Huller i ørene??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor gammel?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.140 visninger
42 svar
63 synes godt om
1. marts 2016

Kay

Ja dette Ernest emne der godt kan give lidt høje bølger men jeg beder med det samme om en sober tone!

Elna på  3.5 år ønsker sig brændende huller i ørene og vi snakker her hjemme om hvor gammel man skal Være for at få det (der er jo ingen lovgivning så det er hvor gammel vi mener man skal være) vi er langt fra enige

Og det har gjort mig nysgerrig hvor gammel mener i man skal Være for at få hullet i ørene?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Kay skriver:

Ja dette Ernest emne der godt kan give lidt høje bølger men jeg beder med det samme om en sober tone!

Elna på  3.5 år ønsker sig brændende huller i ørene og vi snakker her hjemme om hvor gammel man skal Være for at få det (der er jo ingen lovgivning så det er hvor gammel vi mener man skal være) vi er langt fra enige

Og det har gjort mig nysgerrig hvor gammel mener i man skal Være for at få hullet i ørene?

har sagt 6-8

syntes de skal være 6 år og starte i skole.

så er man stor og skole er et nyt skridt på livet.

Anmeld Citér

1. marts 2016

sne190810

Min datter fik det i 5-års fødselsdagsgave af sin far, dog var det mig som var med :-p 

Hun havde længe ønsket det, og vi havde sådan set aldrig sagt nej til hende, men havde til gengæld fortalt hende at det gjorde ondt. Det afholdte hende, indtil hun lige pludselig sagde at nu havde hun besluttet, at hun godt turde at få det lavet. Og ja, så måtte vi jo til lommerne .. 

Hun klarede det til UG, sad bumstille da hun fik dem skudt i, og var sinpelthen så stolt efterfølgende (og er der stadigvæk..) 

De sagde dog i butikken vi var i, at de faktisk helst gjorde det ved de 6 år, men de jo ikke havde nogle regler for det. 

Anmeld Citér

1. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Kay skriver:

Jeg har egentlig ikke nogen grænse som sådan. Men synes bare det så forket og "voksent" ud på små børn. Umiddelbart tænker jeg i hvert fald 10 år. Jeg synes man skal være gammel nok til at kunne holde det rent selv. Og det synes jeg ikke et barn der er meget yngre end 10 er stort nok til. Synes i hvert fald ikke det hører til på at barn der går i børnehave

- Jeg mener faktisk også at der er mange steder i DK hvor de ikke vil lave huller i ørene på børn yngre end 6 år.

Men altså, det er jo bare min personlige holdning lige nu. Det kan være jeg ændrer mening når min datter bliver ældre og måske selv begynder at plage om det

Anmeld Citér

1. marts 2016

migxher

Jeg ser intet galt i at få huller i ørene som 3 årig, så længe det er barnets behov og barnet selv der giver udtryk for at ville det. Og det er det jo ved din datter (:
Jeg var selv 9, før turde jeg ikke 
Min ene søster har fået det som 4 årig, den anden var 8. 

Anmeld Citér

1. marts 2016

esioul

Kay skriver:

Jeg kan huske jeg fik i forbindelse med skolestart, dog kun i det ene øre. Jeg turde ikke mere  Det andet kom et par år efter. 

Anmeld Citér

1. marts 2016

Anja82

Mine har begge fået det i december det år de startede i skole 

Anmeld Citér

1. marts 2016

Kay

Vi fandt forresten et fint alternativ i glitter 

Nemlig klistermærke-øreringe 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

1. marts 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Kay skriver:

Jeg synes ikke det er passende før konfirmationsalderen. Jeg synes, det er absolut smagsløse når børn under skolealderen har huller i ørerne.

Anmeld Citér

1. marts 2016

lineog4

Dina fik til sin 9 års fødselsdag. Havde gerne ventet, men havde i et svagt plage øjeblik da hun var yngre sagt: når du bliver 9 må du - og hun huskede det. 

Jeg ville personligt ikke give til børn i tumlingealderen, der er alt for meget de kan hænge fast i. Og ja så havde Dina konstant betændelse i starten og der kræver en masse rengøring og kan gøre ondt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.