Far tager stoffer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2016

Sprit25

modesty skriver:

"Jeg vil lige understrege at jeg synes at du gør det helt rigtige ved at handle. Det hører ingen steder hjemme at tage stoffer på den måde i et hjem med børn, og uden at kende alle detaljerne kunne det godt tyde på at din mand har et misbrugsproblem.

Min personlige holdning er at stoffer godt kan tages en sjælden gang imellem i festligt lag, men at det er vigtigt at de bliver taget i godt humør for at have det sjovt. Så snart det handler om at glemme de problemer man har i sit liv, bliver det et destruktivt forbrug."

Så det gør jeg da.

Har du læst de to artikler jeg har linket til?

Jeg bliver bare så træt når folk debatterer tabubelagte emner og totalt mangler nuancer. Som om man er bange for at forholde sig til en virkelighed som er mindre tryg end den firkantede. Intet er sort/hvidt og faktum er at langt de fleste som tager stoffer aldrig har nogen problemer med det. Det er sandsynligvis ikke tilfældet med ts' mand, men derfor kan man godt forholde sig åbent til emnet generelt. 

Jeg forsøgte at give hende et indblik i hvorfor hendes mand handler som han gør. Jeg tænkte at det havde hun nok behov for.

I min verden er stoffer ikke nuanceret. De er skabt for at gøre skade. Punktum. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2016

Anonym trådstarter

Jeg takker for alle jeres svar. Ville ønske det var så nemt enten at smide ham ud eller flytte men det ER det ikke. Børnene har ferie og det vil skabe en del drama hvis jeg smider ham ud eller hvis jeg flytter med børnene (hvis vi havde et sted at tage hen). Jeg har fundet ud af hvad jeg gør i første omgang og alt efter resultatet må jeg tage den derfra. Jeg tager selvfølgelig dyb afstand til det og vil forlange behandling, det er der ingen tvivl om. 

Anmeld Citér

21. februar 2016

tarkoflen

Puha det må være rædselsfuldt for dig! 

Har du konfronteret ham med,hvad der kunne være sket, hvis det var jeres børn der havde fundet det og Gud forbyde det, havde spist det, fordi det ligner flormelis? Så skal man være mere end hardcore for ikke at synes det er et problem....

jeg håber du kan få ham på bedre tanker og få ham i behandling, så l kan få et ordentligt familieliv sammen igen, hvis det er det du ønsker! Du skal ikke blive hos ham alene på grund af medlidenhed eller jeres børn, det er der ingen der får noget ud af!

kænpe kram til dig 

Anmeld Citér

21. februar 2016

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Puha det må være rædselsfuldt for dig! 

Har du konfronteret ham med,hvad der kunne være sket, hvis det var jeres børn der havde fundet det og Gud forbyde det, havde spist det, fordi det ligner flormelis? Så skal man være mere end hardcore for ikke at synes det er et problem....

jeg håber du kan få ham på bedre tanker og få ham i behandling, så l kan få et ordentligt familieliv sammen igen, hvis det er det du ønsker! Du skal ikke blive hos ham alene på grund af medlidenhed eller jeres børn, det er der ingen der får noget ud af!

kænpe kram til dig 

Heldigvis lå det er sted i garagen hvor børnene ALDRIG kommer/kigger, de har ikke været "i fare" på nogen som helst måde. 

Jeg ønsker at vi får vores liv tilbage på alle måder. Hans generelle tilstand med smerter osv gør unægtelig vores dagligdag lidt mere udfordrende end vi havde tænkt. At vores økonomi hænger i laser hjælper heller ikke ligefrem på overskudet, men det kommer der forhåbentlig en løsning på (vi er på vej med en klagesag over vores bank da vores bankmand har lavet fejl der har haft katastrofale følger for os og som han prøver at feje under tæppet). Men indtil da er vi låst og lever fra uge til uge hvilket er utroligt belastende.

