legekammerat har lavet en skade

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.788 visninger
37 svar
213 synes godt om
4. april 2016

brevkassen-36388

Hej, vi har haft en legekammerat på 5,5 år på besøg og hun har kørt ind i vores drivhus i bil ( børnebil) og 1 glas er gået i stykke. det bliver dyrt at skifte den, da jeg ikke kan selv gør det. hvem skal så betale udgiften?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2016

Moster Lagkage

Vi har lige købt nyt glas til vores, det kostede 40kr. Jeg syntes selv du skal afholde udgifterne da de jo ved dig er under dit opsyn.

Anmeld Citér

4. april 2016

FruHolm <3

brevkassen-36388 skriver:

Hej, vi har haft en legekammerat på 5,5 år på besøg og hun har kørt ind i vores drivhus i bil ( børnebil) og 1 glas er gået i stykke. det bliver dyrt at skifte den, da jeg ikke kan selv gør det. hvem skal så betale udgiften?

Det skal forældrenes indbo , det er sådan med indbo forsikring at de dækker hvis ens børn ødelægger noget hos andre ☺️

Anmeld Citér

4. april 2016

brevkassen-36388

Moster Lagkage skriver:

Vi har lige købt nyt glas til vores, det kostede 40kr. Jeg syntes selv du skal afholde udgifterne da de jo ved dig er under dit opsyn.

som jeg skrev før, kan jeg ikke selv udskifte glasset, så der skal håndværker til.

Synes underligt kommentar at få fra en hvis du også har børn, foreslår du at man skal løbe foran bilen eller holder dem i snor. jeg sunes også at børnenesforælde skal afholde udgiften. Man kan ikke fraskrive sig ansvar for sine børn, selvom de er ud at lege hos andre

Anmeld Citér

4. april 2016

brevkassen-36388

MinBabyOscar <3 skriver:

Det skal forældrenes indbo , det er sådan med indbo forsikring at de dækker hvis ens børn ødelægger noget hos andre ☺️

tak for det. jeg prøve at kontakte så forælde, da de selv ikke har foreslået at udbedre skaden

Anmeld Citér

4. april 2016

Rauw

Arh hva, hvis de har ødelagt et drivhus rude ved et uheld under dit opsyn så skal du selv betale. Jeg ville ihvertfald ikke lade mit barn lege hos dig fremover hvis man fik regninger med hjem for ødelagte ting hver gang, bare fordi du ikk lige havde holdt øje med dem og fortalt dem at biler, boldspil osv var forbudt nær drivhuset. 

Anmeld Citér

4. april 2016

Englehår

Profilbillede for Englehår

Mon du kunne spørge legekammeratens far om hjælp til at udskifte ruden? 

Jeg ville absolut ikke begynde at sende regninger med hjem. Men hvis du selv køber ruden og så beder om hjælp til at skifte den kunne du jo være heldig at spare nogle penge - måske endda være så heldig at forældrene selv tilbyder at betale for ruden, men det ville jeg egentlig ikke forvente.

Sket er sket.. det ville ikke være nogen større begivenhed her hos os  

Anmeld Citér

4. april 2016

EnGodMor

Jeg har lige udskiftet fem  glas i drivhuset, et glas koster 30 kr pr stk.

Har du ikke noget familie eller en nabo, som kan hjælpe med det? 

Syntes det er lige voldsomt nok, og bede forældrene om  penge, fordi deres barn har lavet en lille skade. 

Kunne forstå hvis det var en hovededør eller et vindue i huset, at du så bad om penge

Anmeld Citér

4. april 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Syntes også helt sikkert, at du bør spørge legekammaratens far om han vil hjælpe med at udskifte ruden, ( eller en anden mand i din omgangskreds). Det virker på mig meget voldsomt og dyrt, hvis du ligefrem hyrer en håndværker til 500 kr i timen. Og jeg hvde nok ikke krævet penge af forældrene, ting kan desværre ske under leg

Anmeld Citér

4. april 2016

brevkassen-36388

Rauw skriver:

Arh hva, hvis de har ødelagt et drivhus rude ved et uheld under dit opsyn så skal du selv betale. Jeg ville ihvertfald ikke lade mit barn lege hos dig fremover hvis man fik regninger med hjem for ødelagte ting hver gang, bare fordi du ikk lige havde holdt øje med dem og fortalt dem at biler, boldspil osv var forbudt nær drivhuset. 

forstår ikke hvorfor angriber du mig? og hvor ved du det fra hvad jeg har fortalt til børn.

Det er stadig forældres ansvar at opdrage deres børn og ikke andres.
Jeg mener heller ikke at man skal sende en regning, men man skal være i fællesskabet at udbedre skaden.

Jeg vil heller ikke have de børn lege hos os, hvis forælder fraskriver sig ansvar og pålægger det andre mennesker

Sendt fra min iPad

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.