Min søns nye veninde fra helvede....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2016

lineog4

Nu ved jeg jo ikke hvor gammel hun er, men vil sige her hjemme "opdrager" jeg på de legekammerater der er på besøg. Dvs. Jeg fortæller selvsagt pænt og roligt hvad jeg vil acceptere og hvis de overskrider vores grænser så får de også det at vide - for grænser er jo forskellige fra familie til familie og de kære børn gør jo nok bare det de er vant til og er sikker på mine egne også overskrider grænser hos andre. 

Så er hun over tumlinge alderen (og det går jeg ud fra da hun kommer selv), så ville jeg bare fortælle hende: husk lige at tage skoene af næste gang du kommer, ej ikke spise før jeg har sagt værsågod eller her er de voksne med til at gå i køleskabet. Og ja så er der børn der skal have sagt det mange gange og andre hvor det forståes med det samme....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2016

Rauw

Jeg er sikker på hun ikke er fra helvede  Opdrag på hende, hvis hun ingen regler har derhjemme er det jo klart hun er uopdragen. Men ja opdrag på hende ala hør her søde pige her i huset går vi ikke ind med sko, ud og stil dem. Ah ah her i huset venter vi med at spise til alle har sat sig. Osv. 

Anmeld Citér

25. marts 2016

Newsence

Jeg tænker også hvorfor stopper du hende ikke?? Det er da dit hjem og ønsker du hende ikke i dit hjem en dag I får gæster så sig til hende at din søn ikke kan lege og at hun bliver nød til at lege med andre børn eller gå hjem og rejser hun sig ikke må du jo tage hende pænt i hånden og følge hende til døren eller ringe til moren og sige at I skal have gæster og at hun må komme og hente sit barn.

fortæl hende at man altså ringer på døren inden man går ind til andre mennesker og at det skal hun gøre fra nu af.. Og eller så når hun går ind så beder du hende gå ud igen og ringe på døren og vente til du lukker op. Så lærer hun det nok efter et par gange. Og så nægt hende adgang til andet end gangen før hun har taget skoene af. Igen så fatter hun det efter lidt tid.. Det er altså helt ok at sige fra i eget hjem.. Også sige NEJ ikke i dag når hun kommer 

Anmeld Citér

25. marts 2016

Anonym trådstarter

Carla er 13 år gammel og havde fortalt reglerne herhjemme. Men det hjalp ikke på situationen. Så lagde hun sig på gulvet og råbte diverse skældsord af mig indtil moderen hentede hende ��

Anmeld Citér

25. marts 2016

Anonym trådstarter

Moderen sagde hverken undskyld eller noget.  Hun gjorde mig opmærksom på at jeg var gal på den

Anmeld Citér

25. marts 2016

Kay

Anonym skriver:

Moderen sagde hverken undskyld eller noget.  Hun gjorde mig opmærksom på at jeg var gal på den

Mente moren du gjorde noget galt?

Anmeld Citér

25. marts 2016

Anonym trådstarter

Moderen mener at jeg er for hysterisk med regler. Hjemme hos dem er de mere frie

Carla føler sig åbenbart i flg moderen hjemme hos andre mennesker. Derfor tillader hun sig det.

Moderen mener at jeg er den voksen og burde slappe lidt af. Og fremadrettet ønsker hun ikke at Carla skal lege med min søn Victor igen..jeg fik også en smøre om at jeg burde ikke se ned på lavtlønnede familie som deres. Det har jeg dog aldrig nogensinde gjort. 

Anmeld Citér

25. marts 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Carla er 13 år gammel og havde fortalt reglerne herhjemme. Men det hjalp ikke på situationen. Så lagde hun sig på gulvet og råbte diverse skældsord af mig indtil moderen hentede hende ��

13 år og har tydeligvis aldrig mødt grænser før nu - stakkels pige !

Jeg ville nok forsøge at lære hende hjemmets regler 1for 1 ... Og i den alder må der være en konsekvens og det kan de sagtens få at vide... 

Jeg ville starte med at fortælle pigen, at hvis hun ikke kan følge jeres regler, kan hun ikke komme over på besøg. Og så ville jeg starte med de 5 regler du synes er vigtigst. 

Anmeld Citér

25. marts 2016

Anonym trådstarter

Jeg har prøvet at forklare moderen at det ikke er mig der er gal på den. Og det intet har med økonomien at gøre. Alle m3nn3sl3r er lige gode ligegyldigt hvor mange penge de har imellem hænderne. Jeg ser alle lige 

Anmeld Citér

25. marts 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

13 år og har tydeligvis aldrig mødt grænser før nu - stakkels pige !

Jeg ville nok forsøge at lære hende hjemmets regler 1for 1 ... Og i den alder må der være en konsekvens og det kan de sagtens få at vide... 

Jeg ville starte med at fortælle pigen, at hvis hun ikke kan følge jeres regler, kan hun ikke komme over på besøg. Og så ville jeg starte med de 5 regler du synes er vigtigst. 

Er jeg gal på den med mine regler ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.