Far tager stoffer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2016

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Stort kram.

Hvordan vil din hverdag se ud, hvis du går fra ham?

Rent praktisk vil det blive meget nemmere men der er også 3 børn i det. Lige nu er han en elendig ægtemand men jeg håber (og tror) det kan blive bedre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2016

Fremad

Anonym skriver:

Nej det er ikke ok, det skriver jeg jo også. Jeg undre mig bare over at jeg ikke har kunnet mærke noget.

han siger han gerne vil tage en blodprøve men efter hvad jeg har kunnet Google mig frem til så er kokain relativt hurtigt ude af systemet (jeg holdte øje med hans "beholdning" og han tog det sidste i starten af denne uge)

ja den er go nok når politiet siger det, det skriver jeg jo også.

Bare sig at du hellere vil have en hår prøve ;-) så vil han ikke have testen tror jeg... For mon ikke han godt ved hvilke ti g der kan spores hvor og hvor længe...

Anmeld Citér

20. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Ja jeg har konfronteret ham med politiets resultat, det ændre ikke noget, han benægter stadig. 

Jeg har talt med misbrugscenter men vil kontakte dem igen på mandag.

jeg har talt med hans mor og hun kommer på onsdag hvor vi vil forsøge at få han til at indse at løbet er kørt. Vores børn har ferie i denne uge så jeg ville slet ikke have konfronteret ham før på onsdag sammen med hans mor men samtalen "faldt naturligt" og så sprang jeg bomben.

Det kan jeg virkelig godt forstå du ikke vil! Hvor det bare ØV på ØV. 

Jeg håber virkelig det bedste for jer, og din mand må også have det ekstra svært når han ikke vil indrømme det, og med ham selv når han tager sådan noget! håber du er der for hans skyld for han har HELT sikkert ekstra meget brug for dig

Anmeld Citér

20. februar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kan jeg virkelig godt forstå du ikke vil! Hvor det bare ØV på ØV. 

Jeg håber virkelig det bedste for jer, og din mand må også have det ekstra svært når han ikke vil indrømme det, og med ham selv når han tager sådan noget! håber du er der for hans skyld for han har HELT sikkert ekstra meget brug for dig

Han har det rigtig rigtig svært, det har været nogle hårde år for ham og han har nok aldrig erkendt hans tilstand (at blive førtidspensionist som 32 årig). Da jeg konfronterede ham var jeg helt rolig og hævede ikke engang stemmen men jeg kan godt mærke at jeg ikke kan håndtere hans vrede uden at jeg bliver rasende for det er sgu da ikke mig der har fucked det hele op. 

Anmeld Citér

20. februar 2016

modesty

Tak 

det jeg mener med at jeg ikke søger råd er, at jeg jo godt ved det ikke holder, at mine børn selvfølgelig ikke skal vokse op med en far der tager kokain, at han selvfølgelig skal stilles for et ultimatum, at jeg selvfølgelig stoler mere på politiets analysedims end hans bortforklaringer, at det selvfølgelig ikke kan være medicin da de jo så ikke vil kunne bruge deres analyser af stoffer til noget som helst. 

Det er bare noget lort og jeg ville sgu ønske jeg tog fejl. Jeg har aldrig taget noget som helst eller røget noget som helst så har ingen erfaring. Må jeg spørge om du har prøvet kokain? Det er selvfølgelig ok hvis du ikke har lyst til at svare 

Ja det har jeg, flere gange. Det er jo et relativt uskadeligt stof forstået på den måde at det ikke er er hallucinogen og at det sjældent fører til overdosis. Når det så er sagt, er der selvfølgelig altid en lille risiko ved at tage stoffer.

Virkningen er typisk at man bliver mere frisk, ser og opfatter alting mere skarpt. Og får en større selvtillid, bliver mere "modig" kan man vel sige. Jeg kan godt forstå hvorfor man kan blive fristet af det stof hvis man har en hård hverdag med smerter/problemer, og måske også en depressiv side.

Jeg vil lige understrege at jeg synes at du gør det helt rigtige ved at handle. Det hører ingen steder hjemme at tage stoffer på den måde i et hjem med børn, og uden at kende alle detaljerne kunne det godt tyde på at din mand har et misbrugsproblem.

Min personlige holdning er at stoffer godt kan tages en sjælden gang imellem i festligt lag, men at det er vigtigt at de bliver taget i godt humør for at have det sjovt. Så snart det handler om at glemme de problemer man har i sit liv, bliver det et destruktivt forbrug.

Anmeld Citér

20. februar 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Ja det har jeg, flere gange. Det er jo et relativt uskadeligt stof forstået på den måde at det ikke er er hallucinogen og at det sjældent fører til overdosis. Når det så er sagt, er der selvfølgelig altid en lille risiko ved at tage stoffer.

Virkningen er typisk at man bliver mere frisk, ser og opfatter alting mere skarpt. Og får en større selvtillid, bliver mere "modig" kan man vel sige. Jeg kan godt forstå hvorfor man kan blive fristet af det stof hvis man har en hård hverdag med smerter/problemer, og måske også en depressiv side.

