Dårlige æg i det off-gode resultater i det private

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2016

Mille:)

nanan78 skriver:

Nej, jeg fik aldrig lagt æg tilbage i det offentlige. I modsætning til dig laver jeg mange æg, så der er problemet at balancere overfor en overstimulation. Ved sidste forsøg fik jeg 5 ud, 3 modne. De blev alle begrugtede og 2 delte sig, hvilket er helt vildt for mig (har tidligere haft 2 der delte sig ud af 34 udtagne). Jeg fik menopur og orgalutran i 6 dage for at modne dem godt op. 

Så du har fået æg tilbage denne gang?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2016

Babilooo

Hvis du overvejer ægdonation er det klart bedst i udlandet... Ingen venteliste 

Anmeld Citér

28. februar 2016

nanan78

Profilbillede for nanan78
Mille:) skriver:

Så du har fået æg tilbage denne gang?

Ja, begge gange i det private. Den ene gang resulterede det i en datter ��

Anmeld Citér

28. februar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym1985 skriver:

Jeg har absolut intet at komme med til denne tråd, andet end en opstået nysgerrighed efter gennemlæsning af tråden.

Så håber det er ok at jeg stiller følgende spørgsmål;

Hvorfor er de i det private villige til at modne æggene længere tid/bruge andre medikamenter end i det offentlige? Virker da underligt hvis det kan være med til en større succes rate?

Det er en interessant diskussion - kam godt forstå at du er nysgerrig. Det er svært at svare entydigt på - og generelt har både offentlige og private klinikker herhjemme rigtig gode resultater...

- men de private kommer gerne ind senere i et behandlingsforløb og kan bygge videre på erfaringerne.

- der er gerne mere tid og overskud til "friske øjne" på sagen - qua de økonomiske ressourcer.

- måske de ofte "tør" være lidt mere eksperimenterende end den standard-behandling der gennemføres offentligt.

-Til gengæld ligger de sig måske også oftere på kanten af fx overstimuleringer mv.

Anmeld Citér

28. februar 2016

nielsen80

Jeg vil anbefale dig 1) tag kontakt til det offentlige i den afsluttende samtale, og bed om deres vurdering af din mulighed for succes, hvis du forsætter. De vil være ærlige og objektive. 2) tag opstarts(gratis) samtale med en privatklinik, få dem til at læse din journal igennem, og igen bed om deres vurdering for succes. Spørg ind til, hvad de vil gøre anderledes, hvad deres erfaring er med din type sag m.m. Min erfaring er( har desværre en del), at selv om det private skal tjene penge, så er de faglige og ærlige i sådanne situationer.

Efter at have indsamlet ovenstående information, ville jeg gøre op med mig selv, om jeg ville tage 3 forsøg i det private, eller om muligheden for succes var så lille, at man skulle gå videre til ægdonation.

Det koster mange penge i det private, og det er vigtigt at vide, hvorfor man køber forsøg og hvordan man har det, hvis man efter de tre forsøg( og 50000-60000 kr) ville kunne komme videre, hvis man ikke fik det man ønsket.

I vores tilfælde har vi valgt de tre forsøg for at få ro i sjælen. Vi har gjort det, så vi ved om 10 år, at vi med rette kan sige, at vi gjorde alt hvad vi kunne. Jeg tænker det nok også er med den, at du skal overveje det private. 

Held og lykke og kæmpe kram. Det er en voldsom hård tid, du er i.

Anmeld Citér

28. februar 2016

nanan78 skriver:

Ja, begge gange i det private. Den ene gang resulterede det i en datter ��

Åhh hvor skønt at høre 

vi har her til morgen fået besked om at de æg jeg fik taget ud i går ikke kunne bruges, så har taget kontakt til en privat klinik...

Anmeld Citér

1. marts 2016

Tex

Ej, hvor trist Mille!

