Hvad er det værested din svigermor har sagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har to svigermonstre.. min mands mor og hendes mor.. De har aldrig brudt symbiosen, har boet sammen det meste af deres liv, har rejst rundt i verden sammen og har fået børn med 4 års mellemrum osv osv osv. og ja, så tror de egentlig altid at de ved bedst, mest og det rigtige.

Nu er sagen bare at de har fået en svigerdatter der faktisk ikke er helt dum i låget, hvilket nok ægre dem en smule. Jeg har MANGE gange i årenes løb fortalt dem hvor skabet skulle stå, hvad de gør med deres eget liv må de selv om, men de har INGEN ret til at bestemme over noget som helst i mit.

Der er kommet mange ufølsomme kommentare fra min svigermormor f.eks. "hold da op du er blevet tyk siden sidst jeg så dig" (det var 14 dage siden vi så hinanden sidst) til "ja, det er jo nok meget godt at din mor er død, for så kan vi (hende og min svigermor, som gav hende ret) not få et bedre forhold til Y (vores datter) end hvis hun levede". Men mest af alt irriterer hun mig fordi hun altid giver min svigermor ret, uanset hvor sindsygt det er det hun siger og gør.

To dage efter jeg havde født, invitere vi mine svigerforældre på besøg, (de er forresten skilt nu, fordi han ikke kunne magte at være i forhold til min svigermor, fordi hun lader hendes mor tage hendes kampe for hende. og svigermormor elsker at lave splid og ravage) vi havde bedt dem kun blive en time, de blev i 2 og svigermor ville ikke slippe mit barn, før til sidst hvor min mand siger at nu er det på tide de tager hjem, hvortil hun svare at hverken farfar eller Onkel har holdt hende endnu og det kunne ikke passe at de ikke måtte have et forhold til deres barnebarn, de elskede hende også osv osv. (det var første gang de så hende og hun kunne jo bare have givet slip på hende noget før og hvad fanden snakker du om med at have et forhold når ungen er to dage, det skal sgu da nok komme) som blev efterfulgt af en sms hvor hun sviner mig til og siger at hvis vi vil behandles som voksne mennesker så skal vi opføre os som sådan, at vi var ondskabsfulde og at hendes søn i hvert fald aldrig havde bedt hende gå før. (nej men nu er han jo altså heller ikke blevet far før eller den eneste der bestemmer i foretagendet) Alt dette kaos og meget mere blev udløst af at jeg efter 2 timer sagde, "nu vil jeg gerne have mit barn og vi skal sove snart" og min mand efterfølgende gav mig ret i at det var tid for dem at tage afsted igen.

Min svigermor har ligeledes kaldt mig empati forladt hvilket er ret til grin, da det faktisk er hende der ikke ejer empati for nogen hvis det kommer i vejen for hendes følelser som altid er vigtigst.

De er simpelthen skøre i hovedet...

når jeg skriver de her ting som er så få ting ud af massevis undre det mig egentlig ret meget at jeg bliver ved med at ses med dem. Men det er nok meget for min datters skyld.. jeg har ikke selv noget familie og vil jo da gerne at min datter har en, der har heller aldrig været noget at udsætte på min svigermors forhold til min datter, det køre godt, min datter er glad for sin farmor og det er jeg glad for.

men det er sgu svært nogengange.. beklager romanen, det fyldte vidst mere end jeg regnede med.

Den kommentar om at det er godt din mor er død så hun kan se din datter virker jo nærmest psykopatisk! Det overgår simpelthen alle historier jeg har hørt om svigermødres udsagn. Puha for et sort hjerte nogle kan have!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2016

Newsence

Min mand kan være rigtig hidsig noget han i den grad har fra sin far som alle ved er hidsig. Men HVER gang min datter blev ked eller sur ( fra hun var ca. 4 måneder) lød det højt og tydeligt uanset hvem der var til stede" nøj hvor hun ligner sin mor" De første gange lod jeg som ingen ting men det gik mig på til sidst. Har aldrig så meget som hævet stemmen hos dem. Efter flere forsøg på selv at stoppe hende måtte jeg få manden min til at fortælle sin mor at det kom fra ham. Men den dag i dag tror de ( hele familien ) stadig ikke på det for han var jo sød som barn. Så når vores datter på 2,5 år lige har en af sine magtkampe ( som man jo har i den alder) så kommer der stadig kommentare til min påståede hiddighed og dårlige mor kompetencer.. " for hvis jeg var en bedre mor ville hun jo ikke flippe ud"

ellers så er hele min svigerfamilie gode til at være ret spydige så nu hvor jeg er gravid med nr 2 så skal jeg hele tiden høre for at jeg jo nok har taget for meget på. Det er ikke de voldsomme ting de siger. Det er bare konstant og hele tiden.. Og det påvirker mig meget når vi er sammen med dem.. 

