Hvad er det værested din svigermor har sagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2016

Mor i Aarhus

Min svigermor er sød og god ved alle. Men i de mere end 10 år min mand og jeg har været sammen, har hun konsekvent kaldt mig min mands ekskærestes navn. De var sammen et par år for 15 år siden... Det er så mærkeligt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Bliver dybt rystet når jeg læser denne tråd. Godt nok er min svigermor og jeg meget forskellige af sind og temperament... men vi ville aldrig tale grimt til hinanden. Ej heller ville jeg tillade at mine forældre nogensinde talte nedsættende til/om min mand. 

Jeg bliver nødt til at spørge, hvordan I tackler det? Finder I jer i den dårlige behandling - eller? Og hvad gør jeres partnere når I hans familie behandler jer så dårligt? 

Må hellere huske at skrive en ekstra sms til svigermor i aften... om at vi sætter pris på hende som hun er

Anmeld Citér

9. marts 2016

Carina:-)

Mami skriver:

min ex svigermor var smidt ud af helved 

1: det er 1 jueldag, vi udveksler gaver, exkæreste M havde fået sin bunke, brormand og hans kæreste og stedsvigerfar havde fået deres, der ligger en mærkelig flad pakke tilbage, den er så til mig, jeg blev rigtig glad da jeg egentlig ikke have forventet at få noget, inden i ligger der et grydelåg med en seddel på hvor der stod "så kan du komme igang med at lærer at lave mad" - øhm what?! den røg lige ud af min mund "hvem tror du laver mad til ham hver dag! 

2: C (min ex - exkæreste) havde meget bedre manere end dig. 

3: nu er din familie jo også perkere (say what? vi er sydeuropæiske) så putter i også glimmer pjat over det hele på jeres afkom? 

4. svigermor vader ind mens jeg tager tøj på i vores hjem endda og kommenter højt "se I (svigermors mand) så lange bryster havde jeg godt nok ikke da jeg var på den alder" 

5. når du nu ser sådan ud nu, frygter så ikke at du bliver grimmere efter børn? 

6. jeg har nu altid ment at mørke piger ligner nogle der er beskidte, syntes du ikke`? 

7. ja du ved sikkert ikke engang hvad sex er, der hvor du er fra skal man vel bare tie stille og lade manden blive færdig (øh dame "mit land"  opfandt orgier!) 

8. jeg er godt nok ærgelig over du ødelagde c og ms forhold (de gik så fra hinanden 6 mdr før jeg mødte M)

9. jeg vil ikke have du tager noget i vores køkken, vi går meget op i hygiejne 

10. vil du være SÅ VENLIG at spørge inden du benytter VORES toilet 

11. (lige stået op) hahahahha, gud hvor er du grim om morgnen (smider herefter et kamera op i fjæset på mig og smider det på face med kommentaren "man har da lov at håbe hun bliver til en svane, har dog min tvivl" og så en kæmpe grine smiley, og m var det enig med moaar om jeg var nær tagene og humor forladt 

12. jeg er rigtig glad for M lige prøver en eksotisk flirt end han møder sin kone. 

13. vi holder noget familie tam tam på lørdag, så der kan du vel godt lige underholde dig selv. 

14. du skal ikke bestemme over M han har noget mere livserfaring end dig (ja i mors skørter!) 

15. jeg kunne blive ved 

skal lige siges jeg altså ikke er uhygeiejnisk eller noget, jeg går i bad hver dag, var 167 og vejede 58 kilo på daværende tidpunkt. 

Hold  da op !

Respekt for at du holder det ud - jeg havde nægtet at snakke med hende igen og ja var blevet rigtig ked af det hvis jeg skulle høre på det ondskabsfulde svineri. 

Anmeld Citér

9. marts 2016

Anonym trådstarter

Mami skriver:

min ex svigermor var smidt ud af helved 

1: det er 1 jueldag, vi udveksler gaver, exkæreste M havde fået sin bunke, brormand og hans kæreste og stedsvigerfar havde fået deres, der ligger en mærkelig flad pakke tilbage, den er så til mig, jeg blev rigtig glad da jeg egentlig ikke have forventet at få noget, inden i ligger der et grydelåg med en seddel på hvor der stod "så kan du komme igang med at lærer at lave mad" - øhm what?! den røg lige ud af min mund "hvem tror du laver mad til ham hver dag! 

2: C (min ex - exkæreste) havde meget bedre manere end dig. 

3: nu er din familie jo også perkere (say what? vi er sydeuropæiske) så putter i også glimmer pjat over det hele på jeres afkom? 

4. svigermor vader ind mens jeg tager tøj på i vores hjem endda og kommenter højt "se I (svigermors mand) så lange bryster havde jeg godt nok ikke da jeg var på den alder" 

5. når du nu ser sådan ud nu, frygter så ikke at du bliver grimmere efter børn? 

6. jeg har nu altid ment at mørke piger ligner nogle der er beskidte, syntes du ikke`? 

7. ja du ved sikkert ikke engang hvad sex er, der hvor du er fra skal man vel bare tie stille og lade manden blive færdig (øh dame "mit land"  opfandt orgier!) 

