Anonym skriver:
De gråzoner finder du ikke i dansk lovgivning og så er den ikke længere.
På baggrund af ts seneste indlæg har jeg en stærk formodning om hvilken sag det drejer sig om, og gæt hvad? I den sag jeg tænker på er barnet hos fars familie nu! Ergo er det meget suspekt at han har den holdning.
Så nej, jeg mener ikke pædagogerne kan sidde på deres hænder og smile og tænke det nok er en nuttet lille fortolkningsfejl i en uskyldig hjerne.
Der er noget galt med én person der dræber andre mennesker. Og jo, det er der i alle tilfælde. Som minimum er personen jo kriminel og skider højt og flot på lovgivning.
I det konkrete tilfælde - hvis jeg har ret i mit gæt - er far forskruet og besidderisk. Og nu er barnet hos dem der har opdraget ham OG giver udtryk for et forskruet verdensbillede - at far godt mor slå mor ihjel. Jeg vil mene pædagogerne ikke overholde deres indberetningspligt hvis de ikke foretager sig noget på baggrund af ts' oplysning.
Og nej, efter min opfattelse er man ikke i stand til at være én god far fra det sekund man vælger at tage mor fra sine børn for altid. Det mener jeg, helt sikkert.
Så i dansk lovgivning er et drab et drab uanset omstændighederne, og en soldat, en person med paranoid psykose og en person, der udfører et planlagt mord, sidestilles?
Jeg ved ikke, hvad det er i mine generelle overvejelser, der får dig til at fare sådan i flint, men du vil gerne drøfte en konkret sag på baggrund af dine gisninger om, at det er dén, det drejer sig om, og jeg har intet clue om og ønsker ikke at gætte mig frem til, hvem der kunne være tale om, så dét spor vil jeg ikke forfølge. Jeg er dybt uenig i, at en person, der i affekt eller momentan sindssyge slår en anden ihjel, gør sig overvejelser om, at nu skider han da lige flot og højt på lovgivningen - men igen, jeg har intet belæg for eller ønske om at grave i en bestemt drabssag og udtaler mig derfor helt overordnet. Jeg mener på ingen måde, det gavner den lille dreng, at hans anonymiserede person drages ind i gisninger om, hvorvidt det er sag X eller Y, der er tale om, blandt fremmede på et debatforum. TS har i mine øjne handlet sobert og respektfuldt ved netop at være tilbageholdende med konkrete informationer, og det vil jeg gerne bakke op om.