Huller i ørene??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2016

Michella2

Min datter fik lov da hun var 4 år, et ønske hun havde haft siden hun var 3 år 

jeg synes det er ok de får huller i ørerne når de gerne selv vil have det.

da vi skulle have dem lavet blev hun alligevel lidt bange og ville ikke have dem i til at starte med, det var så iorden, så kørte vi bare hjem igen..

men næææ nej, hun skulle altså have dem alligevel, så det fik hun, og hun var mega sej 

jeg fik selv da jeg var 6 år.. Havde plaget mine forældre i 2 år før de gav sig 

min personlige holdning er at så længe de gerne selv vil have dem lavet, så synes jeg det er helt iorden.

selvom min datter var 4 da hun fik sine, så synes jeg alligevel 5-6 år er mere passende.. Det blev lidt tidligere her fordi hun fik dem i forbindelse med sin nye titel som storesøster 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2016

Bebsen

Jeg var selv 6 år og har egentligt aldrig tænkt det var tidligt - jeg syns det er (for) tidligt når børnene er ikke selv kan give udtryk for at de gerne vil, altså når vi snakker blebørn med piercinger 

Fik i øvrigt mit 3. hul i øret på blå mandag, derefter fulgt af et par stykker mere de næste par år 

Anmeld Citér

2. marts 2016

ekebiv

Kay skriver:

Ja dette Ernest emne der godt kan give lidt høje bølger men jeg beder med det samme om en sober tone!

Elna på  3.5 år ønsker sig brændende huller i ørene og vi snakker her hjemme om hvor gammel man skal Være for at få det (der er jo ingen lovgivning så det er hvor gammel vi mener man skal være) vi er langt fra enige

Og det har gjort mig nysgerrig hvor gammel mener i man skal Være for at få hullet i ørene?

Jeg har ikke læst alle kommentarerne men i den by hvor jeg bor er smykkeforretningerne enige om at pigerne skal være 7. Hvis der kommer en yngre pige skal hun selv overbevise dem om at det er HENDES store ønske og ikke hendes mors.

Anmeld Citér

2. marts 2016

ekebiv

Marts<3 skriver:

Fik det selv da jeg var 8 dage gammel(er ikke helt dansk). Hvis jeg får en pige, så ønsker jeg det også tidligt... Måske ikke lige 8 dage, men tidligt...

Bare af nysgerrighed, hvorfor laver man huller i ørene på babyer? Har mexicanske venner på facebook og kan se at når de får børn har de også øreringe fra helt nyfødt. Jeg forholder mig ikke til om det er rigtigt eller forkert, er bare nysgerrig 

Anmeld Citér

2. marts 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg har stemt 12-14. 

Min datter er 6, og emnet er aldrig kommet op. Det har nok også noget at gøre med, at jeg ikke kender nogen, der bruger øreringe, og der ikke er nogen på skolen, der har det, så det er ikke noget, hun  ser i det daglige. 

Jeg har selv mange huller i ørerne men bruger kun meget sjældent øreringe, og jeg var selv 12 eller 13, da jeg fik de første i. 

Jeg synes ikke, det hører sig til små børn at have øreringe.

Anmeld Citér

2. marts 2016

Marts<3

ekebiv skriver:

Bare af nysgerrighed, hvorfor laver man huller i ørene på babyer? Har mexicanske venner på facebook og kan se at når de får børn har de også øreringe fra helt nyfødt. Jeg forholder mig ikke til om det er rigtigt eller forkert, er bare nysgerrig 

Tradition tror jeg... Der ikke ikke noget religiøs bag det

Anmeld Citér

2. marts 2016

et-ønske

Min ældste datter fik det mens hun var på samvær hos sin far, da hun var 3,5 år. Jeg var dengang RASENDE!! Synes det var alt for tidligt og upassende.... 

Men jeg må idag æde mit raseri, hun var så lille at hun glemte alt om at de skulle skiftes efter en tid og det havde fred og ro til at hele og gro fint sammen Hun har aldrig haft problemer med dem. 

Nu har jeg to tumlinge på knap 2 år, med en ny mand, og vi har snakket frem og tilbage omkring det, og er nået frem til den konklusion at når de selv spørger om det, efter de er fyldt 4 år, så går vi nok med til det.... 

Jeg har derfor stemt 4-6 år  

Anmeld Citér

2. marts 2016

MomInTheMaking

Kay skriver:

Ja dette Ernest emne der godt kan give lidt høje bølger men jeg beder med det samme om en sober tone!

Elna på  3.5 år ønsker sig brændende huller i ørene og vi snakker her hjemme om hvor gammel man skal Være for at få det (der er jo ingen lovgivning så det er hvor gammel vi mener man skal være) vi er langt fra enige

Og det har gjort mig nysgerrig hvor gammel mener i man skal Være for at få hullet i ørene?

Jeg har stemt 8-10 år. Jeg var selv 12 år da jeg endelig fik lov og det var kun fordi min far synes det var noget jeg var gammel nok til at bestemme selv, jeg boede i pleje og havde plaget siden jeg var 8. Jeg var som 8-9 årig både i stand til at forstå hvad der skulle ske, at det ville gøre lidt ondt og i stand til at rense det.

Så.. Synes hul i øret er ret så uskyldigt, allerede som 11 årig drømte jeg om piercing i næsen, hvilket jeg aldrig ville få lov til, mine plejeforældres meget strikse tilgang til huller i ørene gjorde bare at jeg senere gik lidt amok med at lave huller i mig selv... Har haft 10 huller i ørene, 2 i næsen, 1 i øjenbrynet, 3 i læben og 1 i tungen. (Går ikke med dem i dag selvfølgelig) XD

Så.. Så længe min datter kun vil have hul i ørene, så er jeg glad.

Anmeld Citér

2. marts 2016

MorDk

Jeg har stemt 6- 8 år. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

An&Jo

Jeg har egentlig stemt 6-8, men kommer lidt i tvivl nu.. 

Min eksmands dreng fik som 6 årig, og allerede et par dage efter blev den rykket ret brutalt ud af øret i en leg.. Det var IKKE behageligt at se på.. Så det kommer nok egentlig an på hvor vildt barnet er, og om det tit leger voldsomme lege..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.