Far tager stoffer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2016

modesty

LILLE risiko ved st tage stoffer?? - det mener du ikke alvorligt vel? 

Jo, det mener jeg. Nu skrev jeg ikke stoffer generelt, men kokain. Jeg ville f.eks aldrig tage heroin, hvor risikoen for både fysisk afhængighed og overdosis er for høj.

http://www.theguardian.com/commentisfree/2009/jun/13/bad-science-cocaine-study

Det farligste stof er forresten alkohol.

http://www.unilad.co.uk/drugs/according-to-scientists-this-is-the-most-dangerous-drug-in-the-world/

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2016

modesty

Anonym skriver:

1000 tak for dit svar, det er svært når jeg INGEN erfaring har. Det giver mening når jeg tænker på at det er overskud og overblik han har manglet. Men som jeg har læst mig frem til så virker det i relativ kort tid hvorefter man bare er utålmodig efter "næste gang".

Selvom jeg ingen erfaring har synes jeg at jeg er ret frisindet. Han røg hash da jeg mødte ham men han gennemførte studie og hverdag uden problemer. Han røg heller ikke så han sad og stenede i et hjørne. Da vi flyttede sammen stoppede han og efterfølgende stoppede han både med at ryge smøger (det gjorde vi begge da jeg smed P pillerne) og han stoppede med at drikke. 

Men det her kan jeg ikke leve med og jeg kan slet ikke leve med hans vrede, synes det er SÅ unfair at han forsøger at køre den over på mig, at det er mig der ser spøgelser. Han siger bare at han tager ikke kokain og så er den ikke længere. Det er sgu lidt op af bakke

Du skal bestemt heller ikke leve med det. Og det er typisk adfærd at køre skylden over på dig. Det skal du bare lade prelle af (selvom det er svært, det forstår jeg godt).

Anmeld Citér

20. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Vi er en helt almindelig familie med mor, far og 3 børn. Bor i et stort parcelhus i et almindeligt villakvarter. Ok vi er måske ikke 100% almindelig da far er førtidspensionist pga en arbejdsulykke for 5 år siden. Det har været/er en hård omgang med stærk medicin, ingen overskud, bivirkninger (som at han for eksempel taber tænderne pga medicin, maniske perioder osv). Derudover er økonomien helt af helvede til.

jeg står med ALT selv, som i ALT. Vækker børn, aflevere, henter, bader, aftensmad, putter, lektier, fritidsinteresser, forældremøder, you name it, ALT.

forrige onsdag opdagede jeg en pose med noget Hvidt pulver. Det gjorde jeg også i efteråret men han fik mig overbevist om at det var hans medicin han knuste for hurtigere virkning. Dette pulver fik jeg tjekket ved politiet og det var kokain. Jeg fik dem til at dobbelttjekke om det kunne være hans medicin der slog ud som kokain og det benægtede de, jeg dobbelttjekkede ved lægen og han bekræftede. Jeg konfronterer ham og han benægter jo selvfølgelig og er tosset over at jeg kan finde på at beskylde ham for det, han er rasende. Jeg har talt med misbrugscenter og vi kan komme derud i næste uge men han nægter at forholde sig til det.

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, jeg er villig til at lade hans medicin teste for at se om det slår ud for håber da jeg tager fejl men jeg har svært ved at forestille mig at politiet vil teste medicinen bare for at hjælpe mig/os. Og hvad nu hvis testene blot bekræfter det første resultat.

jeg er sgu lidt ude og skide og aner ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg havde smidt ham på porten!

Det kan godt være, at han har haft det svært, men det er fandme ikke en undskyldning for at tage stoffer! Hvad hvis en af børnene havde fundet posen?

I er bedre tjent uden en stofmisbruger

Anmeld Citér

20. februar 2016

Sprit25

modesty skriver:

Hvorfor skriver du det her til mig? Er det copy/pastet fra nettet?

Jeg ville bare stille en modpol til romantiseringer af kokain. 

Ja, det er tager fra nettet

Anmeld Citér

21. februar 2016

modesty

Sprit25 skriver:

Jeg ville bare stille en modpol til romantiseringer af kokain. 

Ja, det er tager fra nettet

Prøv at læse mit indlæg igen. Jeg romantiserer ingenting.

Anmeld Citér

21. februar 2016

Sprit25

modesty skriver:

Prøv at læse mit indlæg igen. Jeg romantiserer ingenting.

Du nævner absolut heller ikke noget om hvor farligt kokain er! Hvilket jeg så følte for at gøre! 

Stoffer er farlige. De er kemisk produceret for at gøre dig afhængig. Bagmændene er fuldstændig kolde. Det er noget lort og hvis min mand tog stoffer ville han ryge ud og jeg ville kæmpe for han ikke så sine børn før han var clean. 

