lineog4 skriver:
Lyder til hun går dig gevaldigt på nerverne og kan ikke lade være med at tænke på om du ville føle samme irritation hvis det fx var din egen mor?
Ja hun lyder en smule anmasende, men også enormt engageret og stolt af sin rolle som farmor. Du vil gerne styre showet (hvilken forældre vil ikke gerne det), så hvad med at gøre det. Hvad med at du inden I sætter jer til bords, at du siger: nej svigermor, gider du ikke give Ib mad i dag? Og når han er træt: svigermor hvad siger du til jeg lige putter ham i barnevognen og så triller du en tur?
Og tænk over om den der famøse pasning kunne være en god ting, kunne det fx være rart at hun fast en dag om ugen hentede tidligt fra vuggestue og tog ham hjem til jer og måske hjalp med at lave mad, så har I mere ro en dag om ugen og hvis I har arbejde med flex kan I have en længere dag for at komme hjem tidligere de andre, og hvis en gang on ugen er for meget så en gang om måneden. Eller kunne det være godt, hun fik sig et zoo kort og gav ham en fridag en gang om måneden og så på dyr eller.....? At få tiden alene med den lille trold er jo ikke det samme som pasning, men handler om at være sammen og lære hinanden at kende.
Jeg har tre her hjemme og mormor gik på pension da den sidste blev født, vi kunne ikke få plads i ønske vuggestuen og hun tilbød at tage han til der var plads, det betød hun havde ham 4 dage om ugen fra august til december og det forhold hun har til ham er helt fantastisk. Jeg er heller ikke en af dem der ønsker mine børn passet i tide og utide, men tænker lidt: okay jeg lader fremmede passe i daginstitution men ikke mormor - lidt dumt når man tænker over det. Din søn er 11 mnd så med mindre du skal gå hjemme så er han på vej i en daginstitution, hvorfor kan farmor ikke overtage nogle af timerne, hvor han er med de fremmede. Hvis hun nu en helt almindelig onsdag kan hente kl 12 hvorfor er det så værre end han er i vuggestuen fra 12-14?
Dit første spørgsmål er meget relevant.. For jeg tror ikk, man ville reagere sådan, hvis det var ens egen mor.
Jeg havde samme følelser som TS.. Havde svært ved give slip overfor svigermor.. Men min mor måtte gerne. Altså svigermor fik lov, men det irriterede mig og gjorde mig gal...så spurgte min søster mig:"ville du reagere sådan overfor mor?" Og nej det ville jeg ikke
Idag er svigermor faktisk mere på end min egen mor, og min datter har et fantastisk forhold til hende.
Til TS:
du får nogle hug her i tråden, men jeg tror, at det lan være svært at sætte sig selv ind i, når man ikke har oplevet det selv.
Jeg gik sammen med samme følelser som dig, men jeg lærte at give slip lidt efter lidt, og nu nyder jeg, at svigermor bare så gerne vil og min datter elsker hende.
Derfor jeg foreslår i mit første indlæg at svigermor får lov til lidt, og så ordner I selv resten
så du selv lige kan følge med følelsesmæssigt.
Har du været irriteret på din svigermor inden I fik barn? Fordi det kan man nemt overføre til At hun er irriterende selvom hun egentlig ikke er.
Husk at snakke med din mand. Lyt også til ham. Det lyder jo til han intet problem har til det.. Det er jo også hans barn.. Tror bare vi mødre nogle gange har svært ved at give slip end mænd har
jeg håber, I finder ud af det.