Dårlige æg i det off-gode resultater i det private

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.384 visninger
43 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. februar 2016

Mille:)

Hej 

Er der nogle af jer der har haft dårlige æg i det offentlige, og bagefter haft gode resultater i det private?

Vi har nu gennemgået vores 5. Ægudtagning og der var desværre kun 2 æg... Med vores historie er chancerne ikke gode da æggene enten har været umodne eller også har de delt sig forkert. Dvs vi har desværre aldrig oplevet at få lagt æg tilbage 

Nu har vi opbrugt vores forsøg i det private, og skal nu skrives op på en ægdonor liste hvor der kan være op til 2 års ventetid. I ventetiden har vi snakket om at købe os til forsøg i det private for at se om det kunne give andre resultater. Men spørgsmålet er lidt om det er spild af tid, følelser og penge og om man bare skal koncentrere sig om ægdonation

håber at høre fra andre...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2016

nanan78

Profilbillede for nanan78

Jeg har også dårlige æg og oplevede flere gange i det offentlige at de var umodne og der var ikke noget at lægge tilbage.

Jeg har været igennem to forsøg i det private, begge med ægoplægning. Der har været lidt mere mod på at stimulere ekstra og så nærmest overmodne æggene. Så det kan godt være et forsøg værd.

Anmeld Citér

27. februar 2016

nanan78 skriver:

Jeg har også dårlige æg og oplevede flere gange i det offentlige at de var umodne og der var ikke noget at lægge tilbage.

Jeg har været igennem to forsøg i det private, begge med ægoplægning. Der har været lidt mere mod på at stimulere ekstra og så nærmest overmodne æggene. Så det kan godt være et forsøg værd.

Okay det gav lidt blod på tanden  men oplevede du også oplægning i det offentlige?

Anmeld Citér

27. februar 2016

Putomanen

Jeg oplevede at få ca 6 æg ud i det offentlige, men der var kun 1-2 som var gode nok til at lægge op.

I det private forsøgte de med noget andet medicin og de modnede mine æg længere, og der havde vi 2-4 gode æg som kunne lægges op. Jeg endte med endelig at blive gravid 

Jeg vil anbefale jer at få en henvisning fra jeres almindelige læge og tage en snak med en privat klinik, så er den indledende samtale gratis 

Anmeld Citér

27. februar 2016

Anonym1985

Jeg har absolut intet at komme med til denne tråd, andet end en opstået nysgerrighed efter gennemlæsning af tråden.

Så håber det er ok at jeg stiller følgende spørgsmål;

Hvorfor er de i det private villige til at modne æggene længere tid/bruge andre medikamenter end i det offentlige? Virker da underligt hvis det kan være med til en større succes rate?

Anmeld Citér

27. februar 2016

Putomanen

Anonym1985 skriver:

Jeg har absolut intet at komme med til denne tråd, andet end en opstået nysgerrighed efter gennemlæsning af tråden.

Så håber det er ok at jeg stiller følgende spørgsmål;

Hvorfor er de i det private villige til at modne æggene længere tid/bruge andre medikamenter end i det offentlige? Virker da underligt hvis det kan være med til en større succes rate?

Jeg ved det ikke, men jeg tror at det skyldes at man ikke kan nå at prøve så meget forskelligt på de 3 forsøg man har i det offentlige.

Når man kommer til det private har de ofte ens journal fra det offentlige og kan ud fra den prøve noget andet.

Anmeld Citér

27. februar 2016

Tex

Vi er igang med 4. ICSI i det offentlige og har haft samme problem - men har denne gang haft en markant ændring!

1. ICSI (i det offentlige): 8 æg ud, ingen til oplægning (umodne og stoppede med at dele sig inden 3. dagen). Jeg fik lavdosis menopur og tog ægløsningssprøjten på 10.dagen, da folliklerne var 15-18 mm og mindre.

2. ICSI (i det offentlige): 15 æg ud, 1 til oplægning (resten umodne eller stoppede med at dele sig). Jeg fik relativ lavdosis menopur og tog ægløsningssprøjten på 10. eller 11. dagen, da folliklerne var 15-18 mm.

3. ICSI (i det private): 17 æg ud, ingen til oplægning (umodne og stoppede med at dele sig inden 3. dagen). Jeg fik noget andet medicin, men samme resultat. Tog ægløsningssprøjten på ca. 10 dagen da folliklerne var 15-18 mm.

4. ICSI (i det offentlige): 17 æg ud, 1 til oplægning og 1 til frys - vi havde 8 æg, der stadigvæk delte sig på 3. dagen, hvilket ALDRIG er sket før. J eg fik højere dosis menopur og tog først ægløsningssprøjten på 12. dagen og da var flere af folliklerne over 20 store (en enkelt 25 mm)!!

Vi var meget vedholdende om at vi gerne ville have højere dosis medicin og trække ægmodningen længere (altså vente med ægløsningssprøjten til folliklerne var større en 18 mm, hvor de normalt giver sprøjten). - Hvilket vi var blevet anbefalet fra privatklinikken efter mislykket 3. forsøg... Og jeg synes ihvertfald selv at det har gjort en KÆMPE forskel!! Selv om jeg ikke har en positiv test endnu, så har vi et æg lagt op og et i fryseren, hvilket ikke er sket i de første tre forsøg på trods af mange æg ud!!

