Tabu: Hvorfor har jeg fået et så besværligt barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2016

Anonym trådstarter

Mn101186 skriver:

Først - hvor er det flot skrevet.. Mange står i nøjagtig denne situatinen 

jeg arbejder med børn/familier og har hørt dette mange gange (inden Du tænker - årh nej ikke en som tror hun er bedre end andre og har alle svar) fordi jeg er også mor og har prøvet dette.. 

Lige nu er jeg dog på vej hjem for at hente min datter på to år.. Nej vil gerne i aften eller i morgen skrive min viden �� Og det er på ingen måder sikkert det kan hjælpe.. Fordi man har bare lyst til at skrige Aaaarg, netop fordi det du står ikke er det man forbinder med sit lille ønskebarn som skulle være "nemmere" �� 

Men er det rigtig læst han er 6 mdr?? 

Tak, det var sødt sagt.  Jeg vil meget gerne høre dine tanker, når du får tid til at skrive dem ned. Jeg tager imod råd fra alle med kyshånd!

Det er rigtig forstået, at han er 6 mdr. Eller snart i hvert fald! Vi har prøvet kiropraktor, hvor han fik behandling hver uge i to måneder (kiropraktoren mente, at han var lidt stiv i nakken og det øverste af ryggen), men det gav ingen bedring, så jeg valgte at stoppe. Det er jo dyrt i længden, når det ikke gavner. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg vil nok nærmere sige at det er de andre i din mødregruppe der har fået nemme børn. 

Jeg ved ikke om det kan være en trøst, men min søns mønster var meget det samme som dins. Nej, han havde ikke kolik, og faldt relativt hurtigt i søvn. Men sov altid kun 45 min. pr. lur og vågnede hver 90. minut hele natten lang. Og vi havde problemer med amningen de første 5 mdr., hvilket betød at jeg var stort set bundet til hjemmet i al den tid.

Han skulle også hele tiden have opmærksomhed i sine vågne timer (men skal alle babyer ikke dét i den alder???).

Ja - det bliver bedre. Selvfølgelig. De vokser og ændrer sig hele tiden - specielt i den alder. Min søn begyndte pludselig at sove lure på 2-3 timer fra den ene dag til den anden. det tog lang tid før nattesøvnen blev sammenhængende, men det skete. Alt er faser med de små og jeres er stadig så lille at man ikke kan forudse hvordan det kommer til at se ud i morgen. 

Tak for din indsigt.  Det giver mig håb for, at det lysner forude. Hvornår ændrede det sig for din søn?

Anmeld Citér

31. marts 2016

Anonym trådstarter

MinPrins skriver:

Som de andre skriver, så bliver det nemmere.. nu er min dreng godt nok 4 år, men det var det samme da han var baby.. Han sov Ca 6-8 timer i døgnet, fordelt på Ca 3 timer sammenhængende om natten og resten delt ud resten af tiden... Han begyndte at sove rigtig til middag da han begyndte i dp da han var 11 måneder.... Og det bliver bedre, du er ikk alene...

Puha. Det lyder godt nok hårdt.  Jeg er glad for, at du nævner dagpleje, da det også har været en af mine bekymringerne. For hvordan skulle det dog gå, når han powernapper hver 3. time og ikke kan falde i søvn selv...  Hvordan oplevede du dette med jeres dreng? 

Anmeld Citér

31. marts 2016

Mn101186

Anonym skriver:

Tak, det var sødt sagt.  Jeg vil meget gerne høre dine tanker, når du får tid til at skrive dem ned. Jeg tager imod råd fra alle med kyshånd!

Det er rigtig forstået, at han er 6 mdr. Eller snart i hvert fald! Vi har prøvet kiropraktor, hvor han fik behandling hver uge i to måneder (kiropraktoren mente, at han var lidt stiv i nakken og det øverste af ryggen), men det gav ingen bedring, så jeg valgte at stoppe. Det er jo dyrt i længden, når det ikke gavner. 

Ja meget dyrt desværre.. Evt zone terapi?? 

Har i tænkt han måske bliver overstimuleret?? Altså jeg slynger bare ting ud - kender ikke jeres rutiner og ej heller jeres søn.. Det kan jo sagtens være en periode.. Vi havde sådan En periode på en månede.. Men hun sov altid ret meget.. Hun blev overstimuleret i starten da hun var låst og derfor blev "trænet" en del i starten for at opretholde motorikken.. Og jo "bedre og mere søvn (fast rytme) " jo bedre sover de.. Og tænker at han lyder som en meget aktiv dreng, så han skal måske lære at finde ro i kroppen?? Optil at sove?? Evt sæt stille musik på og massage.. Hvis i ikke har prøvet?? Igen kun ideer �� Fordi jeg tror du gør alt rigtig som mor, men vi kan ikke alt.. Og vi vil bare vores børn det bedste.. 