Anmeld Citér

9. marts 2016

KissMeKissMeKissMe

Anonym skriver:

Jep! Bring it on. Min svigermor sagde da hun skulle se mig første gang at hun havde håbet på at jeg havde blå øjne! Desværre har jeg brune og dem er jeg glad for. Gamle tosse

Min svigermor er fantastisk. Til gengæld kan min mor virkelig være strid. Hun har f.eks. sagt: 

- "Dine ben er ligesom tykke stolper - ikke flotte som mine." 

- "Du er ikke min datter mere". Efter at jeg havde sagt, at hun skulle prøve at lade være med at være så sur hele tiden. 

- "Du er et egocentreret røvhul". Da jeg var 8 år 

- "Jeg bliver SÅ ked af det, hvis du bliver gravid". Efter vi havde prøvet i 1 år uden held. 

- Surmulende tavshed, da vi fortalte, at vi var blevet forlovet (meget akavet samtale). Mig: "Vi er blevet forlovet". Min mor: "Nå, hvordan går det ellers på studiet?". 

Og så synes hun (og min far) generelt, at min kæreste overhovedet ikke er god nok til mig, fordi han *trommevirvel* "KUN er ingeniør"... 

Ja, jeg kunne blive ved. 

Anmeld Citér

9. marts 2016

Kay

Inger skriver:

Avs for en svigermor. Hun lyder godt nok hyggelig 

Ja super hygge

Anmeld Citér

9. marts 2016

Anonym

Anonym skriver:

Den kommentar om at det er godt din mor er død så hun kan se din datter virker jo nærmest psykopatisk! Det overgår simpelthen alle historier jeg har hørt om svigermødres udsagn. Puha for et sort hjerte nogle kan have!

Ja og det er desværre noget de har gentaget, første gang var jeg så målløs at jeg ikke sagde noget. anden gang fik jeg fremstammet at det faktum at de kunne finde på at sige sådan en ting, ville helt sikkert ikke give dem et tættere forhold til nogen.

Men altså.. de har sagt så mange sårende ting, da min far som er gammel narkoman fik konstateret 3 livstruende sygdomme inden for et par måneder, var kommentaren at det havde han jo nok selv været uden om. Hvilket ganske vidst er sandt, men virkelig en grim ting at sige.. især fordi de selv har en bror/søn der døde for nogen år siden netop som udfald af hans stofmisbrug og ham skal man bare antyde havde et problem før de går vildt til angreb. Ydermere fik de også sagt at det da sikkert også ville være en lettelse for mig hvis han bare døde snart. (Min far) Han er den eneste familie jeg har og nej, han har ikke altid været den slags far han måske burde, men han har heller aldrig gjort mig noget, andet end at være ude af stand til at tage sig af mig pga. hans stofmisbrug, hvilket han tog ansvar for og bad kommunen om hjælp til at finde en plejefamilie til mig.

så.. ja.. de er nogengange virkelig stride. men de rummer også gode ting, på andre punkter er de enormt betænksomme og giver komplimenter osv. de er ENORMT styret af deres følelser, så hvis de på nogen måde er ude af balance, så går det ud over hele deres tankevirksomhed og alle omkring dem. At jeg har den indsigt i dem gør det nemmere for mig at tilgive deres dårlige sider, men det gør det ikke altid nemmere at være i.

Anmeld Citér

9. marts 2016

Rauw

Min svigermor siger ikke ting for at være ond. Men når hun drikker rødvin får hun sagt nogle ting der såre folk. Feks har hun sagt "Ih du er så køn, næsten lige så køn som hans eks" øh tak. "Du var så flot og tynd før i fik barn, pas nu på han ikke går fra dig" 2 uger efter jeg fødte.  Og "hvorfor besøger min søn mig aldrig mere? du har stjålet ham fra mig. Ind i mellem tror jeg du har hjernevasket ham" Ja for han var jo ikk bare glad for at slippe væk hjemmefra vel  

Anmeld Citér

9. marts 2016

Mami

min ex svigermor var smidt ud af helved 

1: det er 1 jueldag, vi udveksler gaver, exkæreste M havde fået sin bunke, brormand og hans kæreste og stedsvigerfar havde fået deres, der ligger en mærkelig flad pakke tilbage, den er så til mig, jeg blev rigtig glad da jeg egentlig ikke have forventet at få noget, inden i ligger der et grydelåg med en seddel på hvor der stod "så kan du komme igang med at lærer at lave mad" - øhm what?! den røg lige ud af min mund "hvem tror du laver mad til ham hver dag! 

