Anonym skriver:
Har det på samme måde, store turist attraktioner gør mig også nervøs, strande specielt i udlandet, bomber i lufthavne osv.
metron er bandlyst specielt for mine børn.
Jeg er sur på mig Selv over at det påvirker mig så meget.
Du er jo netop påvirker lige som det er ønsket du skal være - de vil ramme turiststeder og har gjort det længe fordi de så rammer dobbelt: de rammer ved selve angrebet og de rammer det lands økonomi for de turisme er en stor økonomisk faktor fx i et land som Grækenland.
Jeg har selv kæmpet for ikke at lade usikkerheden overtage (ikke om terror men bare i alt almindelighed). Jeg har skulle ringe 112, opleve verden vendte på hovedet og være i et mareridt. Men netop der lærte mig, at der er intet jeg kan gøre, jeg kan ikke tage forholdsregler, ikke planlægge, ikke beskytte osv. For lynet slår også ned midt i normalen. Jeg har en tendens til overbeskyttelse men kæmper mod det hele tiden, for livet skal leves nu og med nysgerrighed, åbenhed, afprøvning og mod. Hvis man lader frygten tage over så glemmer man at leve.
Rationelt ved du nok godt at terror er så lille en risiko, men følelsesmæssigt gør du ikke. Enten skal du finde stædigheden i dig selv eller som andre skriver få lidt hjælp
Anmeld
Citér