Jeg håber det lykkes for jer i det private!! Skriv endelig herinde, hvis du finder løsningen:-) Vi får nok også brug for det, her hvor min menstruation er på vej efter 4. ICSI/2. ÆO...Lorteæg!

Anmeld Citér

1. marts 2016

Tex skriver:

Ej, hvor trist Mille!

Jeg håber det lykkes for jer i det private!! Skriv endelig herinde, hvis du finder løsningen:-) Vi får nok også brug for det, her hvor min menstruation er på vej efter 4. ICSI/2. ÆO...Lorteæg!

Ja det er ikke sjovt  det private er igang med at få tilsendt journal fra det offentlige så de vil ringe når en læge har kigget på det 

hvad siger de til dine æg?

Anmeld Citér

1. marts 2016

nielsen80 skriver:

Jeg vil anbefale dig 1) tag kontakt til det offentlige i den afsluttende samtale, og bed om deres vurdering af din mulighed for succes, hvis du forsætter. De vil være ærlige og objektive. 2) tag opstarts(gratis) samtale med en privatklinik, få dem til at læse din journal igennem, og igen bed om deres vurdering for succes. Spørg ind til, hvad de vil gøre anderledes, hvad deres erfaring er med din type sag m.m. Min erfaring er( har desværre en del), at selv om det private skal tjene penge, så er de faglige og ærlige i sådanne situationer.

Efter at have indsamlet ovenstående information, ville jeg gøre op med mig selv, om jeg ville tage 3 forsøg i det private, eller om muligheden for succes var så lille, at man skulle gå videre til ægdonation.

Det koster mange penge i det private, og det er vigtigt at vide, hvorfor man køber forsøg og hvordan man har det, hvis man efter de tre forsøg( og 50000-60000 kr) ville kunne komme videre, hvis man ikke fik det man ønsket.

I vores tilfælde har vi valgt de tre forsøg for at få ro i sjælen. Vi har gjort det, så vi ved om 10 år, at vi med rette kan sige, at vi gjorde alt hvad vi kunne. Jeg tænker det nok også er med den, at du skal overveje det private. 

Held og lykke og kæmpe kram. Det er en voldsom hård tid, du er i.

Mange tak

det er præcis samme tanker vi har vedr at få en samtale i det private og forhøre os om evt muligheder eller om vi simpelthen bare skal gå videre med ægdonation...

har været igennem 8 IUI og 5 ÆU og i sommers var jeg indlagt med en byld på 7x6 cm i underlivet pga en infektion efter udtagningen...

vil virkelig gerne kæmpe for det biologiske... Men hold da op hvor er det hårdt for psyken og kroppen 

held og lykke til jer også 

Anmeld Citér

1. marts 2016

Tex

De har aldrig rigtig ville kommentere på mine æg! Efter allerførste forsøg nævnte en læge, at det kunne jo også være æggene den var gal med, men når jeg har spurgt sidenhen, har de ikke rigtig ville udtale sig...udover at øge mig i dosis og tid før ÆU.

Vi er jo primært igang med ICSI pga. nedsat sædkvalitet - men den er jo blevet normal i løbet af det sidste halve år - og i vores sidste forsøg lavede vi halv IVF og halv ICSI med bedst resultat i IVF gruppen (men selvfølgelig kæmpe frafald af æg i begge grupper), så vi kan jo godt selv regne ud, at ægkvaliteten nok ikke er helt i topPå trods af at alle blodprøver er normale.

Jeg kan godt forstå, at det heller ikke er sjovt at lave for få æg - slet ikke når de falder fra...men mange siger jo at det kun handler om et godt æg:-)

Er dit problem også at de ikke følges ad i størrelse op til ÆU? det var ihvertfald mit problem, og det hjalp lidt at lade det største vokse videre, så der var en større flok efterfølgende (det store æg var 25 mm dagen før ægløsningssprøjten)...Jeg tror jeg skal prøve Pergoveris næste gang, det er jeg også blevet anbefalet efter sidste forsøg i det private!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.