Hvorfor kan folk ikke bare svare?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2016

Sedigfor

Jeg forstår ikke hvorfor du bliver så sur og irriteret over det. Her i vores familie svare vi ikke tilbage medmindre vi ikke kommer. 

Derfor der står su. Har folk ikke ringet eller skrevet, jamen så kommer de jo.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2016

Mor i Aarhus

Sedigfor skriver:

Jeg forstår ikke hvorfor du bliver så sur og irriteret over det. Her i vores familie svare vi ikke tilbage medmindre vi ikke kommer. 

Det glemte jeg at skrive. Sådan er der nemlig også nogle, der ser på det. 

Den ene anskuelse er ikke mere rigtig end den anden, det er bare forskelligt, hvordan folk ser på det... - var min pointe.

Hvis du (ts) vil have svar på 'din' måde, må du gribe det an, så ingen kan gøre det på 'sin' måde

Anmeld Citér

16. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg tror ikke at det ville hidse mig op... jeg ville højst skrive til dem i den kommende uge, for lige at høre om de kiggede forbi?

Det er uhøfligt ikke at give klar besked - det er jeg faktisk helt enig i. Derfor prøver jeg selv at sørge for at give svar i god tid. Men i hverdagens travlhed er der bare ofte at den lige smutter for folk... og at "Onkel Jørgens 70-års" ikke lige er det vigtigste på lystavlen.

Derfor tolker jeg det ikke som om de er ligeglade med Onkel Jørgen - blot at hans fødselsdag ikke står først på deres liste over ting de huske...

Måske er det nemt for mig at tænke sådan - jeg går ikke op i formelle arrangementer og synes at barnedåb og konfirmation er... well... en smule kedelige  Men hvis du er ked af deres manglende svar, så spørg dem bare lige ud. Ikke spille fornærmet - du vil jo gerne have at de kommer. God fest. 

Anmeld Citér

16. marts 2016

modesty

Anonym skriver:

Det er simpelthen så irriterende, vi skal holde dåb. Su dato var idag, ud af 50 inviterede har 13!! Ikke svaret. 

Har bare lyst til at sende dem alle n SMS imorgen om, at når de ikke har svaret, går vi udfra de ikke kommer og bestiller derfor ikke mad til dem.. Ved godt man ikke kan tillade sig det, men har sådan lyst...

ved den kan smutte, men 3 af dem var vi sammen med i søndags, der kunne de havde svaret, tænker man kommer i tanke om en invitation når man ses med dem der inviterer, 6 af dem, er inviteret af pligt og det ville passe mig fint at de blev væk alligevel 

tænker jeg kontakter dem alle imorgen og spørger om de kommer eller ej, hvad ville i gøre?

Det er skideirriterende, men sådan er det jo. Folk glemmer. Det har jo ikke noget med ond vilje at gøre, nogle mennesker er bare mere utjekkede end andre.

Jeg ville ALTID give folk i hvert fald én rykker. Alt andet synes jeg ærligt talt er tøsefornærmet, sorry.

Anmeld Citér

16. marts 2016

Krydserfingre

Anonym skriver:

Synes bare min del er gjort, altså har siddet og knoklet med at lave invitationer, har skrevet su dato på, og skal betale hele gildet. Gider næsten heller ikke "tigge" folk om at komme hvis det giver mening. Så vil jeg hellere bruge de penge på at forkæle mine andre gæster lidt mere. 

Har også bordplan der skal laves så det er super irriterende

Så har du jo selv svaret på hvad du vil gøre. Så antag de ikke deltager  

Anmeld Citér

16. marts 2016

modesty

Anonym skriver:

Jeg føler bare heller ikke at de synes mit barn er specielt vigtig når de ikke tager sig tid til at svare 

Hvis det er din indstilling, så kommer du godt nok til at blive stødt og såret mange gange i dit liv. 

Det har ikke noget med dit barn at gøre. Det har noget at gøre med alle mulige andre faktorer i deres liv og personlighed som intet har med dig eller dit barn at gøre.

Tro på at folk ikke handler som de gør for at såre dig, men fordi der er en masse andre omstændigheder der spiller ind.

Anmeld Citér

16. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sedigfor skriver:

S.U. = svar udbedes. Det betyder nu engang, at man ønsker svar, uanset om det er ja eller nej. 

TS kan ikke bruge det til så meget, hvordan I gør i din familie. 

Anmeld Citér

16. marts 2016

A.n.onym.

Anonym skriver:

Jeg føler bare heller ikke at de synes mit barn er specielt vigtig når de ikke tager sig tid til at svare 

Jeg tror ikke at du skal tage det så personligt - de har nok bare glemt det eller har måske troet at de havde svaret eller noget tredje - du tænker måske meget på barnedåb pt. fordi det er jer der holder det - de tænker jo ikke på det i samme grad- så jeg ville bare skrive til dem om de kom og gøre opmærksom på at svardatoen var overskredet ( så bliver de endda nok lidt flove) og så ikke tillægge dem alle mulige motiver - de tænker nok bare ikke på det.

Anmeld Citér

16. marts 2016

MinPrins

Jeg ville skrive en sms til dem der ikke har svaret... det plejer jeg selv at gøre når folk ikk har svaret... 

Anmeld Citér

16. marts 2016

Loa

Sedigfor skriver:

Ej selvfølgelig må man da blive sur over det.

Det er sgu da almindelig pli at svare uanset hvad.

Der står SU - det betyder "svar udbedes" - ikke "du skal kun give besked såfremt du IKKE kommer".

Det synes jeg da bestemt ikke man bare selv kan konkludere at det betyder.... Bare fordi i gør det i jeres familie...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.