Hernede er der deværre ikke et valg...der er kun dagpleje.
Men det var fint nok for mig, fordi:
Jeg var veninde med vores dp og hun er det sødeste og mest kompetente menneske. Hun havde samme holdning som mig til hvordan små børn skal behandles. Jeg stolede fuldstændig på hende.
Jeg havde aldrig brug for gæstedagpleje, alle mine tre har gået i dagpleje og aldrig været i gæstedagpleje. Havde jeg ikke den mulighed, så havde jeg aldrig valgt dp. Jeg synes det er en forfærdelig måde, det system, i hvert fald som det var og fungerede hernede.
Vuggestue er god, synes jeg, fordi barnet er samme sted altid, det selv kan vælge den voksne de kan lide og den voksne kan vælge de børn de kan med.
At der er uddannet personale, at de er flere der kan holde øje med hinanden, støtte hinanden og give flere vinkler på sager osv.
Så skulle jeg vælge nu, mellem en god dp og en god vs, så var jeg slet ikke i tvivl om det blev vs.
Men ingen dp og vs er jo ens, så jeg ville hvis jeg var dig, overveje hvad du synes er vigtigt, få skrevet nogle spørgsmål ned og tage ud og besøge vs, mærke stemningen og tale med de voksne, se på det hele, lokaler, bør og voksne.
Knus Eva...
Anmeld