"Min far har dræbt min mor"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.964 visninger
42 svar
110 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. april 2016

Anonym trådstarter

"min far har dræbt min mor fordi hun var ond" sådan har min søns bedste ven sagt i dag. En hurtig søgning på Google og jeg fandt ud af at det er rigtigt. 

Jeg er fuldstændig rundt på gulvet over hvordan jeg skal reagere og jeg har en lille dreng der er meget bekymret og egentlig også bange. min søns bedste ven er rigtig sød og det ændre absolut ikke ved mit meget gode indtryk at ham. men jeg har meget brug for hjælp til at finde ud af hvordan jeg skal forklarer det her til min søn og hvad jeg skal sige til pædagogerne i morgen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2016

Vivienne

Hvor forfærdeligt

Jrg synes du skal tale med pædagogerne og høre deres mening om hvordan du kan tale med dit barn om det. Jeg er sikker på at de indbyrdes har talt om det emne. 

Held og lykke

Anmeld Citér

4. april 2016

Fremad

Åh nej nej nej....hvor skrækkelig... Både at miste, og at få besked på at ens mor var ond...

Og stakkels dit barn oveni....

Er det noget der er sket for nyligt? Eller er barnet evt begyndt at åbne op for det og har fundet tryghed til at sige det hos dit barn?

Åh ens hjerte gør ondt når man høre sådan noget... Stakkels børn 

Anmeld Citér

4. april 2016

Patriark

Anonym skriver:

"min far har dræbt min mor fordi hun var ond" sådan har min søns bedste ven sagt i dag. En hurtig søgning på Google og jeg fandt ud af at det er rigtigt. 

Jeg er fuldstændig rundt på gulvet over hvordan jeg skal reagere og jeg har en lille dreng der er meget bekymret og egentlig også bange. min søns bedste ven er rigtig sød og det ændre absolut ikke ved mit meget gode indtryk at ham. men jeg har meget brug for hjælp til at finde ud af hvordan jeg skal forklarer det her til min søn og hvad jeg skal sige til pædagogerne i morgen? 

Hvor gamle er drengene? Hvorfor vil du tale med pædagoger?

Anmeld Citér

4. april 2016

Anonym

Hvor gamle er børnene? Jeg syns du skal snakke med pædagogerne om hvordan og hvad du skal forklare din søn - min umiddelbare reaktion var at han ikke skulle have en forklaring - fordi jeg får fornemmelsen af at det er et børnehave barn, men ér det din søns bedste ven og han betroer ham hans hemmelighed skal din søn osse have en forklaring på et niveau han kan forholde sig til. 

Min far har osse dræbt min mor - min søn spørger fra tid til anden ind til hvorfor min mor, hans mormor, er død, men jeg vurderer han ikke på nogen måde kan forholde sig til det - og lyver derfor om det. Han er 5 og lige startet i Tidlig SFO... 

Jeg ville spørge pædagogerne til råd. Stakkels stakkels barn 

Anmeld Citér

5. april 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ville i hvert fald meget gerne vide hvor han har den idé fra - at det er morens skyld at hun blev slået ihjel. Synes helt klart du skal have fat i pædagogerne. Og jeg ved ikke hvad familien allerede har af støtte, men ville overvejende underretning. Han skal da ikke vokse op og tro at man bare myrder andre efter forgodtbefindende 

Og idéen har han muligvis fra at sted. Det er nok sandsynligt at han har samvær med sin morder-far. Men det betyder jo ikke at han må opdrages til at blive forskruet.

Anmeld Citér

5. april 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Jeg ville i hvert fald meget gerne vide hvor han har den idé fra - at det er morens skyld at hun blev slået ihjel. Synes helt klart du skal have fat i pædagogerne. Og jeg ved ikke hvad familien allerede har af støtte, men ville overvejende underretning. Han skal da ikke vokse op og tro at man bare myrder andre efter forgodtbefindende 

Og idéen har han muligvis fra at sted. Det er nok sandsynligt at han har samvær med sin morder-far. Men det betyder jo ikke at han må opdrages til at blive forskruet.

Wtf? Morder-far? Også bare kaldet far! 

Hvad nu hvis faren har slået moren ihjel, fordi hun mishandlede barnet?

Du aner jo intet om hvad motivet for drabet var, ej heller hvordan familien er, eller om barnet er forskruet. 

Det var da en syg formulering.

Anmeld Citér

5. april 2016

Unalisa

EBK skriver:

Wtf? Morder-far? Også bare kaldet far! 

Hvad nu hvis faren har slået moren ihjel, fordi hun mishandlede barnet?

Du aner jo intet om hvad motivet for drabet var, ej heller hvordan familien er, eller om barnet er forskruet. 

Det var da en syg formulering.

Uanset hvordan drabet skete og bag hvilken motiver er han da stadig morder ham skal man ikke engang kalde far 

Anmeld Citér

5. april 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Unalisa skriver:

Uanset hvordan drabet skete og bag hvilken motiver er han da stadig morder ham skal man ikke engang kalde far 

Han er morder og han er far. Han er også nogens søn. 

Men han er da ikke morder-far.

Anmeld Citér

5. april 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Unalisa skriver:

Og hvorfor skal man ikke kalde ham far?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.