Jeg vil lige understrege at jeg synes at du gør det helt rigtige ved at handle. Det hører ingen steder hjemme at tage stoffer på den måde i et hjem med børn, og uden at kende alle detaljerne kunne det godt tyde på at din mand har et misbrugsproblem.

Min personlige holdning er at stoffer godt kan tages en sjælden gang imellem i festligt lag, men at det er vigtigt at de bliver taget i godt humør for at have det sjovt. Så snart det handler om at glemme de problemer man har i sit liv, bliver det et destruktivt forbrug.

1000 tak for dit svar, det er svært når jeg INGEN erfaring har. Det giver mening når jeg tænker på at det er overskud og overblik han har manglet. Men som jeg har læst mig frem til så virker det i relativ kort tid hvorefter man bare er utålmodig efter "næste gang".

Selvom jeg ingen erfaring har synes jeg at jeg er ret frisindet. Han røg hash da jeg mødte ham men han gennemførte studie og hverdag uden problemer. Han røg heller ikke så han sad og stenede i et hjørne. Da vi flyttede sammen stoppede han og efterfølgende stoppede han både med at ryge smøger (det gjorde vi begge da jeg smed P pillerne) og han stoppede med at drikke. 

Men det her kan jeg ikke leve med og jeg kan slet ikke leve med hans vrede, synes det er SÅ unfair at han forsøger at køre den over på mig, at det er mig der ser spøgelser. Han siger bare at han tager ikke kokain og så er den ikke længere. Det er sgu lidt op af bakke

Anmeld Citér

20. februar 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Vi er en helt almindelig familie med mor, far og 3 børn. Bor i et stort parcelhus i et almindeligt villakvarter. Ok vi er måske ikke 100% almindelig da far er førtidspensionist pga en arbejdsulykke for 5 år siden. Det har været/er en hård omgang med stærk medicin, ingen overskud, bivirkninger (som at han for eksempel taber tænderne pga medicin, maniske perioder osv). Derudover er økonomien helt af helvede til.

jeg står med ALT selv, som i ALT. Vækker børn, aflevere, henter, bader, aftensmad, putter, lektier, fritidsinteresser, forældremøder, you name it, ALT.

forrige onsdag opdagede jeg en pose med noget Hvidt pulver. Det gjorde jeg også i efteråret men han fik mig overbevist om at det var hans medicin han knuste for hurtigere virkning. Dette pulver fik jeg tjekket ved politiet og det var kokain. Jeg fik dem til at dobbelttjekke om det kunne være hans medicin der slog ud som kokain og det benægtede de, jeg dobbelttjekkede ved lægen og han bekræftede. Jeg konfronterer ham og han benægter jo selvfølgelig og er tosset over at jeg kan finde på at beskylde ham for det, han er rasende. Jeg har talt med misbrugscenter og vi kan komme derud i næste uge men han nægter at forholde sig til det.

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, jeg er villig til at lade hans medicin teste for at se om det slår ud for håber da jeg tager fejl men jeg har svært ved at forestille mig at politiet vil teste medicinen bare for at hjælpe mig/os. Og hvad nu hvis testene blot bekræfter det første resultat.

jeg er sgu lidt ude og skide og aner ikke hvad jeg skal gøre.

Du er nødt til at få dine børn væk med det samme. Skift låsene og informer farmand om at han ikke er velkommen så længe han har stoffer med på slæb. Du er nødt til at være meget konsekvent. Kram til dig 

Anmeld Citér

20. februar 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
modesty skriver:

LILLE risiko ved st tage stoffer?? - det mener du ikke alvorligt vel? 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Sprit25

modesty skriver:

Kokains dårlige sider! For så ikke at tale om de konskvenser det har i Cambodia også videre

Personer med et misbrug oplever et periodevist forbrug af kokain, hvor dage med indtagelse efterfølges af en periode, hvor man oplever kokain bivirkninger og føler sig bange, rastløs, irriteret og paranoid.

Mange med kokainafhængighed oplever også de negative virkninger ved kokain – de bliver med tiden paranoide, isolerede og deprimerede, og ødelægger forholdet til familie og venner pg.a. deres afhængighed af kokain.

Anmeld Citér

20. februar 2016

modesty

Sprit25 skriver:

Kokains dårlige sider! For så ikke at tale om de konskvenser det har i Cambodia også videre

Personer med et misbrug oplever et periodevist forbrug af kokain, hvor dage med indtagelse efterfølges af en periode, hvor man oplever kokain bivirkninger og føler sig bange, rastløs, irriteret og paranoid.

Mange med kokainafhængighed oplever også de negative virkninger ved kokain – de bliver med tiden paranoide, isolerede og deprimerede, og ødelægger forholdet til familie og venner pg.a. deres afhængighed af kokain.

Hvorfor skriver du det her til mig? Er det copy/pastet fra nettet?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.