Altså... I lyder meget velovervejede.
og din mors argumenter?? De er ligegyldige, hvis I ønsker barn 
Jeres historie lyder som min. Mødte min kæreste og boede på samme adresse som ham i 4 måneder. Og var gravid da vi havde kendt hinanden i knap 8måneder (Det var så ikke planlagt som sådan. Men det er en anden historie).
min mor var overlykkelig. Min svigerfar -puha! Den fik ikke for lidt. Min kæreste blev fanget, hvis jeg en dag blev gravid, han var kun 23 år(og det var hans far i øvrigt også med det første barn). Hvad med hans uddannelse osv. Og vi havde ikke kendt hinanden ret længe Min svigerfar (og flere i min kærestes familie) sagde dette, inden jeg var gravid!
Nåmen - vi blev så gravide ( 1 1/2år før planlagt -' kondomet var sprunget) Min svigerfar var ret forbeholden i begyndelsen. (Og min svigermor)
Min kæreste og jeg er nu mand og kone og har sammen en datter på knap 8 måneder.
Svigerfar har sagt, at han jo bare ville beskytte sin søn med de udtalelser i begyndelsen. For han havde selv droppet en uddannelse, været fattig og havde en slem skilsmisse med 3 børn. Men han har nu indrømmet, at han godt kan se, at hans tanker er gjort at skamme. Han synes, vi er de bedste forældre, vi arbejder godt sammen og man kan se, at vi vil hinanden det godt :-)
i øvrigt - fedt at få børn mens den ene er studerende! Min mand mangler (som dig) 2 år. Og jeg er færdig - det er skønt, at han kan få tid med vores datter! ❤️
Min pointe er bare:
Jeg er sikker på, at din mor bliver glad, når I bliver gravide. Man vil altid sikre sig, at ens børn ikke begår de samme fejl... Men det kan man ikke. Man kan kun håbe, at man har lært dem, at lytte godt til deres mavefornemmelse! Det gjorde jeg, da jeg blev gravid. Han var mit korteste forhold - har haft et på ca 4 år, 2, 2 1/2år... Og jeg ville aldrig få børn med dem - simpelthen pga mavefornemmelser!
Min mand er den rigtigste at få børn med! Han er den bedste for mig - får alle mine gode side frem. Også er han selvfølgelig den lækreste
og her efter et barn med kolik, så er det også en force, at vi stadig er lidt forelskede for vi husker hinanden bedre end jeg ser mine veninder med deres mænd, som har kendt hinanden i 10 år før børn
vi kæmper ikke på samme måde, for at bevare gnisten, for den er der stadig naturligt - men det er bare min personlige erfaring.
Man ved aldrig om det holder alligevel - der er ingen garantier i livet. Det handler ikke om længden af forholdet -men om livskvaliteten for begge i det. Og om du tror, I ville kunne samarbejde, hvis et brud skulle ske. :-) jeg ville ikke kunne have børn med nogle af mi e eks'er i de længere forhold, netop fordi samarbejdet i hverdagen generelt knaste. :-)
Så hvis mavefornemmelsen siger det? GO! :-)