Anmeld Citér

31. marts 2016

Anonym trådstarter

Mn101186 skriver:

Ja meget dyrt desværre.. Evt zone terapi?? 

Har i tænkt han måske bliver overstimuleret?? Altså jeg slynger bare ting ud - kender ikke jeres rutiner og ej heller jeres søn.. Det kan jo sagtens være en periode.. Vi havde sådan En periode på en månede.. Men hun sov altid ret meget.. Hun blev overstimuleret i starten da hun var låst og derfor blev "trænet" en del i starten for at opretholde motorikken.. Og jo "bedre og mere søvn (fast rytme) " jo bedre sover de.. Og tænker at han lyder som en meget aktiv dreng, så han skal måske lære at finde ro i kroppen?? Optil at sove?? Evt sæt stille musik på og massage.. Hvis i ikke har prøvet?? Igen kun ideer �� Fordi jeg tror du gør alt rigtig som mor, men vi kan ikke alt.. Og vi vil bare vores børn det bedste.. 

I starten troede jeg, at han blev overstimuleret og at det var derfor. Men selv hvis vi tager en uge herhjemme, hvor vi ikke laver andet end at slappe af, så er situationen den samme. 

Vi gør meget for at geare ham ned om aftenen. Vi snakker stille, synger godnatsange, læser bog, masserer, skifter ble og pludrer (hvor han bare ligger helt stille og nyder opmærksomheden). Men selvom han så bliver træt, så falder han ikke i søvn af sig selv. Vi skal ligesom hjælpe ham, ellers ender vi med en overtræt baby, gråd og skrig. 

Så han kan godt finde ro - i barnevognen ligger han fx. også helt stille og bare kigger - men han vil ikke overgive sig til søvnen. 

Anmeld Citér

31. marts 2016

jenny4

Anonym skriver:

I starten troede jeg, at han blev overstimuleret og at det var derfor. Men selv hvis vi tager en uge herhjemme, hvor vi ikke laver andet end at slappe af, så er situationen den samme. 

Vi gør meget for at geare ham ned om aftenen. Vi snakker stille, synger godnatsange, læser bog, masserer, skifter ble og pludrer (hvor han bare ligger helt stille og nyder opmærksomheden). Men selvom han så bliver træt, så falder han ikke i søvn af sig selv. Vi skal ligesom hjælpe ham, ellers ender vi med en overtræt baby, gråd og skrig. 

Så han kan godt finde ro - i barnevognen ligger han fx. også helt stille og bare kigger - men han vil ikke overgive sig til søvnen. 

Ift barnevognen hvor han godt kan ligge og kigge - hvad sker der hvis I lader ham ligge?

Anmeld Citér

31. marts 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

En i min mødregruppe har en dreng som lyder til at ligne din. Jeg ved at hun har tænkt/tænker det samme som dig. Hun fandt ud af, at han var det man kalder signalstærk. Prøv at Google det. Det hjalp i hvert fald hende at få sat en betegnelse på og få noget vejledning i hvordan han skulle håndteres. 

Anmeld Citér

31. marts 2016

modesty

Anonym skriver:

Tak for din indsigt.  Det giver mig håb for, at det lysner forude. Hvornår ændrede det sig for din søn?

Hmm, omkring de 9 mdr. så vidt jeg husker.

Anmeld Citér

31. marts 2016

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Ift barnevognen hvor han godt kan ligge og kigge - hvad sker der hvis I lader ham ligge?

Enten så bliver han overtalt og begynder at skrige, men for det meste falder han faktisk i søvn. Han sover dog stadig ikke mere end de der 30-45 min.  Uanset om vognen kører eller holder stille.

Anmeld Citér

31. marts 2016

Anonym trådstarter

Morogbarn skriver:

En i min mødregruppe har en dreng som lyder til at ligne din. Jeg ved at hun har tænkt/tænker det samme som dig. Hun fandt ud af, at han var det man kalder signalstærk. Prøv at Google det. Det hjalp i hvert fald hende at få sat en betegnelse på og få noget vejledning i hvordan han skulle håndteres. 

Tak for din besked. Jeg har faktisk overvejet det - og har derfor læst lidt omkring det. Alle betegnelserne for signalstærke børn passer godt på ham.  Men selvom det evt. kunne være en grund til hans adfærd, så kommer den jo desværre ikke med en eviggyldig løsning/facitliste, så det gav mig ikke så meget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.