De får altid en af hver.... (de kongelige)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2016

alenemor42

Morogbarn skriver:

Som en af jer andre skriver, så er jeg åbentbart rimelig alene om min teori . Et eller andet sted er det også lige meget. Det er jo ikke noget vi kan få svar på. 

Jeg har dog et par tilføjelser. 

Jer der nævner Dronning Margrethe og hendes søstre. Kronpris Frederik og pris Joachim. Joachim og han to drenge med Alexandra m.fl. De er jo ældre, og den gang var fosterselektion jo slet ikke almindelig hvis overhovedet muligt... Mit indlæg hentyder kun til fødsler indenfor de sidste 10 år.

Jer, der nævner eksempler fra jer selv og jeres familie - Jeg siger jo ikke, at det slet ikke er muligt at få lige mange af hvert køn. Det sker jo hele tiden - min egen familie inkluderet. Jeg synes bare det er, skal vi sige, pudsigt, at det netop sker i stort set samtlige af de kongelige familier i disse år. Det virker bare for vildt til at være en tilfældighed. 

Jeg siger jo ikke noget om, at de ikke elsker deres børn, eller at det ikke er ønskebørn. MEN kongehuset er mere end en familie. De er også en forretning, og de skal overleve på, at vi synes, deres liv og eksistens er interessant. De lever af at være et moderne eventyr, og der pynter det da med både små søde prinse- OG prinsessebørn. Hvorfor skulle de ikke gøre det? De har muligheder, vi andre slet ikke kommer i nærheden af. 

Nu er foster selektion på baggrund af køn ulovligt i DK.

Syntes egentligt at det er vildt morsomt at man seriøst kan konspirations tænke over sådan noget... det virker helt ude i hampen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Morogbarn skriver:

Som en af jer andre skriver, så er jeg åbentbart rimelig alene om min teori . Et eller andet sted er det også lige meget. Det er jo ikke noget vi kan få svar på. 

Jeg har dog et par tilføjelser. 

Jer der nævner Dronning Margrethe og hendes søstre. Kronpris Frederik og pris Joachim. Joachim og han to drenge med Alexandra m.fl. De er jo ældre, og den gang var fosterselektion jo slet ikke almindelig hvis overhovedet muligt... Mit indlæg hentyder kun til fødsler indenfor de sidste 10 år.

Jer, der nævner eksempler fra jer selv og jeres familie - Jeg siger jo ikke, at det slet ikke er muligt at få lige mange af hvert køn. Det sker jo hele tiden - min egen familie inkluderet. Jeg synes bare det er, skal vi sige, pudsigt, at det netop sker i stort set samtlige af de kongelige familier i disse år. Det virker bare for vildt til at være en tilfældighed. 

Jeg siger jo ikke noget om, at de ikke elsker deres børn, eller at det ikke er ønskebørn. MEN kongehuset er mere end en familie. De er også en forretning, og de skal overleve på, at vi synes, deres liv og eksistens er interessant. De lever af at være et moderne eventyr, og der pynter det da med både små søde prinse- OG prinsessebørn. Hvorfor skulle de ikke gøre det? De har muligheder, vi andre slet ikke kommer i nærheden af. 

Det er stadigvæk ti forskellige personer fra forskellige familier - ti personer med utvivlsomt forskellige holdninger, værdier, livsopfattelser - der i så fald skulle være fælles om opfattelsen af, at 1: Det pynter med børn af begge køn - 2: Det pynter så meget, at jeg vil ty til drastiske midler for at opnå det. 

Kongelige har tradition for at få flere børn end gennemsnittet. Det ville derfor være voldsomt allerede at gå efter én af hvert køn ved de første to børn. Eventyret om tre prinser og så en lille prinsesse (eller omvendt) ville da også pynte, hvis man gik efter den slags "historier". 

Anmeld Citér

17. marts 2016

Tine B

Har ikke tænkt over kønnene og tænker ikke der er sket en selektion.. Til gengæld, har jeg tit tænkt, at det da er utroligt at ingen kongelige tilsyneladende har problemer med fertilitet, som jo ellers efterhånden er ret normalt.. 

Måske har det noget at gøre med deres aktive livsstil og det, at andre laver sund og varieret kost til dem..

Eller også får vi bare intet at vide om det.. 

Anmeld Citér

17. marts 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Tine B skriver:

Har ikke tænkt over kønnene og tænker ikke der er sket en selektion.. Til gengæld, har jeg tit tænkt, at det da er utroligt at ingen kongelige tilsyneladende har problemer med fertilitet, som jo ellers efterhånden er ret normalt.. 

Måske har det noget at gøre med deres aktive livsstil og det, at andre laver sund og varieret kost til dem..

Eller også får vi bare intet at vide om det.. 

Jeg læste eller så i Tv - nu kan jeg ikke lige huske det, at inden de danske prinser blev gift, så skulle deres udvalgte igennem en fertilitetsprøve for at sikre, de kunne videreføre kongehuset. 

Jeg ved ikke, om det er korrekt, men det ville da give mening i min verden, hvis det var.

Anmeld Citér

17. marts 2016

Tine B

PT skriver:

Jeg læste eller så i Tv - nu kan jeg ikke lige huske det, at inden de danske prinser blev gift, så skulle deres udvalgte igennem en fertilitetsprøve for at sikre, de kunne videreføre kongehuset. 

Jeg ved ikke, om det er korrekt, men det ville da give mening i min verden, hvis det var.

Det var dog ekstremt! Men gad vide hvad der så sker, hvis det er prinserne der fejler noget? 

Anmeld Citér

17. marts 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Tine B skriver:

Det var dog ekstremt! Men gad vide hvad der så sker, hvis det er prinserne der fejler noget? 

Jeg skal ikke kunne sige det - men det var dengang kronprinsen blev forlovet, jeg hørte det. Igen jeg ved ikke, om det er korrekt. 

Anmeld Citér

17. marts 2016

loop

PT skriver:

Jeg skal ikke kunne sige det - men det var dengang kronprinsen blev forlovet, jeg hørte det. Igen jeg ved ikke, om det er korrekt. 

Det har jeg også læst og/eller set i et dokumentarinterview omkring kongehuset.

Anmeld Citér

17. marts 2016

migxher

Den tanke har jeg nu også tænkt (:
Har man penge kan man sagtens få det gjort, i udlandet f.eks. Og de har jo tit været ude at rejse. Og betale sig fra folks stilhed omkring det kan man jo også med penge nok.
Ja det kan jo også være at de bare er heldige.
I min familie er der en overrepræsentation af drenge, og faktisk få piger. Det samme på min kærestes side. Vi har selv en dreng og venter 1 mere vi ikke kender kønnet på endnu. 
Og ja, sjovt nok lader de til at have god fertilitet vores konglige, selvom de jo ikke har været helt unge da de fik børn. Men måske det er den aktive livsstil og den gode mad de får lavet. 

Men det må de nu selv om, hvis de har fået hjælp til enten det ene eller det andet (: Det rører mig nu ikke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.