Omsorgsgiver skriver:
Måske hun ikke vidste at du ikke ved hvor syg han er?? Det kan være at hun tror at du ved alt om det??
Men nu bliver jeg altså nysgerrig.... Til jer der arbejder med mennesker og har et tæt samarbejde med jeres kollegaer og I skal arbejde sammen om de samme beboer/patient.... Hvordan vil I kunne vide hvem det er I snakker om hvis I ikke engang vil snakke om personerne ved navn når I endda arbejder samme sted og med/omkring den samme patient/beboer?? Det kan da give kæmpe misforståelser!!! Eller misforstår jeg noget her??
Har også tænkt mig at tage en snak med B, netop pga. Jeg ikke ønsker hende i problemer.
Men når det sagt, så sagde jeg det faktisk til hende, da hun nævnte hjemmeplejen, at det vidste jeg/vi ikke, at han var tilknyttet.
Nu ved jeg ikke hvad de andre oplever i forhold til kommunikation på afdelinger. Men de steder jeg har været ude, i bl.a. Hjemmeplejen, psykiatrien og medicinske afdelinger, der er patienter ved navn og cpr blevet nævnt bag lukkede døre under morgenmøder, opsamlinger og/eller lign. mellem kollegaer.
Men aldrig på f.eks. gangen eller anden steds hvor der er en chance for at patienter eller pårørende kan hører noget.
+ kun i relevant sammenhæng i arbejdstiden.
Anmeld
Citér