Hvorfor kan folk ikke bare svare?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2016

EnGodMor

Anonym skriver:

Overvejer det virkeligt også, får bare lidt dårlig samvittighed ved det

Du har dit på det rene, du har skrevet en dato hvor du senest skulle have svar. 

Det er dem der ikke har svaret, der skal have dårlig samvittighed 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2016

serinasmor

Jeg ville bare sende en sms hvor jeg spurgte om de kom ... 

Eller måske en sms hvor jeg gjorde opmærksom på at da de ikke har svaret går jeg ud fra at de ikke kommer og der bliver derfor ikke bestilt mad til dem 

Anmeld Citér

16. marts 2016

gokkelok

Ja der er ret irriterende når folk ikke svarer og viser mangel på pli. 

Men jeg synes også det er ret strengt bare at gå ud fra, at de ikke kommer. Tænk på hvis de virkelig gerne vil med, så får man dem til at føle sig dumme og slet ikke vigtige. De har vel nok bare glemt det

Synes du skal skrive en besked til dem. Og hvis de stadig ikke svarer, så kan man tillade sig, at gå ud fra de ikke vil med 

Anmeld Citér

16. marts 2016

Anonym trådstarter

gokkelok skriver:

Ja der er ret irriterende når folk ikke svarer og viser mangel på pli. 

Men jeg synes også det er ret strengt bare at gå ud fra, at de ikke kommer. Tænk på hvis de virkelig gerne vil med, så får man dem til at føle sig dumme og slet ikke vigtige. De har vel nok bare glemt det

Synes du skal skrive en besked til dem. Og hvis de stadig ikke svarer, så kan man tillade sig, at gå ud fra de ikke vil med 

Jeg føler bare heller ikke at de synes mit barn er specielt vigtig når de ikke tager sig tid til at svare 

Anmeld Citér

16. marts 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Jeg ville bare sende en sms hvor jeg spurgte om de kom ... 

Eller måske en sms hvor jeg gjorde opmærksom på at da de ikke har svaret går jeg ud fra at de ikke kommer og der bliver derfor ikke bestilt mad til dem 

Ja de kunne man selvfølgeligt gøre, for det bliver lidt akavet, hvis de dukker op og der ikke er mad til dem

Anmeld Citér

16. marts 2016

lineog4

Jeg er selv en af dem der i hverdagens travlhed fuldstændig kan glemme at svare på en invitation. Der handler ikke om ikke at ville, at de mennesker intet betyder eller andet, det handler i alt sin enkelthed om invitationen bliver sat på køleskabet og så går tiden, de fleste dage er et logistik helvede, og jeg har en masse jeg skal huske hver dag lige fra hvad skal ungerne have med i skole, over hvilke møder har jeg i dag, til hvem er det der skal til biografklub, hvordan får jeg afleveret de 3 børn jeg har lovet i biffen når jeg også har lillebror der skal til håndbold osv. 

Ja det er ikke en undskyldning for kunne bare lære at svare i det øjeblik jeg får invitationen så den kommer bag de andre papirer på køleskabet om det jeg skal nå, men det har jeg ikke lært endnu og jo større børnene bliver jo mere er der jeg skal huske og jo flere ting er der jeg glemmer... 

Baseret på det og på jeg selv ville handle ud fra tanken om folk har glemt det, så ville jeg bare sende en SMS og skrive: jeg skal bestille mad i dag, så vil bare være helt sikker på nu jeg ikke har hørt fra jer at det betyder I ikke kommer? 

Anmeld Citér

16. marts 2016

EnGodMor

Anonym skriver:

Jeg føler bare heller ikke at de synes mit barn er specielt vigtig når de ikke tager sig tid til at svare 

Lige præcist. 

Og du har jo nok haft sendt invitation ud for mere end en uge siden, så der har været masser af tid for dem at svare

Anmeld Citér

16. marts 2016

Newsence

Det mest " retfærdige" ville være bare at lade dem sejle i egen sø når de ikke får svaret i tide. Men overvej om det er det værd.. 1. Du gør dem kede af det og fornærmede 

2. Du bliver måske set med på af andre fordi du ikke lige sendte en SMS 

Ikke fordi det er ok men en sådan handling har det bare med at skabe splid og problemer der strækker sig længere end man kan forestille sig. Og skulle du så en dag glemme et eller andet så skal du nok hører for det. 

Personligt ville jeg ikke gide alt det drama når jeg bare kunne sende en SMS og så havde jeg MIT på det rene.. 

Hende med operationen syntes jeg ikke du kan tælle med i folk der ikke har svaret. For hun har svaret at hun ikke ved det endnu og så må du jo beslutte om du vil satse og købe mad til hende eller sige at så må hun melde fra.. Men personligt havde jeg igen nok bare anset hende for tilmeldt med det i mende at hun måske må aflyse i sidste øjeblik.. 

Anmeld Citér

16. marts 2016

Kay

Anonym skriver:

Det er simpelthen så irriterende, vi skal holde dåb. Su dato var idag, ud af 50 inviterede har 13!! Ikke svaret. 

Har bare lyst til at sende dem alle n SMS imorgen om, at når de ikke har svaret, går vi udfra de ikke kommer og bestiller derfor ikke mad til dem.. Ved godt man ikke kan tillade sig det, men har sådan lyst...

ved den kan smutte, men 3 af dem var vi sammen med i søndags, der kunne de havde svaret, tænker man kommer i tanke om en invitation når man ses med dem der inviterer, 6 af dem, er inviteret af pligt og det ville passe mig fint at de blev væk alligevel 

tænker jeg kontakter dem alle imorgen og spørger om de kommer eller ej, hvad ville i gøre?

Vi ringede til folk og spurgte om dét havde fået invitationen  det viste sig i halvdelen af tilfældene var de blevet væk i posten  

Anmeld Citér

16. marts 2016

Mor i Aarhus

Det er altid træls, når folk ikke får svaret, men man ser altså også forskelligt på det... Til vores bryllup var der nogle af vores venner, der ikke svarede direkte. Jeg puffede kærligt til dem og det kom så meget bag på dem, at vi var i tvivl om de kom. Gu' fanden kom de da til vores bryllup og det var da så indlysende, at de havde set det som overflødigt at sige: " Tak for invitationen, jeg kommer". Og så er der nogle (inkl mig selv) der tænker, næ, hvor dejligt med invitation til barnedåb. Jeg skal huske at sige ja tak. Hvad skal jeg købe i gave, hvad skal jeg have på, det er da dagen efter Peters fødselsdag - han skal også have en gave, hvad skal jeg finde på og så kører den ellers inde i hovedet og jeg kommer fra at svare. Ugen efter har jeg købt gave og minder mig selv på at svare og kommer fra det. Nogle dage efter er Peters gave købt, og nu er der styr på det (inde i mig) og det føles som om jeg har svaret, fordi jeg ved at jeg kommer, jeg glæder mig og gaven er købt, pakket ind og kortet skrevet. Så får jeg en SMS, hvor jeg bliver spurgt om jeg kommer. Hov, ups og åh nej, hvor pinligt. Selvfølgelig kommer jeg og jeg glæder mig meget. Undskyld, jeg ikke fik svaret til tiden. 

Sådan kan det manglende svar skyldes. Ikke at det er ok, men det er ikke af ligegyldighed eller andet dårligt, men simpelt hen fordi hoveder fungerer forskelligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.