Jeg har stemt 10-12 år.
De skal i mine øjne være gamle nok til, at de faktisk har lidt perspektiv fremover. Yngre børn er meget her-og-nu og kan slet ikke forestille sig, at de om et halvt år måske tænker annerledes, end de gør lige nu.
Selv fik jeg, da jeg var 14 - og selv om jeg var det ældre, så gik det sådan, at jeg var glad for dem i 5-6 år. Siden da har jeg bare brugt dem sporadisk og egentlig været lidt ærgelig over, at jeg har dem, for hullerne er ikke så pæne, at jeg bare kan gå uden noget i ørene, og selv om jeg har prøvet en lang periode, så gror de ikke sammen igen. Samtidig er det ikke noget, som interesserer mig at bruge længere, så det er ikke noget jeg har lyst til at have og måtte bruge kræfter på. De irriterer mig, når ørenringen hænger sig fast i trøjen osv.
Når min datter bliver stor nok kommer jeg ikke til at sige nej, hvis hun virkelig ønsker sig det - men jeg kommer til at vise hende mine huller og fortælle, hvordan jeg selv har det med det nu som voksen. Så må vi jo se, hvad hun vælger.
Foreløbig er hun 8 år og virkelig bange for alt, som gør ondt, så jeg tror, der er et stykke tid til hun eventuelt kommer til at ønske at gøre det.
Anmeld
Citér