er i og at det kun er én person han skal forholde sig til. Derudover er det også kun en lille flok børn som han skal forholde sog til og lege med, de bliver en tryg lille gruppe.
Ulemperne er jo så at når dp'en er syg eller holder ferie, så skal han over til en anden og passes. Og dp'en har heller ikke åben lige så længe som en vuggestue har.

Men det er vist i store træk, hvorfor der er blevet valgt dagpleje herhjemme og hvilke ulemper vi så har pga. det valg.

-Nadia

Anmeld

27. september 2009

Ni-ko-li-ne

i vores dp-kreds har de grupper som mødes i legestuer... de er 6 dpér i vores gruppe, og hvis ens barn skal i gæste´dp så er det samme sted hver gang, hos en af de vokse de møder hver gang i legestuen

Anmeld

27. september 2009

NaFe

Feluca skal i vuggestue, har bevist valgt dp fra.

Bryder mig ikke om af de kun har et forhold til en voksen, vil gerne have hun skal kende flere, og evt a der er mænd i vuggestuen er også vigtig for mig.

Bryder mig ikke om af der er så få børn. Vis de for eksempel er 3 børn hos dp og de to andre er syge samtidigt, så feluca alene...ser jeg som minus.
Vil gerne have der er masser af børn. og med garanti også nogel på hendes alder, det er der jo ikke i dp, der kan være stor forskel.
Her vor jeg bor går dp`erne altid rundt nede i centret og handler, det vil jeg simpelhen ikke have a min datter skal bruge sin dag på, og ja det gør de jo ikke i vuggestuen.
Lavede selv en liste da jeg skulle vælge. og ja der var ikke en eneste + på dp`ens liste kun en masser minuser.

Anmeld

28. september 2009

Nanna1985

dorthemus skriver:

Det varmer mit pædagoghjerte at læse det

Ja Fia trives slet ikk i dagpleje og efter hun er kommet i vuggestue, er der sket så meget med hendes sprog og hun er glad og er træt, når vi henter hende om eftermiddagen.. Det varmer ens hjerte, at se ens pige er så glad

Det er det bedste vi har gjort for Fia  Vil klart kun anbefale at folk vælger vuggestue frem for dagpleje..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.