Med Idun havde vi ikke valget. Vi har kun dp i kommunen. Til at starte med, valgte vi den eneste private dagpleje, der var i vores kommune og kørte RET langt hver morgen...

Det var ikke så godt... Men Idun var glad og det var roligt og godt og hun var sammen med 2 knægte, der var præcis så gamle som Idun. De hyggede sig rigtig meget

Men så flyttede hun til Lolland og vi måtte på det kommunale dp marked... Også startede balladen. Vi havde 9 forskellige dp'ere på 3 mrd. Det var frygteligt. Til sidst sov Idun hele dagen i DP og var vågen det meste af dagen og natten der hjemme, for der var hun tryg. Vi var ved at gå ud af vores gode skind, fordi hun skulle til nye, hverdag.

Da hun var 2 år og 5 mrd, kom hun i børnehave. Vi kunne ikke klare det mere og vi fik dispensation til at putte hende i bh.
Desværre er der IKKE udsigt til VS i vores kommune forløbig, så jeg har tænkt meget over det i forhold til den lillesøster/bror der skulle komme engang... Fordi jeg bare ved tanken om det kommunale dp system, bliver ked af det.
Jeg har undersøgt at roskilde kommune tager børn ind fra andre kommuner, så jeg er blevet lidt mere rolig på det punkt, for så må jeg søge vs plads tæt på mit arbejde også må jeg tage de ulemper der er ved at have børnepasning 50 km væk. Men hellere det, end det kommunale dp system. Det var simpelthen sorg på sorg. Den eneste grund til at hun ikke havde flere end 9 dp'ere de 3 mrd, var at jeg ikke arbejdede hverdag, så jeg kunne have hende hjemme flere gange om ugen...

Så jeg vil sige VS til hver en tid!!!
Anmeld