Frygt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.309 visninger
32 svar
3 synes godt om
24. april 2016

Anonym trådstarter

Ja så er sommer ferien bestilt og vi skal til Mallorca med vores 3 piger. 

Nu rammer frygten for terror mig. 

Læser en artikel med at isis vil gå efter turist mål den her sommer? Udklædning? Selvmords bombwr under ligge stole osv. Bare det at være i lufthavnen gør mig bange 

Der røg ferie glæden for mig. Vil ikke sige noget til min mand da han synes det er pjat. Åh hvor er det irriterne

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2016

Anonym trådstarter

Er jeg den eneste med den frygt ? 

Anmeld Citér

24. april 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Ja så er sommer ferien bestilt og vi skal til Mallorca med vores 3 piger. 

Nu rammer frygten for terror mig. 

Læser en artikel med at isis vil gå efter turist mål den her sommer? Udklædning? Selvmords bombwr under ligge stole osv. Bare det at være i lufthavnen gør mig bange 

Der røg ferie glæden for mig. Vil ikke sige noget til min mand da han synes det er pjat. Åh hvor er det irriterne

Jeg har lige været i Belgien... 10 dage efter angrebet.. Jeg var først også bange for at rejse... Og vidste faktisk heller ikke om jeg ville afsted. 

Jeg valgte så at tage afsted alligevel, fordi de ikke skal vinde "kampen" om at folk ikke ville rejse. 

Jeg indrømmer gerne, at det var lidt ubderligt at være i den lufthavn, hvor det lige var sket og at det ikke var bygget op endnu. Men ellers tænkte jeg ikke over det. 

Jeg forstår fuldt ud din frygt... Den havde jeg rigtigt meget inden min rejse..

Anmeld Citér

24. april 2016

striber

Jeg har lidt det samme. Men som min mand siger, så kan det lige så vel ske på Nørreport st, i legoland, Lalandia og hvor man nu skal hen. Og deres mål er jo at skabe frygt. 

Jeg ville nok ikke vælge de steder med størst terrorrisiko, men synes ikke det skal holde mig fra at rejse. Nu har vi ikke råd i år, men vil ikke lade det stoppe mig næste år. 

Jeg har så også tendens til angst, så bruger virkelig meget psykoterapi, og ser på sansynligheden for det vil ske. Og så er den jo ikke ret stor. AT terroren skal ske netop det tidspunkt, jeg vælger at rejse på, og netop det sted jeg skal hen, og den dag jeg vælger at ligge på stranden..... I sidste ende er der ikke særlig stor chance for det vil ske. Så hvorfor bruge så meget tid og energi på frygten, når chancen er så lille? 

Det hjælper mig at tænke sådan, måske det kan hjælpe dig lidt?

Anmeld Citér

24. april 2016

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Jeg har lige været i Belgien... 10 dage efter angrebet.. Jeg var først også bange for at rejse... Og vidste faktisk heller ikke om jeg ville afsted. 

Jeg valgte så at tage afsted alligevel, fordi de ikke skal vinde "kampen" om at folk ikke ville rejse. 

Jeg indrømmer gerne, at det var lidt ubderligt at være i den lufthavn, hvor det lige var sket og at det ikke var bygget op endnu. Men ellers tænkte jeg ikke over det. 

Jeg forstår fuldt ud din frygt... Den havde jeg rigtigt meget inden min rejse..

Hører Tit den med de ikk må vinde på andres frygt, men det hjælper ikk. 

Er så bange for det sker og specielt når vi er på ferie og den artikel beskriver hvad de vil gøre ligesom det i Tunesien og at de vil ramme blandt spanske ø

Anmeld Citér

24. april 2016

Anonym trådstarter

striber skriver:

Jeg har lidt det samme. Men som min mand siger, så kan det lige så vel ske på Nørreport st, i legoland, Lalandia og hvor man nu skal hen. Og deres mål er jo at skabe frygt. 

Jeg ville nok ikke vælge de steder med størst terrorrisiko, men synes ikke det skal holde mig fra at rejse. Nu har vi ikke råd i år, men vil ikke lade det stoppe mig næste år. 

Jeg har så også tendens til angst, så bruger virkelig meget psykoterapi, og ser på sansynligheden for det vil ske. Og så er den jo ikke ret stor. AT terroren skal ske netop det tidspunkt, jeg vælger at rejse på, og netop det sted jeg skal hen, og den dag jeg vælger at ligge på stranden..... I sidste ende er der ikke særlig stor chance for det vil ske. Så hvorfor bruge så meget tid og energi på frygten, når chancen er så lille? 

Det hjælper mig at tænke sådan, måske det kan hjælpe dig lidt?

Jeg tænker mere at det sker en dag og vi er det sted det kan ske og det kan ske når som helst Så hvorfor ik når vi er der 

Anmeld Citér

24. april 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Hører Tit den med de ikk må vinde på andres frygt, men det hjælper ikk. 

Er så bange for det sker og specielt når vi er på ferie og den artikel beskriver hvad de vil gøre ligesom det i Tunesien og at de vil ramme blandt spanske ø

Jeg forstår dig godt.... 

Min underviser (det var en studietur) satte det sådan her op: 

rent statistisk, så er der større chance for at man kører galt på vej til lufthavnen... Så hvis man ser det på den måde, så er køreturen faktisk det farligste../ 

Du er nødt til at vende den om...: hvor stor er sandsynligheden for det sker? 

Og så lad være med at læse sådan nogle artikler. De skræmmer mere end de gavner..

Anmeld Citér

25. april 2016

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Jeg forstår dig godt.... 

Min underviser (det var en studietur) satte det sådan her op: 

rent statistisk, så er der større chance for at man kører galt på vej til lufthavnen... Så hvis man ser det på den måde, så er køreturen faktisk det farligste../ 

Du er nødt til at vende den om...: hvor stor er sandsynligheden for det sker? 

Og så lad være med at læse sådan nogle artikler. De skræmmer mere end de gavner..

Ja jeg ved det, men frygten vinder også tænker jeg hvorfor sku det ikk ske når vi er der, åh hvor er der øv at have det sådan, jeg tænker på det i Tunesien på stranden, det gør st jeg ikk tør tag på stranden og vores hotel ligger li ned til

Anmeld Citér

25. april 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Riskoen for at dø i et terror angreb er 1 ud af 9.3 millioner... Det er virkelig en minimal risiko..... Det er mere sandsynligt at du dør ved lynnedslag, bistik, æselspark eller falde i bruseren, og det bekymrer du dig vel ikke om til daglig? 

Anmeld Citér

25. april 2016

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Riskoen for at dø i et terror angreb er 1 ud af 9.3 millioner... Det er virkelig en minimal risiko..... Det er mere sandsynligt at du dør ved lynnedslag, bistik, æselspark eller falde i bruseren, og det bekymrer du dig vel ikke om til daglig? 

Nej det gør jeg ikke. 

Men det at de vil gå efter spanske græske franske lande og øer for at skade turister bekymrer mig når vi skal derned. 

Det kommer tættere på 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.