Anmeld Citér

21. februar 2016

Anonym

modesty skriver:

Ja det har jeg, flere gange. Det er jo et relativt uskadeligt stof forstået på den måde at det ikke er er hallucinogen og at det sjældent fører til overdosis. Når det så er sagt, er der selvfølgelig altid en lille risiko ved at tage stoffer.

Virkningen er typisk at man bliver mere frisk, ser og opfatter alting mere skarpt. Og får en større selvtillid, bliver mere "modig" kan man vel sige. Jeg kan godt forstå hvorfor man kan blive fristet af det stof hvis man har en hård hverdag med smerter/problemer, og måske også en depressiv side.

Jeg vil lige understrege at jeg synes at du gør det helt rigtige ved at handle. Det hører ingen steder hjemme at tage stoffer på den måde i et hjem med børn, og uden at kende alle detaljerne kunne det godt tyde på at din mand har et misbrugsproblem.

Min personlige holdning er at stoffer godt kan tages en sjælden gang imellem i festligt lag, men at det er vigtigt at de bliver taget i godt humør for at have det sjovt. Så snart det handler om at glemme de problemer man har i sit liv, bliver det et destruktivt forbrug.

Syntes det er skræmmende, at du mener det er relativt ufarligt. Og nej alkohol er ikke farligere. Almen viden. Dine udtalelser viser stor uvidenhed på området. Og at du har taget det selv, gør dig ikke til ekspert. Tværtigmod. Lige meget hvad du siger, kan det ikke forsvares. 

Anmeld Citér

21. februar 2016

modesty

Syntes det er skræmmende, at du mener det er relativt ufarligt. Og nej alkohol er ikke farligere. Almen viden. Dine udtalelser viser stor uvidenhed på området. Og at du har taget det selv, gør dig ikke til ekspert. Tværtigmod. Lige meget hvad du siger, kan det ikke forsvares. 

Det ER relativt ufarligt. Sorry to say, men det er det. Dermed ikke sagt at det ikke er dybt problematisk at være misbruger, selvfølgelig er det det. 

Det er morsomt at du helt negligerer det link jeg har postet som refererer til en videnskabelig undersøgelse. Hvilken "almen viden" er det du henviser til?

Anmeld Citér

21. februar 2016

modesty

Sprit25 skriver:

Du nævner absolut heller ikke noget om hvor farligt kokain er! Hvilket jeg så følte for at gøre! 

Stoffer er farlige. De er kemisk produceret for at gøre dig afhængig. Bagmændene er fuldstændig kolde. Det er noget lort og hvis min mand tog stoffer ville han ryge ud og jeg ville kæmpe for han ikke så sine børn før han var clean. 

"Jeg vil lige understrege at jeg synes at du gør det helt rigtige ved at handle. Det hører ingen steder hjemme at tage stoffer på den måde i et hjem med børn, og uden at kende alle detaljerne kunne det godt tyde på at din mand har et misbrugsproblem.

Min personlige holdning er at stoffer godt kan tages en sjælden gang imellem i festligt lag, men at det er vigtigt at de bliver taget i godt humør for at have det sjovt. Så snart det handler om at glemme de problemer man har i sit liv, bliver det et destruktivt forbrug."

Så det gør jeg da.

Har du læst de to artikler jeg har linket til?

Jeg bliver bare så træt når folk debatterer tabubelagte emner og totalt mangler nuancer. Som om man er bange for at forholde sig til en virkelighed som er mindre tryg end den firkantede. Intet er sort/hvidt og faktum er at langt de fleste som tager stoffer aldrig har nogen problemer med det. Det er sandsynligvis ikke tilfældet med ts' mand, men derfor kan man godt forholde sig åbent til emnet generelt. 

Jeg forsøgte at give hende et indblik i hvorfor hendes mand handler som han gør. Jeg tænkte at det havde hun nok behov for.

Anmeld Citér

21. februar 2016

Bshizzle

Jeg syntes du gør det helt rigtige med at indrage andre med ind i det.. 

En misbruger vil altid sende bolden videre (og i dette tilfælde mod dig) og ikke indse sine fejl. 

Jeg tør slet ikke tænke tanken om hvis det var jeres børn der havde fundet det pulver (og hvis der evt gemmer sig andet).  

Jeg havde enten smidt ham ud (gerne behandling) og bedt ham om at kontakte mig når han var clean igen og i behandling/omlagt sit liv. 

Eller simpelhen sagt det var slut og smidt ham på porten eller selv pakket med børnene og flytte. 

Jeg har intet til overs til folk på stoffer.. (Og Jo, jeg har selv været i dette miljø da jeg var yngre.. Og kan se alle fejl og dumheder).  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.