Hvordan er det nu det er med cola?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2009

FrkC

Er kommet frem til den konklusion at jeg under alle omstændigheder skal have skåret ned på mit colaforbrug  Så må vi se om jeg kan droppe det helt..

Mange tusind tak for alle svarene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2009

missKat

brandt-camilla skriver:

Er kommet frem til den konklusion at jeg under alle omstændigheder skal have skåret ned på mit colaforbrug  Så må vi se om jeg kan droppe det helt..

Mange tusind tak for alle svarene

min veninde og hendes mand fik hjælp til deres børn og da de var under behandling, sagde fertilitets lægen at hun skulle stoppe med cola.
grunden var at ægget har sværre ved at sætte sig fast....
har læst det flere gange men ved ikke om det er ammestuesnak eller facts.

men hvis du ønsker barn, så ville jeg da skrue ned  
jeg har gjort det her efter min graviditet, men uhh det er svært

held og lykke

Anmeld

27. september 2009

qp

brandt-camilla skriver:

Heej alle jer kloge hoveder

Hvordan er det nu det er med cola..??
Har hørt noget med at det kan virke præventivt (hvis man ka sige det såen).. Er det rigtigt eller er det en "skrøne"?? Nogen siger det "kun" er i graviditeten man ska passe på med at drikke for meget, hva ska jeg tro?! Hjææælp
 Jeg er nemlig temmelig glad for cola  og drikker rimelig meget af det..

Camilla

Jeg drak stort set ikke andet end coca cola under min graviditet og det skete der ikke så meget ved.... Og ja det er noget vanedannende skidt det cola der, drikker det stadig!!

Anmeld

28. september 2009

Ansemusen

Jeg har også skåret kraftigt ned. Nu drikker jeg næsten kun andre sodavandsprodukter, ligtht som jeg hele tiden har gjort. Det har jeg dog også skåret væsentlig ned på, da jeg ikke tror det kan være helt godt med kemien... Tør i hvert fald ikke løbe risikoen og tylle litervis pr. dag. mht. cola, så kan man udfra koffeinindholdet, så vidt jeg har regnet ud, drikke op til 5 liter om dagen. Men de anbefaler vist max. 1,5 liter pga. nogle andre ting tror jeg. Og så er sukkeret jo smadder skidt!

Anmeld

28. september 2009

oo

jeg har fået det bedste alternativ : hjemmelavet saft der er bær og sukker, sukker, sukker i - men nøøøøj det smager godt og der er ikke farlige stoffer i (i det mindste)

Anmeld

28. september 2009

FrkT

brandt-camilla skriver:

Okay.. Så er jeg vist værre endnu  

Det skal du ikke være ked af - det er jeg også..... men trøster mig så med at så længe jeg har min cola (som ligger på ca. 1-1½ liter om dagen, med mindre vi har en meget travl dag), så behøver jeg ikke tonsvis af slik og kager, som jeg før i tiden spiste OVENI cola-drikkeriet.... for behøver absolut IKKE at blive større!

Håber godt nok ikke det er rigtigt at det virker som prævention

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.