Vi er igang med 4. ICSI i det offentlige og har haft samme problem - men har denne gang haft en markant ændring!
1. ICSI (i det offentlige): 8 æg ud, ingen til oplægning (umodne og stoppede med at dele sig inden 3. dagen). Jeg fik lavdosis menopur og tog ægløsningssprøjten på 10.dagen, da folliklerne var 15-18 mm og mindre.
2. ICSI (i det offentlige): 15 æg ud, 1 til oplægning (resten umodne eller stoppede med at dele sig). Jeg fik relativ lavdosis menopur og tog ægløsningssprøjten på 10. eller 11. dagen, da folliklerne var 15-18 mm.
3. ICSI (i det private): 17 æg ud, ingen til oplægning (umodne og stoppede med at dele sig inden 3. dagen). Jeg fik noget andet medicin, men samme resultat. Tog ægløsningssprøjten på ca. 10 dagen da folliklerne var 15-18 mm.
4. ICSI (i det offentlige): 17 æg ud, 1 til oplægning og 1 til frys - vi havde 8 æg, der stadigvæk delte sig på 3. dagen, hvilket ALDRIG er sket før. J eg fik højere dosis menopur og tog først ægløsningssprøjten på 12. dagen og da var flere af folliklerne over 20 store (en enkelt 25 mm)!!
Vi var meget vedholdende om at vi gerne ville have højere dosis medicin og trække ægmodningen længere (altså vente med ægløsningssprøjten til folliklerne var større en 18 mm, hvor de normalt giver sprøjten). - Hvilket vi var blevet anbefalet fra privatklinikken efter mislykket 3. forsøg... Og jeg synes ihvertfald selv at det har gjort en KÆMPE forskel!! Selv om jeg ikke har en positiv test endnu, så har vi et æg lagt op og et i fryseren, hvilket ikke er sket i de første tre forsøg på trods af mange æg ud!!
Beklager den noget tekniske besked, men håber I kan bruge det til noget...Det offentlige har deres retningslinier og gør det på deres vanlige måde, men vi kunne (efter flere forsøg) godt snakke med dem om at ændre lidt i behandlingen (selv om de vist er ved at være trætte af os)!
Mange tak for dit svar... Vores problem er desværre også at jeg desværre ikke laver særlig mange æg...
Vi har prøvet menopur ved vores IUI 8 gange...
ved IVF
ved 1. forsøg håbede de på 4-5 æg men der var kun 1 og det var umodent. Jeg fik gonal f på en rimelig lav dosis (150eh)
ved 2. forsøg håbede de på 5-6 æg, men der var 5 stk, 3 modne og 2 umodne... De 3 modne blev befrugtet men delte sig forkert. Jeg fik puregon (200 og 275 eh)
ved 3. Forsøg håbede de på 10 æg, her var der 7 modne æg, de 5 blev befrugtet men delte sig forkert. Jeg fik pergovesis (300 og 450 eh)
ved 4. Forsøg håbede de på 10 æg, her var der 4 æg og kun 1 modent æg der delte sig forkert (jeg fik elnova og supplerede op med gonal f (depotmedicin 150 eh, gonal f 225 eh)
vores sidste og 5 forsøg hvor de vil prøve ICSI, hvor de i dag håbede på 11 æg, var der kun 2 æg (ved ikke om de er modne endnu) så er rimelig frustreret over det lave antal æg, selvom jeg har en normal ægreserve... Vi fik igen pergovesis da vi ved forsøg nr 3 havde fået det bedste resultat, men her fik jeg 450 eh og de trak den længere så det ene var på ca 22...
men nu må vi se... De ville ringe allerede i morgen hvis de ikke var modne, så vi allerede kunne få svar der...
men lyder til at jeg skal give det private en chance...