2: C (min ex - exkæreste) havde meget bedre manere end dig. 

3: nu er din familie jo også perkere (say what? vi er sydeuropæiske) så putter i også glimmer pjat over det hele på jeres afkom? 

4. svigermor vader ind mens jeg tager tøj på i vores hjem endda og kommenter højt "se I (svigermors mand) så lange bryster havde jeg godt nok ikke da jeg var på den alder" 

5. når du nu ser sådan ud nu, frygter så ikke at du bliver grimmere efter børn? 

6. jeg har nu altid ment at mørke piger ligner nogle der er beskidte, syntes du ikke`? 

7. ja du ved sikkert ikke engang hvad sex er, der hvor du er fra skal man vel bare tie stille og lade manden blive færdig (øh dame "mit land"  opfandt orgier!) 

8. jeg er godt nok ærgelig over du ødelagde c og ms forhold (de gik så fra hinanden 6 mdr før jeg mødte M)

9. jeg vil ikke have du tager noget i vores køkken, vi går meget op i hygiejne 

10. vil du være SÅ VENLIG at spørge inden du benytter VORES toilet 

11. (lige stået op) hahahahha, gud hvor er du grim om morgnen (smider herefter et kamera op i fjæset på mig og smider det på face med kommentaren "man har da lov at håbe hun bliver til en svane, har dog min tvivl" og så en kæmpe grine smiley, og m var det enig med moaar om jeg var nær tagene og humor forladt 

12. jeg er rigtig glad for M lige prøver en eksotisk flirt end han møder sin kone. 

13. vi holder noget familie tam tam på lørdag, så der kan du vel godt lige underholde dig selv. 

14. du skal ikke bestemme over M han har noget mere livserfaring end dig (ja i mors skørter!) 

15. jeg kunne blive ved 

skal lige siges jeg altså ikke er uhygeiejnisk eller noget, jeg går i bad hver dag, var 167 og vejede 58 kilo på daværende tidpunkt. 

Anmeld Citér

9. marts 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jep! Bring it on. Min svigermor sagde da hun skulle se mig første gang at hun havde håbet på at jeg havde blå øjne! Desværre har jeg brune og dem er jeg glad for. Gamle tosse

Har en rigtig sød mor, som gerne ynder at sige alverdens til mig. Det sidste var , at jeg ene og alene er skyld i , at hun har det så dårligt psykisk. At jeg er et ondt menneske, der ødelægger alt for andre. Tak så .

Anmeld Citér

9. marts 2016

libramarie12

Profilbillede for libramarie12
Anonym skriver:

Jeg kan ikke mindes at min svigermor nogensinde har sagt noget grimt eller grænseoverskridende til mig ( i hvertfald ikke noget jeg har hørt om så )  synes min svigermor er en god en af slagsen 

men min egen mor derimod kan godt være ret grim i munden både overfor mig, min mand og tale dårligt om min svigermor 

hun er ret egocentreret og i følge hende selv har hun altid ret 

hun kommentere tit at jeg burde tabe mig eller blander sig i de ting jeg siger til min datter for mormor ved bedst ! Argh det er sku op ad bakke med hende nogle gange 

og det værste er at man ikke kan snakke med hende for hun bliver mega fornærmet og kan ikke selv se sine fejl 

Årh sådan  er det med min mor også 

Anmeld Citér

9. marts 2016

striber

min svigermor er egentlig ikke så slem. Men hun har det med at opdrage på børnene, også hjemme hos os selv. Og det kan jeg ikke have.

Et er når vi er hos hende, men hun skal ikke fortælle mine børn hvordan de skal agere herhjemme... 

Hun er også kommet til at gå imod mit ord. Fx, når jeg har bedt min søn om at spise op, før han får noget dessert. At hun så har givet ham det, selv om jeg har sagt nej. (Jeg sagde nej, da han intet spiste, og var pænt fræk i munden! Men hun giver ham det så bag min ryg)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.