8. jeg er godt nok ærgelig over du ødelagde c og ms forhold (de gik så fra hinanden 6 mdr før jeg mødte M)

9. jeg vil ikke have du tager noget i vores køkken, vi går meget op i hygiejne 

10. vil du være SÅ VENLIG at spørge inden du benytter VORES toilet 

11. (lige stået op) hahahahha, gud hvor er du grim om morgnen (smider herefter et kamera op i fjæset på mig og smider det på face med kommentaren "man har da lov at håbe hun bliver til en svane, har dog min tvivl" og så en kæmpe grine smiley, og m var det enig med moaar om jeg var nær tagene og humor forladt 

12. jeg er rigtig glad for M lige prøver en eksotisk flirt end han møder sin kone. 

13. vi holder noget familie tam tam på lørdag, så der kan du vel godt lige underholde dig selv. 

14. du skal ikke bestemme over M han har noget mere livserfaring end dig (ja i mors skørter!) 

15. jeg kunne blive ved 

skal lige siges jeg altså ikke er uhygeiejnisk eller noget, jeg går i bad hver dag, var 167 og vejede 58 kilo på daværende tidpunkt. 

Tænk og blive udsat for så mange modbydeligheder  

Anmeld Citér

9. marts 2016

Mami

Carina:-) skriver:

Hold  da op !

Respekt for at du holder det ud - jeg havde nægtet at snakke med hende igen og ja var blevet rigtig ked af det hvis jeg skulle høre på det ondskabsfulde svineri. 

vi er ikke sammen længere, heldigvis hun var lidt af en heks 

Anmeld Citér

9. marts 2016

Mami

Anonym skriver:

Tænk og blive udsat for så mange modbydeligheder  

hun var virkelig ikke helt normal, hun var simpelthen så mærkelig, og hun var sådan over for alle mennesker undtagen hendes familie og en lige så underlig og sur veninde.. 

Anmeld Citér

9. marts 2016

Carina:-)

Mami skriver:

vi er ikke sammen længere, heldigvis hun var lidt af en heks 

Ja det lyder helt forfærdeligt 

Godt at hun ikke fik knækket dig - altså bare den kommentar om hendes køkken og hygiejne - jeg tror jeg ville være så primitiv at jeg havde slået hende hvis jeg var dig 

Anmeld Citér

9. marts 2016

Anonym

Min Svigermor er utrolig sød og hjælpsom.. 

Men nogle gange blander hun sig i ting hun ikke skal.. 

1. Jeg var blevet gravid, og det første min Svigermor siger er "Nej!!! Du må se og få en abort med det samme".  

- Desværre endte det i en abort.. 

2 dage efter får jeg beskeden at min Svigerinde er gravid, og min Svigermor var SÅ lykkelig og skulle lige nævne at jeg ville ha haft termin samme dag som hende.  

2. Til min 30 års fødselsdag (stor fest med familien mm) kommer Svigermor hen til mig og siger.. "Ja, tænkte du skulle ha noget som du ville kunne bruge.. Her har du nogle gaver til DINE BØRN..."  ?! 

Anmeld Citér

10. marts 2016

Anonym

At hun elsker mine børn mere end jeg gør....

Dog undskyldte hun mange gange da jeg konfronterede hende med det og fik sagt at det kunne hun simpelthen ikke være bekendt at sige.

Anmeld Citér

10. marts 2016

sne190810

Min svigermor er en sød ældre kvinde fra Jylland, som snakker r... ud af bukserne,- tit uden luge at tænke over hvad det egentlig er hun siger. Jeg tror ikke hun mener det i en ond mening, eller noget som sådan. Hun kan godt lide at drikke lidt vin/øl fra tid til anden, lidt mere end anbefalet, hvilket jeg også tænker gør sit :-p 

Da vi fortalte hende i sommers at jeg var gravid, og ventede hendes 4. barnebarn til sommer, var hendes første kommentar "Ja, nu må du jo ikke glæde dig for meget førend der er gået et par måneder, jeg tabte jo selv et barn inden jeg fik C (min mand)" 

Jeg tabte dog ingenting, og for små 4 uger siden fødte jeg vores dejlige datter. Jeg fødte en søndag, og kom hjem fra hospitalet torsdag. Jeg havde grundet svangerskabsforgiftning haft en del vand i kroppen, som stadig ikke helt var forsvundet. Vi sidder så i sofaen, og glæder os over at være kommet hjem, hvortil min svigermor siger "Ja, du skal jo også til at tabe dig nu" fordi vi snakker om hvor belastet min krop egentlig har været af ssf. 

Jeg tager heldigvis ikke noget af det, hun siger til mig, for personligt. For jeg ved hvordan hun er, og sådan er hun over for alle. Min mand og jeg fniser bare lidt af det efterfølgende, og ja hun er bare en fjollet, sød gammel nisse, og jeg er glad for hende.

Men jeg ved der er nogle i min mands familie, som har valgt at cutte kontakten med hende, fordi hun har været uheldig med nogle udtalelser før i tiden bla hendes ene søn.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.