Min søns nye veninde fra helvede....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.410 visninger
50 svar
99 synes godt om
25. marts 2016

Anonym trådstarter

Min søn fik i mandags en ny legekammerat. Hun er dog helvedes uopdragen. 

Hun vader ind i vores lejlighed med beskidte sko. Går direkte ud og tømme køleskabet. 

Jeg var med moderen nede og handlede. Moderen fyldte min barnevognen  med alle hendes varer. Og datteren skabte sig hvert gang hun ikke fik noget. Så fik hun det alligevel efter hun havde skabt sig.

Igår sagde jeg at min søn ikke kunne lege da vi skulle holde påske frokost og min familie kom hele vejen fra Island. 

Så vader pigebarnet sig ind og sætte sig ved bordet og æder løs af bordet inden gæsterne eller vores familie havde sat sig. Hælder i sig. 

Hvad gør man? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2016

Liv_86

Jeg havde nok smidt hende ud. Ved ikke hvor gammel hun er. 

Men havde da ikke klar sagt at man ikke vader ikke med sko på, inviterer sig selv ind og spiser af gæsternes mad og hvis hun ikke kunne finde ud af det så skulle hun ikke komme. 

Det havde jeg nok gjort, men ville også blive virkelig gal og sådan en opførsel

Anmeld Citér

25. marts 2016

alenemor42

Jeg havde gjort hende helt klart hvad reglerne i jeres hjem er ! Og fulgt hende ud igen !

Anmeld Citér

25. marts 2016

GrønStjerne

Enig med de andre. Jeg havde nok ikke sagt det surt, men bestemt. Jeg havde bare fortalt hende at du havde sagt din søn ikke kunne lege, og at hun ikke skal gå ind og sætte sig og spise før man har fået lov. Og fulgt hende ud igen.

Anmeld Citér

25. marts 2016

FruK

Gjort hende klart at her går man ikke ind med sko på. Her går man ikke bare i køleskabet uden at spørge. Og så var hun ikke blevet lukket ind, hvis jeg havde sagt at hun ikke skulle komme, fordi vi fik gæster.

Barnet ved jo desværre ikke bedre end hun har lært. Så du må fortælle hende, st sådan gør man altså ikke hos jer - så må hun gå hjem.

Anmeld Citér

25. marts 2016

Soonmom

Nu ved jeg ikke hvor gammel hun er, hvilket jeg synes er meget relevant. Men jeg havde nok stille og roligt fortalt reglerne, hvis hun må det derhjemme, har hun jo ikke chancen for at vide at hun ikke må det når hun er i byen - dine frustretioner burgte i øvrigt ligge hos moren og ikke pigen, da det et moren der burgte have lært hende det

Anmeld Citér

25. marts 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg havde taget hende i vingebenet og smidt hende ud, og givet hende besked om at smutte hjem og at hun ikke skulle komme igen. Så er det nok en idé at låse døren så hun ikke bare kan vade ind når det passer hende.

Så en snak med forældrene om hvordan det skal foregå når de to skal lege.

Anmeld Citér

25. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes, det har rigtigt meget at sige, hvor gammel hun er, for at vide, om det er hende eller moderen, du skal have fat i. Og så tænker jeg også på, om hun er en forsømt og omsorgssvigtet lille pige, eller om hun "bare" er uopdragen og grænseløs. 

Du skal selvfølgelig reagere uanset hvad, men din tilgang må afhænge lidt af, hvad det er for et barn, du har med at gøre. 

Anmeld Citér

25. marts 2016

Anonymor

Altså det stakkels barn har jo ingen jordisk chance for at vide, hvordan man opfører sig ordentligt, hvis der ikke er nogen, der lærer hende det hjemmefra. Det er jo ikke hende, der er problemet. Hun er symptomet på et problem, der foregår i hendes hjem, og det synes jeg er synd for hende. Det betyder jo ikke, at hendes adfærd er okay! Jeg synes måske bare ikke, at man skal "kyle hende ud" og skælde hende voldsomt ud, men sige på en bestemt men anerkendende måde, at det er måske sådan de gør i deres hjem, men sådan gør i ikke hos jer, og nu vil du gerne bede hende om at gå. Jeg forstår ikke helt, hvorfor du giver hende lov - altså hvorfor stopper du hende ikke, før hun sætter sig og indtager gæsternes mad?

Hvis der ikke er nogen voksne, der lærer hende de sociale spilleregler, bliver det jo aldrig bedre. Det er ikke dit ansvar at opdrage hende, men du har et ansvar for at sige fra, når hun er dit hjem.. 

Og så synes jeg ikke, at det er et rimeligt ordvalg, "Veninden fra helvede". Hvordan skulle hun vide bedre, hvis hendes mor er sådan? 

Anmeld Citér

25. marts 2016

Kay

Er barn der ingen grænser har der hjemme søger grænser over alt hvor de kommer... lære hende jeres reglerne grænser så hun da i det mindste har lidt ballast med videre i livet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.