Anmeld Citér

21. februar 2016

Anonym

Jeg takker for alle jeres svar. Ville ønske det var så nemt enten at smide ham ud eller flytte men det ER det ikke. Børnene har ferie og det vil skabe en del drama hvis jeg smider ham ud eller hvis jeg flytter med børnene (hvis vi havde et sted at tage hen). Jeg har fundet ud af hvad jeg gør i første omgang og alt efter resultatet må jeg tage den derfra. Jeg tager selvfølgelig dyb afstand til det og vil forlange behandling, det er der ingen tvivl om. 

Hvis hans misbrug og aggressive opførsel fortsætter, kan du og børnene tage på krisecenter.

Anmeld Citér

21. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Heldigvis lå det er sted i garagen hvor børnene ALDRIG kommer/kigger, de har ikke været "i fare" på nogen som helst måde. 

Jeg ønsker at vi får vores liv tilbage på alle måder. Hans generelle tilstand med smerter osv gør unægtelig vores dagligdag lidt mere udfordrende end vi havde tænkt. At vores økonomi hænger i laser hjælper heller ikke ligefrem på overskudet, men det kommer der forhåbentlig en løsning på (vi er på vej med en klagesag over vores bank da vores bankmand har lavet fejl der har haft katastrofale følger for os og som han prøver at feje under tæppet). Men indtil da er vi låst og lever fra uge til uge hvilket er utroligt belastende.

Så jeres økonomi hænger i laser, men alligevel bruger han penge på kokain? Og du har tænkt dig at blive sammen med ham?

Held og lykke

Anmeld Citér

21. februar 2016

Anonym trådstarter

Så jeres økonomi hænger i laser, men alligevel bruger han penge på kokain? Og du har tænkt dig at blive sammen med ham?

Held og lykke

Jeg er ikke perfekt, han er ikke perfekt og det er du (modsat af hvad du tilsyneladende selv mener) heller ikke.

Nej, jeg har ikke tænkt mig at opløse familie før tingene er undersøgt til bunds og før vi har fået snakket med misbrugscenter. 

Du er muligvis typen der tager ungerne under armen og blæser på et krisecenter og optager pladsen for nogen der er i reel fare men jeg vil forsøge at deale med det på en måde der ikke involvere børnene sålænge det kan undgås.

Vel er det ikke smart at bruge penge på kokain når økonomien hænger i laser men som jeg ser det er det endnu et bevis på at manden er ude hvor han ikke kan bunde.

men tak for dine himmelvendte øjne, de var virkelig brugbare.

Anmeld Citér

21. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er ikke perfekt, han er ikke perfekt og det er du (modsat af hvad du tilsyneladende selv mener) heller ikke.

Nej, jeg har ikke tænkt mig at opløse familie før tingene er undersøgt til bunds og før vi har fået snakket med misbrugscenter. 

Du er muligvis typen der tager ungerne under armen og blæser på et krisecenter og optager pladsen for nogen der er i reel fare men jeg vil forsøge at deale med det på en måde der ikke involvere børnene sålænge det kan undgås.

Vel er det ikke smart at bruge penge på kokain når økonomien hænger i laser men som jeg ser det er det endnu et bevis på at manden er ude hvor han ikke kan bunde.

men tak for dine himmelvendte øjne, de var virkelig brugbare.

Nej, jeg er bestemt heller ikke perfekt, men at blive boende sammen med en hidsig stofmisbruger er dybt uansvarligt.

Anmeld Citér

21. februar 2016

tarkoflen

Anonym skriver:

Det var også mere princippet i, at det kunne principielt ske, og hvad han ville tænke om det! At jeres økonomi hænger i laser bliver jo heller ikke ligefrem bedre af at han køber stoffer, de er jo ikke billige sådan nogle  

Jeg håber sådan du får ham i behandling, for alt andet er uholdbart hvis l skal lykkedes som familie!

Anmeld Citér

21. februar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej, jeg er bestemt heller ikke perfekt, men at blive boende sammen med en hidsig stofmisbruger er dybt uansvarligt.

Det har jeg vist heller ikke skrevet nogle steder at jeg har tænkt mig har jeg??

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.