legekammerat har lavet en skade

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2016

Newsence

Hvis du har inviteret legekammeraten hjem til dig er det dig selv der skal dække skaderne.. Kommer legekammeraten uanmeldt er det en anden sag så dækker din forsikring ( har det fra min svigerinde der er forsikringsagent) hun siger at sådan foregår langt de fleste hus forsikringer. 

Jeg ville ikke involvere forældrene økonomisk. Du har haft dem i dit hjem så det er dit ansvar at sørge for at de ikke kan kører ind i huset( Eks fjerne bilen) det kan kun skabe splid som vil gå ud over børnenes venskab 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2016

LLT.

Betal du selv de 40kr og bed så faren eller en anden om hjælp! Du skriver til en anden at det er forældrenes pligt at opdrage barnet?!! Jamen det er jo et uheld, det kan man da for pokker da ikke opdrage sig ud af 

jeg synes ærligt du blæser en lille bitte ting vildt op ved at ville sende regninger ud ovs. Men sådan er vi så forskellige. I min verden finder jeg det småligt når det drejer sig om SÅ lidt, kunne forstå hvis det var en skade på person bilen, et hus vindue eller andet i den stil!!

hos os er der os blevet baldret ting i tidens løb med besøg af div. Lege kammerater og det har jeg aldrig krævet noget for. Har fået mig en snak med barnet OG mit eget at man skal passe lidt bedre på en anden dag ☺️

Anmeld Citér

4. april 2016

esiuol22

Syntes også selv du skal betale, hvis det var større ting hvor forsikring skulle ind over, ville jeg høre mit ejet forsikringslevskab først, hvis de sage det måtte gå under det andet barns skades forsikring, ville jeg nødtørnet høre dem forsigtigt om de havde en forsikring der dækkede. mvh mig 

Anmeld Citér

4. april 2016

Hck

Profilbillede for Hck
brevkassen-36388 skriver:

forstår ikke hvorfor angriber du mig? og hvor ved du det fra hvad jeg har fortalt til børn.

Det er stadig forældres ansvar at opdrage deres børn og ikke andres.
Jeg mener heller ikke at man skal sende en regning, men man skal være i fællesskabet at udbedre skaden.

Jeg vil heller ikke have de børn lege hos os, hvis forælder fraskriver sig ansvar og pålægger det andre mennesker

Sendt fra min iPad

Opdrage ligefrem ?, barnet har måske banket ind i dit drivhus med vilje ?, hvis ikke forstår jeg ikke helt hvor den med opdragelse høre til

Anmeld Citér

4. april 2016

brevkassen-36388

LLT. skriver:

Betal du selv de 40kr og bed så faren eller en anden om hjælp! Du skriver til en anden at det er forældrenes pligt at opdrage barnet?!! Jamen det er jo et uheld, det kan man da for pokker da ikke opdrage sig ud af 

jeg synes ærligt du blæser en lille bitte ting vildt op ved at ville sende regninger ud ovs. Men sådan er vi så forskellige. I min verden finder jeg det småligt når det drejer sig om SÅ lidt, kunne forstå hvis det var en skade på person bilen, et hus vindue eller andet i den stil!!

hos os er der os blevet baldret ting i tidens løb med besøg af div. Lege kammerater og det har jeg aldrig krævet noget for. Har fået mig en snak med barnet OG mit eget at man skal passe lidt bedre på en anden dag ☺️

tak for alles input. Skulle bare høre, hvad man plejer at gøre i disse situationer, da vi har aldrig været udsat for det før.
En af vores bekende par skulle kontakte sin ansvarforsikring, da deres barn har væltet en lampe hos en legekammerat, og det var selfølgelig for dem. Men ellers har jeg ikke haft erfaringer med sådan skader.
Men som sagt er vi forskellige og har forskellige holdninger til det.
og nej jeg er ikke ud på at sende en regning, men synes heller ikke det er rimeligt at udbedre skaden alene.
Og til Info, det er ikke alm. drivhus vi har og det er ret kompliceret at udskifte glas i den, så det kommer til at koste, da det er ikke noget man kan bare gøre.

Anmeld Citér

4. april 2016

K&S

Hej, vi har haft en legekammerat på 5,5 år på besøg og hun har kørt ind i vores drivhus i bil ( børnebil) og 1 glas er gået i stykke. det bliver dyrt at skifte den, da jeg ikke kan selv gør det. hvem skal så betale udgiften?

En så lille skade ville jeg selv afholde udgiften til, alt andet virker småligt og kan nemt skabe splid. 

Fortalte du forældrene til barnet, at ruden var blevet knust? 

Anmeld Citér

4. april 2016

klmf

Jeg ville spørge mit eget forsikringsselskab først, om det er min egen forsikring eller det andet barns der skal dække en skade. Først derefter ville jeg tage stilling til om jeg ville involvere forældrene - tænker at det er den risiko der nogle gange er ved at have legende børn i sit hjem. Ville nok kun involvere forældrene hvis det var en stor skade til flere tusind kroner. 

Anmeld Citér

4. april 2016

Mami

den udgift afholder du. 

og fremover skal du nok bare lade vær at have nogen børn på besøg. 

det har dæleme intet med opdragelse at gøre, det var da et uheld? 

hvis man taber en kop hos dig får man så også en regning med hjem på arbejdstimer (for fejning osv) og et erstatnings krav på koppen 

Anmeld Citér

4. april 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

tak for alles input. Skulle bare høre, hvad man plejer at gøre i disse situationer, da vi har aldrig været udsat for det før.
En af vores bekende par skulle kontakte sin ansvarforsikring, da deres barn har væltet en lampe hos en legekammerat, og det var selfølgelig for dem. Men ellers har jeg ikke haft erfaringer med sådan skader.
Men som sagt er vi forskellige og har forskellige holdninger til det.
og nej jeg er ikke ud på at sende en regning, men synes heller ikke det er rimeligt at udbedre skaden alene.
Og til Info, det er ikke alm. drivhus vi har og det er ret kompliceret at udskifte glas i den, så det kommer til at koste, da det er ikke noget man kan bare gøre.

Da vores søn kom til at smadre en lampe hos en kammerat, var det deres forsikring, der skulle dække. Vi kontaktede selv vores forsikringsselskab og fik det svar. 

Jeg håber under alle omstændigheder, at du har fortalt pigens forældre om det skete. Ikke for at "give dem regningen", men så de ved, det er sket. Det kan være en træls én at høre om med forsinkelse eller ad omveje. Og så kunne det jo faktisk være, at de kunne hjælpe med en reparation eller kender en, der kan. 

Anmeld Citér

4. april 2016

Pikku Myy

Jeg har læst en gang at hvis man passer hund og hunden ødelægger noget, hæfter man selv for det. Det er ens eget ansvar at hunden har været i hjemmet. Jeg mener at det samme gælder børn, men for at være sikker, kan du kontakte dit forsikringsselskab.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.