legekammerat har lavet en skade

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2016

Flødebollen

Pikku Myy skriver:

Jeg har læst en gang at hvis man passer hund og hunden ødelægger noget, hæfter man selv for det. Det er ens eget ansvar at hunden har været i hjemmet. Jeg mener at det samme gælder børn, men for at være sikker, kan du kontakte dit forsikringsselskab.

Der gælder lidt samme regler med hund spm børn

inviteret: dit ansvar

Uanmeldt: deres ansvar 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2016

lineog4

Tænker din indboforsikring dækker. 

Og som en anden skriver håber jeg du har fortalt om uheldet til forældrene og sat tyk streg under det var et uheld, og så tænker jeg de vel har reageret ved fx at sige: er det dig eller os der kontakter forsikringen?

Anmeld Citér

4. april 2016

An&Jo

Nu er jeg en af dem der betaler for en udvidet forsikring af mit barn i tilfælde af at det laver skader ved andre! 

MEN det hedder sig at forsikringen kun dækker hvis barnet ikke var indbudt, men kom hen af sig selv, eller hvis hele familien dukker op uden at være inviteret.. Sådan er det vidst mange steder.. Og helt ærligt, et drivhus glas er ret billigt at købe og ret nemt at udskifte, det behøver man altså ikke en håndværker til! Om ikke andet har du nok en kammerat eller en far eller lignende der kan hjælpe dig med udskiftning.. 

Og at bede om penge for at udbedre så lille en skade forstår jeg ikke, det havde været noget andet hvis det var en ridse i din bil, eller noget elektronik, altså noget der ville være pisse dyrt at erstatte! 

Det handler ikke om at barnet ikke er ordentlig opdraget eller andet, de har været ved at lege og de har måske ikke tænkt over at det glas kunne gå i stykker, og eftersom at de der legebiler ikke kan klare over et hvis antal kg går jeg ud fra at der er tale om børn der højest kan gå i 1 klasse, og der er børn bare stadig virkelig impulsstyret og har ikkehwlt styr på hvad de gør.. 

Anmeld Citér

4. april 2016

Fremad

Det er så vidt som jeg ved din egen indbo der skal dække, da det er din gæst..

Var den ikke inviteret havde det været anderledes...

Hør da vennens forældre istedet for det er godt nok meget at skulle gøre, mht indbo osv for noget det er fikset hurtigt og billigt... Mon ikke de gerne vil hjælp hvis de kan eller kender nogle der kan gøre det 

Anmeld Citér

4. april 2016

Anonymor

brevkassen-36388 skriver:

forstår ikke hvorfor angriber du mig? og hvor ved du det fra hvad jeg har fortalt til børn.

Det er stadig forældres ansvar at opdrage deres børn og ikke andres.
Jeg mener heller ikke at man skal sende en regning, men man skal være i fællesskabet at udbedre skaden.

Jeg vil heller ikke have de børn lege hos os, hvis forælder fraskriver sig ansvar og pålægger det andre mennesker

Sendt fra min iPad

Andre forældre kan da umuligt vide, hvilke regler, der gælder hos dig. Der kan jo være kæmpe forskel. Så nej, forældre kan ikke opdrage ift. dine standarder, fordi de varierer.

Jeg synes, det er flabet at opkræve andre forældre penge for så lille en ting. Og så når børnene ikke er større. Jeg ville ikke lade mine børn komme på besøg igen, hvis jeg oplevede det. Jeg ville være bange for, hvis de kom til at ødelægge noget dyrt ved et uheld. Det skulle jo helst ikke være med omkostninger at sende ens barn på besøg, og man ved jo, når man har børn i huset, at uheld sker.

Det handler overhovedet ikke om dårlig opdragelse. Selv det mest velopdragne barn, kan gøre noget ved en fejl eller af impulsivitet. Helt lavpraktisk er små børns prefrontale cortex slet ikke færdigudviklet endnu. Det er det område, der står for bl.a. impulskontrol, og det forklarer, hvorfor små børn kan komme til at handle uovervejet om impulsivt, trods de på et tidspunkt har fået at vide, at de ikke må. De kan ikke gøre for det - deres hjerne er ikke udviklet nok endnu. 

Så nej. Det er  ikke forældrenes skyld. Det er en hændeligt uheld. Som jeg synes, du selv må betale for. 

Anmeld Citér

4. april 2016

Rauw

forstår ikke hvorfor angriber du mig? og hvor ved du det fra hvad jeg har fortalt til børn.

Jeg mener heller ikke at man skal sende en regning, men man skal være i fællesskabet at udbedre skaden.

Jeg vil heller ikke have de børn lege hos os, hvis forælder fraskriver sig ansvar og pålægger det andre mennesker

Sendt fra min iPad

Jeg angriber dig ikke, jeg svare på dit spørgsmål. At du hellere ville ha haft et andet svar er din egen sag. Og man kan ikke opdrage sig ud af uheld medmindre man har robot børn. Nogle børn er mere klodsede og uheldige end andre. Og din søns ven er næppe den første 5 årige der balre en rude ved et uheld.

Næste gang er det måske din egen dreng. Vil du så også indrømme at han er dårligt opdraget? Fordi han løber rundt og leger og vupti får ødelagt noget. 

Anmeld Citér

4. april 2016

loop

Hej, vi har haft en legekammerat på 5,5 år på besøg og hun har kørt ind i vores drivhus i bil ( børnebil) og 1 glas er gået i stykke. det bliver dyrt at skifte den, da jeg ikke kan selv gør det. hvem skal så betale udgiften?

Jeg synes, at det er almindelig pli, at tilbyde at betale for det ens børn ødelægger. Lad os tage dit eksempel:

Mit barn er henne og lege med din søn. Mit barn kommer til at smadre en rude i dit drivhus. Da jeg kommer for at hente mit barn, siger du til mig "dit barn kom til at køre legebilen ind i drivhuset. Der skete ikke noget med barnet, men ruden gik itu".

Jeg siger: "okay, det er jeg ked af, må jeg prøve at se". Sammen kigger vi på skaden, og jeg siger: "ved du hvad det vil koste at få det repareret?".

Du siger: "nej ikke præcist, men det var et dyrt drivhus".

Jeg siger: "skal vi så ikke aftale at vi hver især spørger om vores forsikring dækker, og hvis forsikringen ikke dækker, eller det ikke kan betale sig at få forsikringen til det, så fortæller du bare mig, hvad reparationen koster, og så betaler jeg.

Du siger: " jo selvfølgelig, det finder vi ud af".

(og ofte når man tilbyder at betale, det man selv, eller ens børn har ødelagt, siger de fleste bare pyt med det, det skal du ikke tænke mere på).

Både mine børn og jeg er ret klodsede, så jeg har en del erfaring med ødelagte ting og mennesker

Anmeld Citér

4. april 2016

FruHolm <3

tak for det. jeg prøve at kontakte så forælde, da de selv ikke har foreslået at udbedre skaden

Det var så lidt ☺️

Anmeld Citér

4. april 2016

blomst84

Hvor der handles, der spildes... Ærgerligt med ruden, men den kan jo laves... Syntes ikke barnets forældre skal betale, 

Anmeld Citér

4. april 2016

TNBC

Sendt fra min iPad

Saa du mener barnet ikke er opdraget, fordi det ved et uheld er koert ind I din skur??

Du koeber en rude, og faar en til at hjaelpe dig med at saette den I? Mere er der sku ikke I det.

Altsaa hvis barnet ligefrem havde smadret det med vilje, ville jeg nok snakke med foraeldrene, men ellers ikke. Uheld sker.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.