Huller i ørene??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2016

Rauw

Tænker omkring teen alderen 11,12,13 år når det blir lidt smart at finde sin egen stil osv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2016

Soonmom

Jeg har stemt 10-12 år - så vil jeg sige at barnet ved hvad det er og at det vil være der resten af livet

Anmeld Citér

2. marts 2016

NaUlHa

Kay skriver:

Ja dette Ernest emne der godt kan give lidt høje bølger men jeg beder med det samme om en sober tone!

Elna på  3.5 år ønsker sig brændende huller i ørene og vi snakker her hjemme om hvor gammel man skal Være for at få det (der er jo ingen lovgivning så det er hvor gammel vi mener man skal være) vi er langt fra enige

Og det har gjort mig nysgerrig hvor gammel mener i man skal Være for at få hullet i ørene?

Jeg var selv 13 da jeg fik dem. Jeg tænker lidt at der er en gund til børn først i det offentlige får en mening og bliver hørt når de er 13 år

Anmeld Citér

2. marts 2016

Christabelle

Jeg har stemt 10-12.

Jeg fik selv huller i ørerne da jeg var 12 og min datter får ikke lov før. I den alder tænker jeg, at hun selv ville kunne rense det, hvilket vil være et kriterie for mig for at hun er klar (ligesom det var for min mor da jeg ville have det).

Anmeld Citér

2. marts 2016

Marts<3

Fik det selv da jeg var 8 dage gammel(er ikke helt dansk). Hvis jeg får en pige, så ønsker jeg det også tidligt... Måske ikke lige 8 dage, men tidligt...

Anmeld Citér

2. marts 2016

Barbamama

Kay skriver:

Ja dette Ernest emne der godt kan give lidt høje bølger men jeg beder med det samme om en sober tone!

Elna på  3.5 år ønsker sig brændende huller i ørene og vi snakker her hjemme om hvor gammel man skal Være for at få det (der er jo ingen lovgivning så det er hvor gammel vi mener man skal være) vi er langt fra enige

Og det har gjort mig nysgerrig hvor gammel mener i man skal Være for at få hullet i ørene?

Jeg fik selv huller i ørerne da jeg var 10år gammel. Min datter får også først lov omkring det tidspunkt. 

Jeg synes ikke børn skal have huller i ørerne før de bliver gamle nok til selv at forstå det sådan helt hvad det indebærer. Og desuden vil jeg ikke risikere at hun hænger i med hendes øreringe når hun skal lege. Hun skal have mulighed for at tumle lige så tosset hun vil uden at hænge i med en dum ørering. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min datter fik det da hun blev 6 år.

Personligt synes jeg ikke, at de skal have det når de går i bh, men først når de starter på SFO/skole.

Min datter havde store problemer med sine huller i ørerne det første halve år på trods af, at hun aldrig rørte ved dem og vi holdt dem rene.

Da vi skiftede over til øreringe fra Blomdahl (plastik), så stoppede problemerne.

Anmeld Citér

2. marts 2016

Ciss

Jeg har stemt 10-12 år.

De skal i mine øjne være gamle nok til, at de faktisk har lidt perspektiv fremover. Yngre børn er meget her-og-nu og kan slet ikke forestille sig, at de om et halvt år måske tænker annerledes, end de gør lige nu.

Selv fik jeg, da jeg var 14 - og selv om jeg var det ældre, så gik det sådan, at jeg var glad for dem i 5-6 år. Siden da har jeg bare brugt dem sporadisk og egentlig været lidt ærgelig over, at jeg har dem, for hullerne er ikke så pæne, at jeg bare kan gå uden noget i ørene, og selv om jeg har prøvet en lang periode, så gror de ikke sammen igen. Samtidig er det ikke noget, som interesserer mig at bruge længere, så det er ikke noget jeg har lyst til at have og måtte bruge kræfter på. De irriterer mig, når ørenringen hænger sig fast i trøjen osv.

Når min datter bliver stor nok kommer jeg ikke til at sige nej, hvis hun virkelig ønsker sig det - men jeg kommer til at vise hende mine huller og fortælle, hvordan jeg selv har det med det nu som voksen. Så må vi jo se, hvad hun vælger.

Foreløbig er hun 8 år og virkelig bange for alt, som gør ondt, så jeg tror, der er et stykke tid til hun eventuelt kommer til at ønske at gøre det.

Anmeld Citér

2. marts 2016

ErDetSnartNU

Jeg har stemt 10-12 år. Jeg synes, som nogle få andre her i tråden, at det ser forkert ud med øreringe til små børn.

Jeg ved ikke, hvordan jeg skal forklare det, for "sexet" er ikke det rigtige ord, men af mangel på bedre ord vil jeg beskrive det som at jeg synes at man gør sine børn sexede og pyntede på en voksen-måde, når man lader små børn få huller i ørene for tidligt. 

Man ville vel heller ikke lade sin 6-årige få en tatovering? 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Krydserfingre

For min skyld må de få det når de er babyer.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.