Kørt træt i forhold og hverdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Hmm ... Se herhjemme var det så netop bare kommet i en sort sæk eller en flyttekasse - og til genbrug - for så er det jo tydeligt ikke vigtige ting når de ikke gider passe på dem ... Så er der med garanti andre der vil få mere glæde af tingene  

Ja det kunne være at jeg skal begynde på det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2016

Rauw

Anonym skriver:

Nej har jeg ikke.. Og min kæreste har ikke en skid respekt for nogen.. Han gør hvad der passer ham og han er ligeglad når han mister nogen i sit liv

Sikke en type  Hvorfor går du ikke bare fra ham ? Du klare jo i forvejen alt alene. 

Anmeld Citér

17. april 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Sikke en type  Hvorfor går du ikke bare fra ham ? Du klare jo i forvejen alt alene. 

Det er jeg også begyndt at overveje.. Men det er sindssygt svært når jeg elsker ham så højt.. Han har jo også mange gode sider

Anmeld Citér

17. april 2016

Kløver

Hm hvad med noget rengøringsplan hvor alle hjælper til? 

Hvis han skal op på job forstår keg nu Godthåbs du som går hjemme primært tager "nattevagten" men i kan jo lave nogle regler. Og de store børn må du fonde hvad der virker. Lommepenge for at ordne nogle opgaver, fratagelse af goder hvis de ikke vil holde det ryddeligt på værelset osv. 

Hvad kan gøre det ikke bliver for trels, tage lidt ud evt i kan hyre en babysitter og tage på kærestetur en gang i måneden eller hver 2 mdr ? 

Måske i sammen skal ha afstemt forventninger til hverdagen, rengøring osv osv 

sæt forventninger ned, hvis i gør badeværelset rent 3 gange på 1 uge så nøjes med 1-2 gange, del op så det er mindre opgaver af gangen og gør tingene nemmere og mere overskueligt, det samme gælder aftensmad, gør det nemt, inddrag børnene, lav til flere dage osv  

Anmeld Citér

17. april 2016

Kløver

Anonym skriver:

Det er jeg også begyndt at overveje.. Men det er sindssygt svært når jeg elsker ham så højt.. Han har jo også mange gode sider

Jeg må indrømme at jeg ikke forstår hvorfor folk er så hurtige til, så sksl i bare gå fra hinanden-kortet 

der er jo en årsag til man vælger at få børn sammen, og selvom der var forbedring lyder det ikke til det er en ny rolle at du står med en del selv. Meget bliver også besværligt ved at være selv, og det må vel langt hen af vejen være mere givende at arbejde på et fællesskab hvor man komplimenterer hinanden 

Anmeld Citér

17. april 2016

Anonym trådstarter

Årgangs Mor skriver:

Hm hvad med noget rengøringsplan hvor alle hjælper til? 

Hvis han skal op på job forstår keg nu Godthåbs du som går hjemme primært tager "nattevagten" men i kan jo lave nogle regler. Og de store børn må du fonde hvad der virker. Lommepenge for at ordne nogle opgaver, fratagelse af goder hvis de ikke vil holde det ryddeligt på værelset osv. 

Hvad kan gøre det ikke bliver for trels, tage lidt ud evt i kan hyre en babysitter og tage på kærestetur en gang i måneden eller hver 2 mdr ? 

Måske i sammen skal ha afstemt forventninger til hverdagen, rengøring osv osv 

sæt forventninger ned, hvis i gør badeværelset rent 3 gange på 1 uge så nøjes med 1-2 gange, del op så det er mindre opgaver af gangen og gør tingene nemmere og mere overskueligt, det samme gælder aftensmad, gør det nemt, inddrag børnene, lav til flere dage osv  

Det vil jeg prøve.. Tak

har i forvejen taget en gode fra børnene fordi de bare ikke gider at rydde op på værelset.. Jeg har forbudt dem at få legekammerater hjem før det er ordnet.. De kan jo ikke gå rundt på værelset.. Eller jo, de har lavet en lille sti som de kan gå på fra døren og over til sengen.. Men det virker ikke som om at det hjælper.. Måske jeg skulle til at sige at der ikke er SFO og heller ingen legeaftaler hjemme hos vennerne før de lære at rydde op

Anmeld Citér

17. april 2016

Anonym trådstarter

Årgangs Mor skriver:

Jeg må indrømme at jeg ikke forstår hvorfor folk er så hurtige til, så sksl i bare gå fra hinanden-kortet 

der er jo en årsag til man vælger at få børn sammen, og selvom der var forbedring lyder det ikke til det er en ny rolle at du står med en del selv. Meget bliver også besværligt ved at være selv, og det må vel langt hen af vejen være mere givende at arbejde på et fællesskab hvor man komplimenterer hinanden 

Lige præcis

Anmeld Citér

17. april 2016

esioul

Årgangs Mor skriver:

Jeg tænker det samme

Anmeld Citér

17. april 2016

Anonym trådstarter

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

17. april 2016

Kløver

Anonym skriver:

Hvor er han da henne ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.