Som en af jer andre skriver, så er jeg åbentbart rimelig alene om min teori
. Et eller andet sted er det også lige meget. Det er jo ikke noget vi kan få svar på.
Jeg har dog et par tilføjelser.
Jer der nævner Dronning Margrethe og hendes søstre. Kronpris Frederik og pris Joachim. Joachim og han to drenge med Alexandra m.fl. De er jo ældre, og den gang var fosterselektion jo slet ikke almindelig hvis overhovedet muligt... Mit indlæg hentyder kun til fødsler indenfor de sidste 10 år.
Jer, der nævner eksempler fra jer selv og jeres familie - Jeg siger jo ikke, at det slet ikke er muligt at få lige mange af hvert køn. Det sker jo hele tiden - min egen familie inkluderet. Jeg synes bare det er, skal vi sige, pudsigt, at det netop sker i stort set samtlige af de kongelige familier i disse år. Det virker bare for vildt til at være en tilfældighed.
Jeg siger jo ikke noget om, at de ikke elsker deres børn, eller at det ikke er ønskebørn. MEN kongehuset er mere end en familie. De er også en forretning, og de skal overleve på, at vi synes, deres liv og eksistens er interessant. De lever af at være et moderne eventyr, og der pynter det da med både små søde prinse- OG prinsessebørn. Hvorfor skulle de ikke gøre det? De har muligheder, vi andre slet ikke kommer i nærheden af.
Anmeld
Citér