hverdagsting.... hvad kan i ikke lade ligge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2009

Misjelle

ka-ri-na skriver:

ja som overskriften siger det.... jeg tænker på de praktiske ting i hjemmet... hvad SKAL i bare have ordnet inden i kan slappe af i sjælen?

jeg har det med opvask og vasketøj... når det er væk kan jeg slappe af....

kom nu piger, fortæl mig at jeg ikke er den eneste der ikke kan tage mig en "morfar" uden at noget er udført....

hehe... jeg kan sagtens slappe af uden at have taget opvasken eller klaret vasketøjet. Plejer jo nok at nå det hele, så der bliver bare slappet af når jeg føler for det .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2009

Ni-ko-li-ne

mor_sabina skriver:

Jeg er simpelthen også nødt til at få ryddet op inden jeg kan slappe af og helt også støvsuge og tøre af rundt omkring. Nu er jeg jo på barsel så har vist lidt højere krav til husholdningen tror godt jeg ville kunne skære lidt ned når engang hverdagen begynder igen. Men lige nu skal der gøres rent hver anden dag og ryddes op og vaskes tøj hver dag ellers er dagen ikke godkendt

min ryg kan ikke komme overens med en støvsuger... ellers tror jeg også jeg rendte rundt med den hele tiden....

Anmeld

25. september 2009

Ni-ko-li-ne

Misjelle skriver:

hehe... jeg kan sagtens slappe af uden at have taget opvasken eller klaret vasketøjet. Plejer jo nok at nå det hele, så der bliver bare slappet af når jeg føler for det .

det må være en rar følelse! :0)

Anmeld

25. september 2009

FrkC

Jeg kan ik lade støvsugeren ligge Vi støvsuger hver dag ellers kommer der til at se herrens ud.. Vi har en langhåret hund som gør sit til at vi er beskæftigede med støvsugeren Plus at jeg helst ska ha kigget lidt på vasketøjet og ordnet det hvis der er noget..Så vil jeg oss helst ha mine lektier overstået inden jeg smider mig på sofaen ellers bliver det bare ik..

Anmeld

25. september 2009

Lone Jakobsen

mor_sabina skriver:

Nogle tips? Herhjemme bruger vi nemlig alt for mange penge på mad fordi vi ikke planlægger men hvordan gør man lige?

jamen jeg har bla. altid hakket svin og hakket okse i fryseren. så det står på menuen næsten hver uge. (der er jo uendelig mange muligheder med det)
jeg køber altid ind i store mængder og fryser det ned i mindre portioner.
derudover bruger jeg butikkernes tilbud (kigger reklamer igennem hver uge) og så kender jeg nogle steder hvor de er gode til at sætte dato varer ned.
så jeg fylder fryseren med kød og så står jeg ellers ude hver uge og vurdere hvad vi kan lave med det mad vi har dernede.
ku fortsætte med ideer...for det er virklig noget jeg brænder for... men skriv privat hvis det er....så kommer jeg gerne med flere husmor råd

Anmeld

25. september 2009

Honningblomst

ka-ri-na skriver:

how?

lær mig hvordan!

Afstem dine forventninger med den virkelighed du er i....tre knægte og mig og Konrad hjemme nu i 5 mdr...så nægter jeg simpelthen at lade mig styre af noget så ligegyldigt som rod og rengøring.
Jge lukker af og tager det bare senere...og så skal man slet ikke rydde op med vågne børn..
Herhjemme tager vi dog altid en hurtig oprydning alle sammen inden vi smider os i sengen og læser og pjatter inden sengetid. Mad laver vi altid sammen alle fire, så der er også rod efter det...og det tager vi når det passer ind...
Knus Eva..

Anmeld

25. september 2009

Lone Jakobsen

ka-ri-na skriver:

ja vi har os en madplan, som står standby..... desværre! den må jeg have gang i igen!

jamen ku ikke leve uden min

Anmeld

25. september 2009

Ni-ko-li-ne

brandt-camilla skriver:

Jeg kan ik lade støvsugeren ligge Vi støvsuger hver dag ellers kommer der til at se herrens ud.. Vi har en langhåret hund som gør sit til at vi er beskæftigede med støvsugeren Plus at jeg helst ska ha kigget lidt på vasketøjet og ordnet det hvis der er noget..Så vil jeg oss helst ha mine lektier overstået inden jeg smider mig på sofaen ellers bliver det bare ik..

jeg elsker også når der er støvsuget :0) men det står manden for her hjemme :0) min ryg kan ikke rigtig det der med at støvsuge, desværre!

Anmeld

25. september 2009

Lone Jakobsen

Cris skriver:

Man kan faktisk spare mange penge med madplanen. Og jeg synes også tid, for man ikke skal kikke rundt og tænke, hvad man skal spise i aften...

lige præcis....og så er det også nemmere at lave varieret mad

Anmeld

25. september 2009

Ni-ko-li-ne

Eva skriver:

Afstem dine forventninger med den virkelighed du er i....tre knægte og mig og Konrad hjemme nu i 5 mdr...så nægter jeg simpelthen at lade mig styre af noget så ligegyldigt som rod og rengøring.
Jge lukker af og tager det bare senere...og så skal man slet ikke rydde op med vågne børn..
Herhjemme tager vi dog altid en hurtig oprydning alle sammen inden vi smider os i sengen og læser og pjatter inden sengetid. Mad laver vi altid sammen alle fire, så der er også rod efter det...og det tager vi når det passer ind...
Knus Eva..

fed løsning! eller rettere, fede løsninger!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.