Anonym skriver:
Tak. Og tak for svar 
Jeg ved inderst inde at det sker når man mindst venter det. Med vores første stoppede jeg faktisk med at tænke på det den måned det lykkedes 
Og havde faktisk samme følelse i sidste og denne cyklus. Forskellen fra sidste til denne er at jeg testene for æl. Og holde øje med min cyklus. Det vælger jeg ikke at gøre i denne cyklus. Vi seer lår vi har lyst og sker det så sker det. Men det er hårdt.
Specielt når ens familie siger hvor inderligt de ønsker en baby mere 
Såfremt det var sandt, at man blev gravid ved ikke at tænke på det, ville kvinder med stress, kvinder i fertilitetsbehandling, kvinder i svære livssituationer, osv. aldrig nogensinde blive gravide. Det gør de heldigvis - hele tiden - men skrønen om at du kan tænke dig fra graviditet er sejlivet, selvom den ikke er dokumenteret i den forskning der findes på området.
Alle kender ammestuehistorierne om venindes kusine der "bare gjorde sådan og sådan" og så blev hun gravid. Men dette er jo en grundlæggende misforståelse af forholdende mellem årsag og virkning. Hvis jeg fortalte dig, at både min veninde og jeg var blevet gravide i den måned hvor vi dagligt havde stukket tungen ud af vinduet i 4 minutter, så ville du formentlig heller ikke mene at dette var årsagen til vores graviditeter...
Jeg forstår godt at det kan være svært at dele med omverdenen - men omvendt er det jo ikke fordi strategien med at lyve eller holde det hemmeligt lyder til at være en succes heller. Så jeg ville betro mig til nogen jeg stolede på eller var tæt med i dit tilfælde. Jeg ville dels gøre det for at få luft, dels for at huske mig selv på at der intet skammeligt er ved at have fertilitetsproblemer og at det ikke er noget du selv er skyld i.
Jeg ønsker dig alt det bedste og held og lykke med det hele.
Anmeld
Citér