Beklager den noget tekniske besked, men håber I kan bruge det til noget...Det offentlige har deres retningslinier og gør det på deres vanlige måde, men vi kunne (efter flere forsøg) godt snakke med dem om at ændre lidt i behandlingen (selv om de vist er ved at være trætte af os)!

Anmeld Citér

27. februar 2016

Vi er igang med 4. ICSI i det offentlige og har haft samme problem - men har denne gang haft en markant ændring!

1. ICSI (i det offentlige): 8 æg ud, ingen til oplægning (umodne og stoppede med at dele sig inden 3. dagen). Jeg fik lavdosis menopur og tog ægløsningssprøjten på 10.dagen, da folliklerne var 15-18 mm og mindre.

2. ICSI (i det offentlige): 15 æg ud, 1 til oplægning (resten umodne eller stoppede med at dele sig). Jeg fik relativ lavdosis menopur og tog ægløsningssprøjten på 10. eller 11. dagen, da folliklerne var 15-18 mm.

3. ICSI (i det private): 17 æg ud, ingen til oplægning (umodne og stoppede med at dele sig inden 3. dagen). Jeg fik noget andet medicin, men samme resultat. Tog ægløsningssprøjten på ca. 10 dagen da folliklerne var 15-18 mm.

4. ICSI (i det offentlige): 17 æg ud, 1 til oplægning og 1 til frys - vi havde 8 æg, der stadigvæk delte sig på 3. dagen, hvilket ALDRIG er sket før. J eg fik højere dosis menopur og tog først ægløsningssprøjten på 12. dagen og da var flere af folliklerne over 20 store (en enkelt 25 mm)!!

Vi var meget vedholdende om at vi gerne ville have højere dosis medicin og trække ægmodningen længere (altså vente med ægløsningssprøjten til folliklerne var større en 18 mm, hvor de normalt giver sprøjten). - Hvilket vi var blevet anbefalet fra privatklinikken efter mislykket 3. forsøg... Og jeg synes ihvertfald selv at det har gjort en KÆMPE forskel!! Selv om jeg ikke har en positiv test endnu, så har vi et æg lagt op og et i fryseren, hvilket ikke er sket i de første tre forsøg på trods af mange æg ud!!

Beklager den noget tekniske besked, men håber I kan bruge det til noget...Det offentlige har deres retningslinier og gør det på deres vanlige måde, men vi kunne (efter flere forsøg) godt snakke med dem om at ændre lidt i behandlingen (selv om de vist er ved at være trætte af os)!

Mange tak for dit svar... Vores problem er desværre også at jeg desværre ikke laver særlig mange æg...

Vi har prøvet menopur ved vores IUI 8 gange...

ved IVF

ved 1. forsøg håbede de på 4-5 æg men der var kun 1 og det var umodent. Jeg fik gonal f på en rimelig lav dosis (150eh)

ved 2. forsøg håbede de på 5-6 æg, men der var 5 stk, 3 modne og 2 umodne... De 3 modne blev befrugtet men delte sig forkert. Jeg fik puregon (200 og 275 eh)

ved 3. Forsøg håbede de på 10 æg, her var der 7 modne æg, de 5 blev befrugtet men delte sig forkert. Jeg fik pergovesis (300 og 450 eh)

ved 4. Forsøg håbede de på 10 æg, her var der 4 æg og kun 1 modent æg der delte sig forkert (jeg fik elnova og supplerede op med gonal f (depotmedicin 150 eh, gonal f 225 eh)

vores sidste og 5 forsøg hvor de vil prøve ICSI, hvor de i dag håbede på 11 æg, var der kun 2 æg (ved ikke om de er modne endnu) så er rimelig frustreret over det lave antal æg, selvom jeg har en normal ægreserve... Vi fik igen pergovesis da vi ved forsøg nr 3 havde fået det bedste resultat, men her fik jeg 450 eh og de trak den længere så det ene var på ca 22...

men nu må vi se... De ville ringe allerede i morgen hvis de ikke var modne, så vi allerede kunne få svar der...

men lyder til at jeg skal give det private en chance...

Anmeld Citér

27. februar 2016

Putomanen skriver:

Jeg oplevede at få ca 6 æg ud i det offentlige, men der var kun 1-2 som var gode nok til at lægge op.

I det private forsøgte de med noget andet medicin og de modnede mine æg længere, og der havde vi 2-4 gode æg som kunne lægges op. Jeg endte med endelig at blive gravid 

Jeg vil anbefale jer at få en henvisning fra jeres almindelige læge og tage en snak med en privat klinik, så er den indledende samtale gratis 

Det vil vi prøve... Har bare brug for at vide at vi har prøvet alt før vi går videre med donoræg...

Anmeld Citér

27. februar 2016

nanan78

Profilbillede for nanan78
Mille:) skriver:

Okay det gav lidt blod på tanden  men oplevede du også oplægning i det offentlige?

Nej, jeg fik aldrig lagt æg tilbage i det offentlige. I modsætning til dig laver jeg mange æg, så der er problemet at balancere overfor en overstimulation. Ved sidste forsøg fik jeg 5 ud, 3 modne. De blev alle begrugtede og 2 delte sig, hvilket er helt vildt for mig (har tidligere haft 2 der delte sig ud af 34 udtagne). Jeg fik menopur og orgalutran i 6 dage for at modne dem godt op. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.