Dårlige æg i det off-gode resultater i det private

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2016

Mille:)

Tex skriver:

De har aldrig rigtig ville kommentere på mine æg! Efter allerførste forsøg nævnte en læge, at det kunne jo også være æggene den var gal med, men når jeg har spurgt sidenhen, har de ikke rigtig ville udtale sig...udover at øge mig i dosis og tid før ÆU.

Vi er jo primært igang med ICSI pga. nedsat sædkvalitet - men den er jo blevet normal i løbet af det sidste halve år - og i vores sidste forsøg lavede vi halv IVF og halv ICSI med bedst resultat i IVF gruppen (men selvfølgelig kæmpe frafald af æg i begge grupper), så vi kan jo godt selv regne ud, at ægkvaliteten nok ikke er helt i topPå trods af at alle blodprøver er normale.

Jeg kan godt forstå, at det heller ikke er sjovt at lave for få æg - slet ikke når de falder fra...men mange siger jo at det kun handler om et godt æg:-)

Er dit problem også at de ikke følges ad i størrelse op til ÆU? det var ihvertfald mit problem, og det hjalp lidt at lade det største vokse videre, så der var en større flok efterfølgende (det store æg var 25 mm dagen før ægløsningssprøjten)...Jeg tror jeg skal prøve Pergoveris næste gang, det er jeg også blevet anbefalet efter sidste forsøg i det private!

Ja jeg har altid omkring 15 ægblærer og så varerierer de helt vildt i størrelsen... Her i det sidste forsøg prøvede de at strække tiden... De vurderede ca 11 mulige som var i størrelsen 16-22 og det var 2 dage inden ÆU...

men de fik jo så kun 2 æg ud hvoraf det ene ikke var modent og det andet var de i tvivl om...

pergoveris er det eneste hormon hvor jeg slet ikke har bemærket nogle bivirkninger  men man skal så selv blande pulver og væske...

hvor i landet er du i behandling?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2016

Tex

Ok, så dine follikler må være tomme?

Vi er i Århus/Horsens...

Tja, jeg synes efterhånden jeg har prøvet så meget forskelligt medicin, så om det er det ene eller det andet - regnede lige på det forleden - har fået fertilitetsbehandlingsmedicin ca 24 uger på 10 måneder!!!

Anmeld Citér

3. marts 2016

Ja der er desværre mange tomme

ja det er vildt hvad man psykisk og også fysisk skal igennem for at få drømmen opfyldt ❤️

Anmeld Citér

4. marts 2016

Tex

Mille:) skriver:

Ja der er desværre mange tomme

ja det er vildt hvad man psykisk og også fysisk skal igennem for at få drømmen opfyldt ❤️

Ja, det er virkelig op- og nedture hver eneste dag!!!

Anmeld Citér

4. marts 2016

Jn81

Hej 

Er der nogle af jer der har haft dårlige æg i det offentlige, og bagefter haft gode resultater i det private?

Vi har nu gennemgået vores 5. Ægudtagning og der var desværre kun 2 æg... Med vores historie er chancerne ikke gode da æggene enten har været umodne eller også har de delt sig forkert. Dvs vi har desværre aldrig oplevet at få lagt æg tilbage 

Nu har vi opbrugt vores forsøg i det private, og skal nu skrives op på en ægdonor liste hvor der kan være op til 2 års ventetid. I ventetiden har vi snakket om at købe os til forsøg i det private for at se om det kunne give andre resultater. Men spørgsmålet er lidt om det er spild af tid, følelser og penge og om man bare skal koncentrere sig om ægdonation

håber at høre fra andre...

Efter 5 iui og 4 IVF/ICSI i det offentlige, gik vi videre til det private... Havde 1 mislykkedes forsøg, da man "kun" ændrede det, at lave acisted hatching af ægget... 

Efter dette forsøg kom mine æg på tale... At det KUNNE være dem der ikke modnede godt nok (indtil da havde vi været uforklarlig barnløse)... De ændrede lidt i min medicin... Og nu har jeg tvillinger på 3 måneder  var det ikke lykkedes, skulle vi også havde været til ægdonation... 

Nu ved jeg ikke hvor du bor i landet, men vi var på Copenhagen fertility center på Nørrebro... De er så søde... Hvis du skal til ægdonation så samarbejdet de med en klinik i Grækenland og så er ventetiden kun et par måneder... Og tror endda nok jeg læste at de nu er begyndt at få æggene fløjet til Danmark, så man ik skal tage til Grækenland... 

Anmeld Citér

4. marts 2016

Jn81 skriver:

Efter 5 iui og 4 IVF/ICSI i det offentlige, gik vi videre til det private... Havde 1 mislykkedes forsøg, da man "kun" ændrede det, at lave acisted hatching af ægget... 

Efter dette forsøg kom mine æg på tale... At det KUNNE være dem der ikke modnede godt nok (indtil da havde vi været uforklarlig barnløse)... De ændrede lidt i min medicin... Og nu har jeg tvillinger på 3 måneder  var det ikke lykkedes, skulle vi også havde været til ægdonation... 

Nu ved jeg ikke hvor du bor i landet, men vi var på Copenhagen fertility center på Nørrebro... De er så søde... Hvis du skal til ægdonation så samarbejdet de med en klinik i Grækenland og så er ventetiden kun et par måneder... Og tror endda nok jeg læste at de nu er begyndt at få æggene fløjet til Danmark, så man ik skal tage til Grækenland... 

Okay mange tak for dit svar...  Fik du lagt æg tilbage i det offentlige?

vi skal måske starte ved IVF-Syd som ligger i Fredericia... De er igang med at kigge journalen igennem, så er meget spændt på hvad de siger 

men ja har godt hørt om Grækenland... Det skal bestemt også undersøges hvis det bliver aktuelt 

Anmeld Citér

4. marts 2016

Bimse1977

Hejsa

Jeg er helt ny i dette forum, men har været i behandling længe...

Vi har også opbrugt alle vores forsøg i det off.... der var æg til oplægning hver gang men kun 1 max 2 blasto cyster...

Nu har vi lige haft vores det 1. forsøg i det private... der fik jeg taget 16 æg ud, 11 blev befrugtet, 1 blast op i tirsdags og 5 i fryseren.. så vi er chokkeret så meget forskel der er på det off og det private.... så ja jeg vil sige, det er alle pengene værd

Bimse1977

Anmeld Citér

5. marts 2016

Ønsker en lille spire..

Hvor mange forsøg har man i det offentlige? Vidste ikke at der var begrænsning på, troede at 1. Barn var "gratis". Hilsen et par der overvejer fertilitetsverden.. 

Anmeld Citér

5. marts 2016

Ønsker en lille spire.. skriver:

Hvor mange forsøg har man i det offentlige? Vidste ikke at der var begrænsning på, troede at 1. Barn var "gratis". Hilsen et par der overvejer fertilitetsverden.. 

man har 3 ægoplægninger, og de skal komme ud af max 5 ægudtagninger... 

Fryseæg gælder som gratis forsøg...

held og lykke 

Anmeld Citér

5. marts 2016

Jn81

Okay mange tak for dit svar...  Fik du lagt æg tilbage i det offentlige?

vi skal måske starte ved IVF-Syd som ligger i Fredericia... De er igang med at kigge journalen igennem, så er meget spændt på hvad de siger 

men ja har godt hørt om Grækenland... Det skal bestemt også undersøges hvis det bliver aktuelt 

Nej vi droppede det offentlige, da vi ikke følte de ku gøre mere... Så kun privat 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.