Hvis det kan googles, at historien er sand, ved pædagogerne det vel allerede, så jeg kan ikke se, hvad de skal involveres for. Jeg ville forsøge at forklare min søn på en alderssvarende måde, at nogen gange sker der onde ting i Verden. Jeg kan godt forstå, hvis han er bange for at møde vennens far, men mon ikke han sidder i fængsel.
En af mine veninder har været i en lignende situation, da hun gennem mange år har haft et vennepar, hvor de var voldelige over for hinanden og en dag gik det galt, og manden fik slået konen ihjel i et af deres opgør. Det skete for mange år siden, og de havde en fælles søn, som i dag er vokset op til en fin, ung mand hos hans far, som fik forældremyndigheden igen, da han kom ud af fængslet, så drengen kan godt i fremtiden støde på vennens far.
Min veninde har beholdt venskabet til manden, så hun har kunnet følge sønnens opvækst gennem alle årene (det skete for omkring 10 år siden), og han har heldigvis ikke taget permanent skade af traumet, selv om han selvfølgelig gerne ville have hans mor i live. Jeg har mødt manden et par gange til arrangementer hos min veninde, og han er i dag en fin fyr, som har ændret totalt på sin opførsel og har aldrig været voldelig siden, så en person behøver ikke være evig psykopat, fordi man har gjort noget helt forfærdeligt en gang. Han er forøvrig åben omkring sin fortid og tager fuldt ansvar for det og giver ikke konen noget af skylden, så hans søn har aldrig fået noget negativt at vide om moderen.
Anmeld
Citér