Skriver lige ano, af hensyn til min medstuderende.
Situationen er sådan, at jeg forleden fulgtes hjem fra studiet (sygeplejeske), sammen med en med studerende (kaldet B). På vejen møder jeg en kær gammel ven af familien, som jeg automatisk falder lidt i snak med et par minutter.
Da B og jeg er kommet et stykke væk, udbryder hun. "Kunne han kende dig?" Hvortil jeg forklare han er en god ven af familien, som vi ofte ser.
Hun begynder at fortælle at hun kender ham fra hjemmeplejen (vi vidste ikke han fik hjælp ude fra, men var dog ikke noget der undre os). Hun fortsætter så med at fortælle at han har diverse sygdomme og begyndende demens osv. (Skal siges han ikke selv har delt disse ting med os, formentligt pga. Han ikke ønsker at dele det).
Men nu er jeg jo begyndt at tænke, det er vel et brud på tavshedspligten at B fortæller mig det? Eller er det at vi begge læser det samme, nok til at hun må informere mig om disse ting??
Skulle man tage en snak med B omkring det ? Nu går jeg jo med en viden jeg ikke burde have, + jeg ofte er bange for selv at komme til at snakke over mig i hans selvskab nu.
Hmm
Anmeld
Citér