Det hele vælter ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg håber bare det her er en periode, derfor har jeg måske bare ja været lidt ligeglad? 

Jeg sys bare nu har jeg flere dårlige dage end gode. Jeg håber stadig det bare er en træls periode, føler ikke selv jeg har fået en depression eller fødsels depression. Men kan man altid selv mærke de

Gentagne angstanfald og koldsved samt et generelt depressivt humør er ikke normalt og skal ikke bare accepteres. Men se det på denne måde; hvad er det værste der kan se ved at du rækker hånden ud og beder om hjælp? Det kan kun blive bedre og som sagt tidligere: ingen vil se ned på dig, tro du er en dårlig mor (tværtimod) eller synes du er en fiasko på studiet. Det er sejt at kunne mærke sig selv og løse problemerne ved at bede om hjælp. Jeg håber virkelig at du vil ringe til SP i morgen first thing - også selvom det virker som om, du måske har det okay lige på det tidspunkt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2016

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Gentagne angstanfald og koldsved samt et generelt depressivt humør er ikke normalt og skal ikke bare accepteres. Men se det på denne måde; hvad er det værste der kan se ved at du rækker hånden ud og beder om hjælp? Det kan kun blive bedre og som sagt tidligere: ingen vil se ned på dig, tro du er en dårlig mor (tværtimod) eller synes du er en fiasko på studiet. Det er sejt at kunne mærke sig selv og løse problemerne ved at bede om hjælp. Jeg håber virkelig at du vil ringe til SP i morgen first thing - også selvom det virker som om, du måske har det okay lige på det tidspunkt.

Jeg ringer til hende imorgen 

Anmeld Citér

21. februar 2016

Panther

Anonym skriver:

Jeg ringer til hende imorgen 

Giv en Update hvis du orker

Anmeld Citér

21. februar 2016

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Giv en Update hvis du orker

Det skal jeg nok  hvaf gør lægen så? Kender intet til det

Anmeld Citér

21. februar 2016

Emaysmor33

Først vil jeg sige til at du er så mega sej, at du stadig får hjemmet til og fungerer..

og så vil jeg sige at lægen med ret stor sandsynlighed vil se dig allerede i morgen, og når du kommer vil han/ hun have rigtig god tid til og snakke med dig.. Og så vil han/hun have en lille start plan med nogen ting som de kan gøre, og med nogen ting som du kan gøre.  Og sidst men ikke mindst vil han eller hun nok sygemelde dig.. 

Og hvis det er en sygemelding så tag i mod den med kyshånd. Din familie kommer i første række i mange tilfælde. Men pt kommer du aller først..  Og hvis du ikke fungere gør resten heller ikke.. 

Held og lykke fra en som har lidt af depression i flere om gange.. 

Anmeld Citér

21. februar 2016

Anonym trådstarter

Emaysmor33 skriver:

Først vil jeg sige til at du er så mega sej, at du stadig får hjemmet til og fungerer..

og så vil jeg sige at lægen med ret stor sandsynlighed vil se dig allerede i morgen, og når du kommer vil han/ hun have rigtig god tid til og snakke med dig.. Og så vil han/hun have en lille start plan med nogen ting som de kan gøre, og med nogen ting som du kan gøre.  Og sidst men ikke mindst vil han eller hun nok sygemelde dig.. 

Og hvis det er en sygemelding så tag i mod den med kyshånd. Din familie kommer i første række i mange tilfælde. Men pt kommer du aller først..  Og hvis du ikke fungere gør resten heller ikke.. 

Held og lykke fra en som har lidt af depression i flere om gange.. 

Lige pt fungere det ikke jeg er ca 2 mdr bag ud i opgaver, STRESS!!! jeg skal jo snart til eksamen. 

Jeg har allerede via nettet booket en tid imorgen kl 9:16, hos min læge. Er bare bange for at jeg ikke komner afsted 

Anmeld Citér

21. februar 2016

Emaysmor33

Det at du stadig holde en hverdag kørende er mega flot. Også selv om du ikke når det hele. Du har en lille plus flere børn oven i..  

Måske du skal starte med og ringe til din læge i deres telefontid og snakke med ham/hende, så er det nogen gange lidt nemmere og komme der ned.. 

Anmeld Citér

21. februar 2016

Panther

Anonym skriver:

Det skal jeg nok  hvaf gør lægen så? Kender intet til det

Jeg har ikke selv prøvet det, så jeg kender ikke den præcise proces, men jeg ved, at der er hjælp at hente. Måske i form af sygemelding, henvisning til psykolog, en gruppe for folk i lignende situation el.l. 

Giv det en chance. Jeg kan se at Fu har booket tid i morgen - sejt! Det er første skridt. Sørg for at komme afsted og tænk på at med fx en sygemelding, så skal du ikke stresse over eksaminer mere. Tænk sig en byrde du kan lette fra dine skuldre "blot" ved at møde op hos lægen i morgen.

Anmeld Citér

21. februar 2016

Anonym trådstarter

Emaysmor33 skriver:

Det at du stadig holde en hverdag kørende er mega flot. Også selv om du ikke når det hele. Du har en lille plus flere børn oven i..  

Måske du skal starte med og ringe til din læge i deres telefontid og snakke med ham/hende, så er det nogen gange lidt nemmere og komme der ned.. 

Nååh på den måde. Det er man jo "tvunget" til. Men det er pt hårdt. Jeg har "heldigvis" meldt at børnene kommer i pasning man-onsdag trods ferie. 

For larmen kan jeg næsten ikke rumme 

Anmeld Citér

21. februar 2016

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Jeg har ikke selv prøvet det, så jeg kender ikke den præcise proces, men jeg ved, at der er hjælp at hente. Måske i form af sygemelding, henvisning til psykolog, en gruppe for folk i lignende situation el.l. 

Giv det en chance. Jeg kan se at Fu har booket tid i morgen - sejt! Det er første skridt. Sørg for at komme afsted og tænk på at med fx en sygemelding, så skal du ikke stresse over eksaminer mere. Tænk sig en byrde du kan lette fra dine skuldre "blot" ved at møde op hos lægen i morgen.

Ja du har ret. Min mand har sagt at jeg SKAL afsted, og at han selv tager med. Ellers tvivler han på "jeg får det hele med" nok igen fordi jeg er bange for at nogle tager mine børn 

Jeg har lidt eb blandede følse omkring han VIL med, ville egentlig hellere "klare det selv" og så selv komme op igen uden han behøves vide noget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.