hverdagsting.... hvad kan i ikke lade ligge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2009

KWL

Eva skriver:

Afstem dine forventninger med den virkelighed du er i....tre knægte og mig og Konrad hjemme nu i 5 mdr...så nægter jeg simpelthen at lade mig styre af noget så ligegyldigt som rod og rengøring.
Jge lukker af og tager det bare senere...og så skal man slet ikke rydde op med vågne børn..
Herhjemme tager vi dog altid en hurtig oprydning alle sammen inden vi smider os i sengen og læser og pjatter inden sengetid. Mad laver vi altid sammen alle fire, så der er også rod efter det...og det tager vi når det passer ind...
Knus Eva..

Jeg er slet ikke enig i at man ikke skal rydde op med vågne børn - jeg mener at det er en naturlig del af det at være en familie. Mine børn skal lære og se at sådan foregår det i en husholdning. Men der er dog ting jeg også venter med at lave til ungerne sover.

Mine piger har også pligter og skal hjælpe til med de ting de nu kan.

Jeg har det helt lige som dig Karina men bliver bedre til at lade nogle ting stå... er helt stolt af mig selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2009

Honningblomst

ka-ri-na skriver:

fed løsning! eller rettere, fede løsninger!

Tak...

Anmeld

25. september 2009

Ni-ko-li-ne

Kristinewl skriver:

Jeg er slet ikke enig i at man ikke skal rydde op med vågne børn - jeg mener at det er en naturlig del af det at være en familie. Mine børn skal lære og se at sådan foregår det i en husholdning. Men der er dog ting jeg også venter med at lave til ungerne sover.

Jeg har det helt lige som dig Karina men bliver bedre til at lade nogle ting stå... er helt stolt af mig selv.

jeg rendte simpelthen rundt og snerrede af hvem-som-helst.... fordi jeg aldrig slappede af og hele tiden skulle gøre noget...

det er blevet bedre, men der er ski lang vej endnu! :0)

Anmeld

25. september 2009

KWL

ka-ri-na skriver:

jeg rendte simpelthen rundt og snerrede af hvem-som-helst.... fordi jeg aldrig slappede af og hele tiden skulle gøre noget...

det er blevet bedre, men der er ski lang vej endnu! :0)

Tror også at man skal øve sig

Anmeld

25. september 2009

Ni-ko-li-ne

Kristinewl skriver:

Tror også at man skal øve sig

et lille skridt af gangen, og så kan man stille og roligt se at det faktisk virker....

Anmeld

25. september 2009

Honningblomst

Kristinewl skriver:

Hæhæ...det var ikke det jeg mente...du kan jo også se at vi alle rydder op indne vi skal hygge, læse osv.
Det jeg mente var at det at rydde op med vågnebørn er som at skovle sne i snestorm...lad dme lege og hygge og så må man lukke øjnene for rod gennem dagen, man skal jo leve...
Jeg ville aldrig kunne lave andet end at rydde op hvis ikke vi alle hjalp hinanden...
Knus..

Anmeld

25. september 2009

KWL

Eva skriver:

Hæhæ...det var ikke det jeg mente...du kan jo også se at vi alle rydder op indne vi skal hygge, læse osv.
Det jeg mente var at det at rydde op med vågnebørn er som at skovle sne i snestorm...lad dme lege og hygge og så må man lukke øjnene for rod gennem dagen, man skal jo leve...
Jeg ville aldrig kunne lave andet end at rydde op hvis ikke vi alle hjalp hinanden...
Knus..

Jamen så er vi jo helt enige...

Anmeld

25. september 2009

tumle81

Jeg er blevet bedre til at lade rod og fnullermænd være. Vi har 2 børn og nr 3 er på vej, vi bor i en lille 3 værelses lejlighed og er vist lidt nogle rode hoveder. Hvis jeg skulle have helt orden, ville jeg aldrig lave andet end at rydde op, vaske op, vaske tøj og gøre rent...
Pga min bækkenløsning er det slet ikke muligt for tiden, og når det alligevel bliver for slemt for mig, døjer jeg med mange smerter i lang tid :-(

Der bliver dagligt vasket op, ryddet let op og ordnet vasket hver eller hveranden dag.
Børnene hjælper til i det omfang de kan, de kan ligeså godt lære at være med herhjemme :-)

Så for tiden slapper jeg af når det er nødvendigt, dvs hver dag, nogle dage bare mere end andre :-)

Knus Kathrina 35+3

Anmeld

25. september 2009

christina2412

jeg SKAL have støvsuget og vasket gulv hver dag. men vi har også 2 store hunde.

det tager laaaaaang tid, at gøre det pga jeg har en hel del ondt, men når det hver dag og skal jo holde mig lidt igang

christina 33+1

Anmeld

25. september 2009

TbCp

ka-ri-na skriver:

ja som overskriften siger det.... jeg tænker på de praktiske ting i hjemmet... hvad SKAL i bare have ordnet inden i kan slappe af i sjælen?

jeg har det med opvask og vasketøj... når det er væk kan jeg slappe af....

kom nu piger, fortæl mig at jeg ikke er den eneste der ikke kan tage mig en "morfar" uden at noget er udført....

Jeg kan simpelthen ikke slappe af om aftenen før der er taget ud efter aftensmaden og ryddet op i køkkenet.
Carsten kan nemt slænge sig på sofaen og så vente lidt med tallerkner osv... det kan jeg bare ikke!
Ellers synes jeg ikke rigtig der er noget 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.