loop skriver:
Jeg synes, at det er almindelig pli, at tilbyde at betale for det ens børn ødelægger. Lad os tage dit eksempel:
Mit barn er henne og lege med din søn. Mit barn kommer til at smadre en rude i dit drivhus. Da jeg kommer for at hente mit barn, siger du til mig "dit barn kom til at køre legebilen ind i drivhuset. Der skete ikke noget med barnet, men ruden gik itu".
Jeg siger: "okay, det er jeg ked af, må jeg prøve at se". Sammen kigger vi på skaden, og jeg siger: "ved du hvad det vil koste at få det repareret?".
Du siger: "nej ikke præcist, men det var et dyrt drivhus".
Jeg siger: "skal vi så ikke aftale at vi hver især spørger om vores forsikring dækker, og hvis forsikringen ikke dækker, eller det ikke kan betale sig at få forsikringen til det, så fortæller du bare mig, hvad reparationen koster, og så betaler jeg.
Du siger: " jo selvfølgelig, det finder vi ud af".
(og ofte når man tilbyder at betale, det man selv, eller ens børn har ødelagt, siger de fleste bare pyt med det, det skal du ikke tænke mere på).
Både mine børn og jeg er ret klodsede, så jeg har en del erfaring med ødelagte ting og mennesker
Hej, hvor jeg jeg glad for at der findes også mennesker lige som dig. 
jeg har det lige præcis sådan. Jeg er også med på at fejlen skal udbedres i fællesskabet, da begge børn har haft glæde at lege sammen
Og blev helt forbavset over at mange har den holdning at alle omkring dem skal betale for deres børn handlinger, ødelæggelse, undtaget dem selv.
Synes det er virkelig grov at sige til folk, som har været sød og rar og har inviteret ens barn og passet på ham/ hende, mens forældrene kunne slappe af , at det er deres egen skyld og De ikke har passet godt nok på ens barn!
Netop fordi vi snakker om børn og alle ved at uheldet kan ske, så hvorfor vil I ikke være med at udbedre de skader som jeres børn har gjort eller været med til at lave??? Hvorfor vil I ikke tage ansvar for jeres egne børns handlinger?
Jeg har informeret meget pænt forældrene om uheldet og at der ikke sket noget ved barnet, når de kom for at hente barnet, men det eneste kommentar jeg fik fra dem: når, hvor træls.
og ja det kan man nok sige....